VKO Ambulance met vrachtauto's Hendrik Algraweg - Leeuwarden 30-12-2009

Auteur Topic: VKO Ambulance met vrachtauto's Hendrik Algraweg - Leeuwarden 30-12-2009  (gelezen 15472 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

EdM0

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 30 december 2009, 23:01:00
Al wat meer foto's hier te vinden:
http://www.nieuwsuitfriesland.nl/?content=detail&id=1518

Ambulance ziet er nog wel goed . uitvind ik toch knap na een frontale aanrijding op een weg waar 100km is toegestaan


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #21 Gepost op: 30 december 2009, 23:06:31
Citaat
Ravaazje nei botsing mei ambu
Omrop Fryslân 30-12-2009 | 20:44

By in oanriding op de súdlike rûnwei fan Ljouwert binne woansdeitejûn fjouwer minsken ferwûne rekke. Twa dêrfan binne der hiel slim oan ta. Ien fan beide is de sjauffeur fan in ambulânse. Dy is frontaal op in frachtauto botst neidat er ynhelle of op de ferkearde dykhelte bedarre is.

Twa oare frachtauto's ferûngelokten doe't se de oanriding besochten te ûntwiken. De foarste riidt dwers oer in beam en bedarre yn de boskjes. Ek dy sjauffeur is der slim oan ta.
Ek de ferpleechkundige fan de ambulânse, dy't sûnder pasjint ûnderweis wie, rekke ferwûne. It fjirde slachtoffer is de sjauffeur fan de achterste frachtwein. Nei de tadracht fan it ûngelok wurdt noch ûndersyk dien. It ûngelok gebeurde op it stik fan de Hendrik Algrawei tusken Goutum en de ôfslach nei yndústryterrein Newtonpark.

Bij een aanrijding op de zuidelijke rijbaan van Leeuwarden zijn woensdagavond vier mensen gewond geraakt. Twee van hen zijn ernstig gewond geraakt. Eén van beide is de chauffeur van de ambulance. Die is frontaal op een vrachtauto gebotst nadat hij inhaalde of op de verkeerde weghelft was geraakt.

Twee andere vrachtauto's verongelukten toen ze de aanrijding besloten te ontwijken. De voorste rijdt recht over de berm en belandde in de bosjes. Ook die chauffeur is ernstig gewond geraakt (letterlijke vertaling: is er ernstig aan toe).
Ook de verpleegkundige van de ambulance, die zonder passagier onderweg was, raakte gewond. Het vierde slachtoffer is de chauffeur van de achterste vrachtwagen. Naar de toedracht van het ongeluk wordt nog onderzoek gedaan. Het ongeluk gebeurde op het stuk van de Hendrik Algrawei tussen Goutum en de afslag naar industrieterrein 'Newtonpark'.
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #22 Gepost op: 30 december 2009, 23:10:04
Ik snap niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, verschrikkelijk!!  :'(
Die ambulance moet haast de vrachtwagen over het hoofd hebben gezien tijdens het inhalen ofzo..  ???
Ik hoor graag wat de oorzaak van deze aanrijding was, zoiets gebeurt toch niet zomaar!
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #23 Gepost op: 30 december 2009, 23:14:30
De ambulance was 6 minuten voor de melding van het ongeval gealarmeerd voor een spoedrit:

p2kflex
19:54:18 30-12-09-ALPHA-A1 ZWEINSERWEG PEINS
0320503Ambu 02-114 (Leeuwarden)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


EdM0

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 30 december 2009, 23:15:18
Zal wel een inschattingsfout zijn geweest vermoed ik. Die weg is aardig overzichtelijk en een vrachtwagen zie je ook niet over het hoofd denk ik   :|

ps. het gaat om de zuidelijke rondweg van Leeuwarden en de voorste vrachtwagen reed niet over de berm maar door een boom heen.


Gast48368

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 30 december 2009, 23:21:45
"Zal wel" hebben we niks aan, laten we wederom dit soort speculaties achterwege laten, dit ongeval is al triest genoeg.  :-X

FF
Beheerder


Zal wel een inschattingsfout zijn geweest vermoed ik. Die weg is aardig overzichtelijk en een vrachtwagen zie je ook niet over het hoofd denk ik   :|

ps. het gaat om de zuidelijke rondweg van Leeuwarden en de voorste vrachtwagen reed niet over de berm maar door een boom heen.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #26 Gepost op: 30 december 2009, 23:23:14
Inmiddels al wat meer foto's:
http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=2023

MMT bus uit Groningen is wel TP geweest. Mogelijk personeel in Leeuwarden van het MCL opgehaald. Het bestaat nl niet dat die het traumateam van het UMCG er mee is vervoerd. De gewonde persoon die door hen werd begeleid was nl onder narcose gebracht op plaats ongeval Drachten, en zal dus ten allen tijde door een arts begeleid moeten worden. Om binnen een half uur van Drachten via Groningen naar Leeuwarden te rijden zal niet lukken...


EdM0

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 30 december 2009, 23:31:42
"Zal wel" hebben we niks aan, laten we wederom dit soort speculaties achterwege laten, dit ongeval is al triest genoeg.  :-X

FF
Beheerder



Je hebt groot gelijk, mijn excuus. Ongeval is inderdaad triest genoeg  :-[
'zal wel' bedoelde ik dan eerder in de trant van 'misschien heeft' . Want ook het misschien over het hoofd zien van een vrachtwagen blijft een speculatie  ;)


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #28 Gepost op: 30 december 2009, 23:35:47
dank je Peter  ;)

Maar goed, het kan inderdaad dat een ander artsenteam dan het MMT team van Groningen naar het plaats ongeval is gekomen.

Hoe dank ook een verschrikkelijk ongeval.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 30 december 2009, 23:46:07
En nou maar hopen dat ie wel met z'n 3toon reed ... :-X

En ondertussen ook een met 'versneller'


Ook deze is van Anne Kiestra
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !