GRIP 1 Grote HV VKO meerdere voertuigen twee dodelijke slachtoffers - A28 Staphorst 28-12-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Grote HV VKO meerdere voertuigen twee dodelijke slachtoffers - A28 Staphorst 28-12-2009  (gelezen 18537 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

V16.01

• Forum gebruiker
Opkomstplaats van sigma ijsselland is, als ik me niet vergis, de ambulance post aan de Voltastraat in Zwolle. Mijn vriendin heeft daar de HOC-Cursus gevolgd waarna ze is over gegaan naar Twente.

Vanaf de Voltastraat is het dus alleen de N35 in zwolle op en dan draai je vandaar uit zo de A28 op. Volgens routenet.nl is het vanaf daar zo'n 16 minuten rijden naar staphorst. Dus zouden ze bijna TP zijn geweest op het moment van ontalarmeren.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente

ThomasW

• Forum gebruiker
In het pieper-bericht staat dat de SIGMA's naar Staphorst moesten. De SIGMA-IJsselland is een erg grote regio en heeft 4 opkomstplaatsen: Zwolle (daar zijn ook de lessen inderdaad), Staphorst, Ommen en Raalte. Staphorst bleek in dit geval het handigst.
Waarom weet ik dat? Ik ben SIGMA-lid bij de regio IJsselland. Mijn vriendin had echter de auto mee vanavond, buren waren niet thuis en een andere optie regelen had niet vreselijk veel zin meer. Ik woon in Deventer en dat is 72 kilometer met de auto dus laat de S van SIGMA dan maar weg...

Feder

• Senior gebruiker

Fireball

• Senior gebruiker
122     Teletekst ma 28 dec          
    Kort nieuws binnenland              

` Bij een kettingbotsing op de snelweg
 A28,Zwolle richting Hoogeveen,zijn twee
 mensen om het leven gekomen.11 mensen  
 raakten gewond,van wie er drie slecht  
 aan toe zijn.Vijftien auto's,waaronder
 twee vrachtwagens,botsten op elkaar.  
 Bestuurders werden volgens de politie  
 verrast door dichte mist.              

volgende  nieuws  weer&verkeer  sport

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Het laat zich niet raden in welke auto het overleden slachtoffer heeft gezeten?

Een behoorlijke inzet van de hulpverleningsinstanties, wat volgens mij ook perfect en snel is opgeschaald en geregeld.

HenriZomer

• Forum gebruiker
euh....het was zeker géén lege set die langskwam.... als eerste kwam het amulance team langs in hun bus met aanhanger, op de voet gevolgd door het sigma team inclusief aanhanger. De bus van het sigma team zat vol bemanning, zichtbaar doordat de binnenverlichting aan was.

Ik woon direct achter de Mc Donalds en heb uitzicht op het kruispunt Ceintuurbaan (N35) en de afslag Zwolle noord.

Eaglesoft

• Junior gebruiker
  • **
  • Brandweer Soest
    • Brandweer Soest
Waar baseer je dat dan op ?

Een airbag kan ook al voor genoeg schade zorgen toch ?

Het laat zich niet raden in welke auto het overleden slachtoffer heeft gezeten?
Vrijwilliger bij de Brandweer van Soest

ThomasW

• Forum gebruiker
euh....het was zeker géén lege set die langskwam.... als eerste kwam het amulance team langs in hun bus met aanhanger, op de voet gevolgd door het sigma team inclusief aanhanger. De bus van het sigma team zat vol bemanning, zichtbaar doordat de binnenverlichting aan was.

Ik woon direct achter de Mc Donalds en heb uitzicht op het kruispunt Ceintuurbaan (N35) en de afslag Zwolle noord.

Goed om berichten uit het veld te horen. Ik zat dus zelf thuis te balen dat ik niet naar de opkomstplek kon rijden, dus je bericht was een hele geruststelling om te weten dat ze het blijkbaar ook zonder mij kunnen :-)

Reden ze trouwens met blauwe lampen en lawaai?

ThomasW

• Forum gebruiker

Een behoorlijke inzet van de hulpverleningsinstanties, wat volgens mij ook perfect en snel is opgeschaald en geregeld.

Da's nog een andere in de categorie snelle conclusies :)