Interventietassen op ziekenwagen

Auteur Topic: Interventietassen op ziekenwagen  (gelezen 4007 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Gepost op: 13 november 2009, 21:00:54
Welk merk en types van tassen/koffers/rugzakken zijn er momenteel in Nederland meestal in gebruik? Worden deze per dienst naar eigen wens aangekocht of dient dit uniform te zijn?

Stel de vraag hier even omdat ik momenteel als ambulancier zijnde in bijberoep importeur ben geworden van een vrij jong Amerikaans merken aldus zou willen weten of het de moeite loont de grens over te gaan.


Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #1 Gepost op: 1 december 2009, 12:49:25
Veel diensten hebben een tas van Boscarol (minderheid) of eenkoffer (meerderheid)  Paratkoffer, Rimowa (650 euro) etc.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #2 Gepost op: 3 december 2009, 23:21:41
Vroeg me dit af omdat elke land zo zijn traditie heeft blijkbaar, Duitsland zie je veel koffers, Belgie bijna enkel tassen.

Begin volgend jaar start ik als invoerder van een recent Amerikaans merk, kwalitatief zeer sterk en innoverend tov een pax of Boscarol, daarom een beetje marktonderzoek of Nederland potentieel afzetgebied is.
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2010, 17:08:55
In een onderzoek in de USA (JEMS magazine) van een aantal jaar gelden lag het aandeel tassen en koffer voorstanders bijna gelijk 50/50  er is dus geen absolute meerderheid voor koffer of een tas.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2010, 19:09:32
Wij gebruiken nu zowel boscarol als, waarbij de Boscarol Master tot op heden de groot volume tas, daarnaast gebruiken we explorer-cases.. Sinds 2009 gebruiken we ook Elite Bags, waaronder de volgende tassen.

EB210 PARAMED’S



EB208 CRITICAL'S


Met beide producten zeer goede ervaringen..


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2010, 19:31:48
Nou Rescue die tassen zien e rgoed uit, maar hoe staat het met de hygiene (schoonmaak l;astig/makkelijk te doen?) en met de ritsen van de tas? Mijn ervaring is dat de ritsen gauw sneuvelen en allerlei hoeken en gaten niet makkelijk schoon te maken zijn, voordeel van tassen is dat ze meestal wel goed de wasmaschine overleven en schoon kunnen worden van een wasbeurt.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


handTAS

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2010, 16:07:25
Volgens mij zie ik ook redelijk wat PAX tassen


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2010, 22:23:06
Denk dat Pax momenteel de martkleider is, die tassen met die molle riempjes heb ik op medica ook gezien en zien er net als Boscarol qua ritsen redelijk zwak uit.

En nu maar proberen Pax vanaf februari van de troon te stoten  ;D
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #8 Gepost op: 5 januari 2010, 15:08:12
Met De boscarol Master,  werken we nu ruim intensief 6 jaar mee,  en daar heb ik nog geen problemen mee gehad.. We beschikken over 3 van dit tassen..

Juist van de Elite Bags werd ik vorig jaar enorm verrast door de kwaliteit van de tassen..  De EB210, kan je zeer goed vergelijken met een BlackHawk Special Ops tas..  Beide tassen zijn erg goed als Daypack en uitruktas voor langere rescue-misssies..

De kwaliteit van EB-tassen kan je zeker vergelijken met de topmodellen van PAX..  Elitebags heeft nog geen PVC-Coated tassen in het assortiment..


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #9 Gepost op: 6 januari 2010, 23:58:33
Met De boscarol Master,  werken we nu ruim intensief 6 jaar mee,  en daar heb ik nog geen problemen mee gehad.. We beschikken over 3 van dit tassen..

Juist van de Elite Bags werd ik vorig jaar enorm verrast door de kwaliteit van de tassen..  De EB210, kan je zeer goed vergelijken met een BlackHawk Special Ops tas..  Beide tassen zijn erg goed als Daypack en uitruktas voor langere rescue-misssies..

De kwaliteit van EB-tassen kan je zeker vergelijken met de topmodellen van PAX..  Elitebags heeft nog geen PVC-Coated tassen in het assortiment..


Is dat op een ziekenwagen? Hier in Belgie gaat zelfs een pax gemiddeld maar een 2/3 jaar mee dus ofwel zijn jullie heel zorgzaam ofwel is de intensiviteit in een andere verhouding dan ik denk ;-)

Probleem is dat veel fabrikanten de kosten van ontwikkeling van een coated versie er niet uit denken te halen omdat ondanks het toch grote prijsverschil ze zelfs door professionele gebruikers maar zelden gekocht worden.

Statpacks heeft enkel de top van de lijn zakken in hun BBP coated materiaal, prijzen zijn ook een pak hoger dan de standaard, al komen er wel een paar in stock binnen.
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be