VKO Ambulance met vrachtauto's Hendrik Algraweg - Leeuwarden 30-12-2009

Auteur Topic: VKO Ambulance met vrachtauto's Hendrik Algraweg - Leeuwarden 30-12-2009  (gelezen 15475 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #50 Gepost op: 31 december 2009, 15:05:15
Dat is ook wel erg belangrijk ....  ::) :-X
alsof het belangrijk was dat de ambu de drie-tonige hoorn aan had....................... :-X   :-X

momenteel is het belangrijkste dat alle betrokken herstellen!!   Ook voor de naasten en collega's (ook voor alle betrokken)


wat er precies gebeurt is en wie hier aan schuldig is dat is van ondergeschikt belang.
dat wordt uitgezocht.


pelagiapeil

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 31 december 2009, 15:29:42
alsof het belangrijk was dat de ambu de drie-tonige hoorn aan had....................... :-X   :-X

momenteel is het belangrijkste dat alle betrokken herstellen!!   Ook voor de naasten en collega's (ook voor alle betrokken)


wat er precies gebeurt is en wie hier aan schuldig is dat is van ondergeschikt belang.
dat wordt uitgezocht.



klopt,dat is een kwestie voor politie en verzekeringen
het is gebeurt en ongelukken gebeuren nu eenmaal


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #52 Gepost op: 31 december 2009, 15:35:56
alsof het belangrijk was dat de ambu de drie-tonige hoorn aan had....................... :-X   :-X

momenteel is het belangrijkste dat alle betrokken herstellen!!   Ook voor de naasten en collega's (ook voor alle betrokken)

Volgens mij ben jij altijd de gene die het heeft over de wet en over verantwoordelijkheden en dat er geen grijs gebied is ...

Overigens ben ik het met het tweede punt meer dan eens dus ik vind het niet gepast om hier over verder te gaan
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #53 Gepost op: 31 december 2009, 15:58:32
in deze heb ik niets gezegd over verantwoordelijkheid, wet o.i.d.    (of heb jij iets anders gelezen wat ik neergezet had.......in deze??)

ik was er niet bij, jij was er niet bij...........

wij horen alles via via daardoor mogen en kunnen we geen conclusies trekken  en dat wil ik zeker niet doen (en heb ik nog niet gedaan)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #54 Gepost op: 31 december 2009, 16:04:30
Laten we geen ruzie zoeken, buiten schijnt de zon en kleuren vuurpijlen de hemel  ;D

Dus elkaar verwijten maken heeft toch niet zoveel zin. Laten we (jaja, dat is een bijzin van aansporing - conj. adhortativus) weer back-on-topic gaan en kijken hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren maar vooral, dat is het belangrijkste, hopen dat de ambulancechauffeur het gaat redden :-\
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #55 Gepost op: 31 december 2009, 16:56:04
Interview van Omrop Fryslân met Tjerk Hiddes (directeur van ambulancezorg UMCG):

http://www5.omropfryslan.nl/repo.asp?F=320da156.wma

En met Johannes de Boer (ambulance-chauffeur) in het Fries:

http://www5.omropfryslan.nl/repo.asp?F=320da158.wma

Artikel van de Leeuwarder Courant van vanochtend (klik op plaatje):

Foto LC - Niels Westra

P.S. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn de titel te veranderen naar 'Hendrik Algraweg - Leeuwarden'? Alvast Bedankt!
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #56 Gepost op: 31 december 2009, 18:42:47
Bij mij doet de links van Anne-Jan het niet vandaar ik deze plaats:
(het zijn dezelfde fragmenten)

http://www1.omropfryslan.nl/Player.aspx?t=an&fn=320da158.wma
(rechtstreeks naar de radiofragment)

http://www1.omropfryslan.nl/Player.aspx?t=an&fn=320da156.wma
(rechtstreeks naar de radiofragment)

http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_65534.aspx
(een omweg naar het radiofragmenten)


