samenwerking ehbo ers en ambulance personeel

Auteur Topic: samenwerking ehbo ers en ambulance personeel  (gelezen 4399 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

afrikaan

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Gepost op: 29 december 2009, 22:36:45
wat zou het ambulance personeel wensen dat er verbeterd wordt in de opleiding van ehbo ers?




helm

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 30 december 2009, 09:03:47
Er zijn veel verschillende "ehbo" opleidingen; SEHSO, MFA, EHV enz. enz. welke bedoel je precies?


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #2 Gepost op: 30 december 2009, 09:14:54
Ik denk dat je even moet uitleggen wat je bedoeling met je vraag is afrikaan

zo zou ik antwoord geven op je vraag, maar is misschien niet de bedoeling
mijn inziens heeft het niet te maken met een verandering van opleiding maar meer met de attitude van een ieder ;)


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #3 Gepost op: 30 december 2009, 10:25:50


**worden de lontjes nou steeds korter, of lijkt dat maar zo? **   einde van het jaar he ;D ;D ;D
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


afrikaan

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #4 Gepost op: 30 december 2009, 10:58:42
heb het over het standaart ehbo diploma , aangevuld met de aantekeningen die er gehaald kunnen worden , zoals kinder ehbo , wandel letsels , verband leer etc. ben nl een boek aan het schrijven , waarbij ik ook aandacht wil besteden aan het optimaliseren van de samenwerking tussen ehbo ers en medewerkers van de ambu


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #5 Gepost op: 30 december 2009, 19:34:44
En heb je het dan over first responders/ evenementen EHBO-ers (NRK, RB, BRW etc.) of over leken/passanten hulpverlening?


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #6 Gepost op: 30 december 2009, 20:52:39
misschien eerst iets veranderen aan de opleiding  ???
als ehbo-ers (OK diploma) volgens ABC (DE) protocol leren werken, maar dan letterlijk, wordt overdracht en melding ook duidelijker, lijkt mij.
Ik probeer dit tijdens mijn opleidingen steeds mee te geven aan de cursisten. Pagina 178 is mij te ingewikkeld, laat staan cursisten..


afrikaan

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #7 Gepost op: 30 december 2009, 21:10:34
heb het zowel over ehbo by/tydens evenementen , als passante ehbo, wil graag zo veel mogelijk adviesen en tips hebben , zodat ik er echt iets mee kan doen , en binnen onze groep die samen werking nog beter kan krijgen


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #8 Gepost op: 30 december 2009, 22:30:02
misschien eerst iets veranderen aan de opleiding  ???
als ehbo-ers (OK diploma) volgens ABC (DE) protocol leren werken, maar dan letterlijk, wordt overdracht en melding ook duidelijker, lijkt mij.
Ik probeer dit tijdens mijn opleidingen steeds mee te geven aan de cursisten. Pagina 178 is mij te ingewikkeld, laat staan cursisten..

pagina 178 van welk boek ???????
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2010, 20:56:19
pagina 178 van welk boek ???????
LPA 7? ;D
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------