TIS 2.4 Brandmelding tunnel HSL Zuid - Puttershoek 29-12-2009

Auteur Topic: TIS 2.4 Brandmelding tunnel HSL Zuid - Puttershoek 29-12-2009  (gelezen 5444 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #10 Gepost op: 29 december 2009, 17:13:55
Laat me raden: een trein die stil stond maar ProRail kan geen contact krijgen met de machinist.
Was onlangs ook het geval in de HSL-tunnel door het Groene Hart.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #11 Gepost op: 29 december 2009, 20:51:32
En weer een melding

p2kflex
20:47:37 29-12-09GROUP-1Prio 1 OD490 TS402 TS707 OMS CRIT 2. HSL-ZUID TUNNEL OUDE MAAS GEERWEG ZWIJNDRECHT
1403003BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Lichtkrant GMC)
1403064BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (OvD Drechtsteden Zuid)
1403969BRW Binnenmaas ('s-Gravendeel) (Kazernealarm)
1405370BRW Zwijndrecht (Staflid van Dienst)
1405381BRW Zwijndrecht (Blusploeg D)
1405383BRW Zwijndrecht (Blusploeg C)


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #12 Gepost op: 29 december 2009, 21:58:30
Deze meldingen worden veelal veroorzaakt door treinen die te langzaam door de tunnel rijden, wat door een sensor wordt bijgehouden. Als de trein (te) langzaam rijdt of zelfs stil staat, is dat voor het systeem een teken dat er iets loos is. Meestal is er dus niks aan de hand.

Ook in het Groene Hart, waar de HSL-tunnel ligt, zijn er vaak zulke meldingen.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #13 Gepost op: 29 december 2009, 22:15:05
Deze meldingen worden veelal veroorzaakt door treinen die te langzaam door de tunnel rijden, wat door een sensor wordt bijgehouden. Als de trein (te) langzaam rijdt of zelfs stil staat, is dat voor het systeem een teken dat er iets loos is. Meestal is er dus niks aan de hand.

Ook in het Groene Hart, waar de HSL-tunnel ligt, zijn er vaak zulke meldingen.

Krijg je daar dan gelijk een OMS melding op?? Of wordt er eerst getracht contact te maken met de machinist op de trein zoals je eerder gemeldt hebt?
Laat me raden: een trein die stil stond maar ProRail kan geen contact krijgen met de machinist.
Was onlangs ook het geval in de HSL-tunnel door het Groene Hart.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #14 Gepost op: 29 december 2009, 22:42:43
Krijg je daar dan gelijk een OMS melding op?? Of wordt er eerst getracht contact te maken met de machinist op de trein zoals je eerder gemeldt hebt?

Daar krijg je direct een OMS op.
Als ProRail zich er mee gaat bemoeien, worden de TIS-indicaties erbij gehaald.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Coldchurch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • Brandmeester
Reactie #15 Gepost op: 30 december 2009, 12:10:03
Zolang de Thalys nog niet rijd op het HSL-traject, zullen deze meldingen (OMS door stilstand/langzaam rijden) kunnen blijven voorkomen.
De Thalys is uitgevoerd met de juiste veiligheidssystemen, waardoor (theoretisch!) stilstand niet meer kan voorkomen.