Freeze

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Reactie #57 Gepost op: 31 december 2009, 20:58:49
Ik begrijp best dat dit geheel voor velen van u een "ver- van- je- bed- show is". Ik wil u erop attenderen, dat hier ook ambulancemedewerkers uit Friesland het forum lezen. Ik mis het respect hier en daar. Gelieve geen speculaties en vingers wijzen. Juist op dit soort momenten is steun nodig en gewild.

groet,

Oud stagiar UMCG ambulancezorg.
Hominem ad deos nulla re propius accedunt quam salutem hominibus dando, In nothing do men more nearly approach the gods, than in giving health to men.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #58 Gepost op: 25 februari 2010, 12:10:29
Het is alweer een tijdje geleden dat dit incident gebeurt is..

Ik vroeg me af of iemand weet of de chauffeur het heeft overleefd. Zo ja (en ik hoop van wel!!), hoe is het met hem? Kan hij zijn werk voortzetten?  :-\

Dit incident had een diepe impact op me, vandaar dat ik dit vraag. Ik hoop dat er iemand wil reageren!  :)
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
''Als een sardineblikje scheurt de ambulance open''

Verdacht: ambulancechauffeur (55) uit Leeuwarden
Van: veroorzaken ernstig ongeval
Eis: schuldig zonder straf

Met zwaailicht en sirene was de ziekenwagen op weg naar een hartpatiënt in Peins. Maar na een botsing met drie vrachtwagens belandde de chauffeur van de ambulance zelf in het ziekenhuis. Vier weken lag hij op de intensive care.

Bijna anderhalf jaar later zit de ambulancechauffeur (55) uit Leeuwarden in de rechtbank voor het veroorzaken van het ongeval. Het gebeurde op een decemberavond op de Hendrik Algraweg in Leeuwarden, een smalle autoweg met twee rijstroken en een dichte middenstreep. De ambulance week uit om een vrachtwagen in te halen. Dat gaat fout, dacht de chauffeur van een tegemoetkomende vrachtauto. En de bijrijdster van de ambulance riep: niet doen. De tegenligger dook de berm in, maar de ambulance schampte de aanhanger vol strooizout. Daarbij scheurde de ziekenwagen aan de zijkant helemaal open. ,,Als een sardineblikje??, zegt rechter Michiel Severein.

Daarna raakte de ambulance de vrachtwagen die hij aan het inhalen was en botste hij tegen een andere zoutwagen. Intussen was de ingehaalde vrachtwagen in de berm tegen een boom gecrasht. De chauffeur daarvan liep een gebroken been en een gebroken hand op. De ambulancebestuurder is er zelf het beroerdst aan toe. Hij had hersenletsel, zijn gescheurde milt is verwijderd, hij had klaplongen en een nare elleboogbreuk. Na een reeks operaties kan hij zijn linkerarm nog niet gebruiken, wat hem ongeschikt heeft gemaakt voor zijn werk. De chauffeur ontkent dat hij een woeste rijder is. Natuurlijk neemt een ambulancebestuurder risico?s, zegt hij. ,,Als je de aanrijtijd een paar keer niet haalt, moet je bij de baas op het matje komen.??

De technische verkeerspolitie constateert in een analyse van het ongeval dat de inhaalmanoeuvre gedoemd was te mislukken. Dat laatste is het geval geweest, vindt officier van justitie Petra van der Vliet. Zij spreekt over een grove verkeersfout en over een onvoorzichtige inhaalmanoeuvre. Maar de officier stelt ook vast dat de man al zwaar gestraft is met zijn letsel en het verlies van zijn baan. Ze weegt mee dat hij 33 jaar vrijwel schadevrij heeft gereden. Daarom doet ze het voorstel om hem wel schuldig te verklaren, maar geen straf op te leggen. Daar is de advocaat van de man blij mee, al ziet ze liever algehele vrijspraak. Uitspraak over twee weken.

Bron: Leeuwarder Courant
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !