VKO Ambulance met vrachtauto's Hendrik Algraweg - Leeuwarden 30-12-2009

Auteur Topic: VKO Ambulance met vrachtauto's Hendrik Algraweg - Leeuwarden 30-12-2009  (gelezen 15500 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #40 Gepost op: 31 december 2009, 01:16:48
Al wat meer foto's hier te vinden:
http://www.nieuwsuitfriesland.nl/?content=detail&id=1518

Ambulance ziet er nog wel goed . uitvind ik toch knap na een frontale aanrijding op een weg waar 100km is toegestaan


Een vreselijk tragisch ongeval om zo te lezen en te zien op de foto's. Hoop dat alle betrokkenen er verder goed boven op gaan komen en wens ze vanaf deze kant heel veel sterkte.

Als je de foto 2 uit b.g. serie bekijkt zit ie aan de bestuurderskant ook helemaal in elkaar, is dat van de klap van de aanrijding of heeft de ambu misschien nog iets anders geraakt voor die tijd??


112fryslan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #41 Gepost op: 31 december 2009, 03:23:49
Een vreselijk tragisch ongeval om zo te lezen en te zien op de foto's. Hoop dat alle betrokkenen er verder goed boven op gaan komen en wens ze vanaf deze kant heel veel sterkte.

Als je de foto 2 uit b.g. serie bekijkt zit ie aan de bestuurderskant ook helemaal in elkaar, is dat van de klap van de aanrijding of heeft de ambu misschien nog iets anders geraakt voor die tijd??

De ambu heeft eerst twee andere vrachtwagens geraakt en is vervolgens frontaal op een 3e vrachtwagen gebotst. Bij het ongeval was ook een personenauto betrokken met kinderen erin, inzittenden van de auto raakten niet gewond.

Duidelijke foto's van het incident zullen donderdagmiddag pas op 112fryslan.nl verschijnen op verzoek van de ambulance dienst.


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Reactie #42 Gepost op: 31 december 2009, 06:44:05
Ongeval met vrachtwagens en ambulance op N31

Woensdagavond heeft zich rond 20:00 uur een ernstig ongeval voorgedaan op de N31. Dat is de weg van Leeuwarden richting Drachten. Door nog onbekende oorzaak zijn vijf vrachtwagens, een personenauto en een lege ambulance met elkaar in botsing geraakt. Bij het ongeval zijn meerdere mensen gewond geraakt. Ook de brandweer moest er aan te pas komen om te assisteren. Twee vrachtwagens kantelden bij het ongeval. Drie voertuigen moesten geborgen worden.

Vanwege het ongeval werd de weg in beide richtingen afgesloten tussen de N359 naar Bolsward en de N32 naar Leeuwarden/Goutum. Er werd ter plaatse een omleiding ingesteld.

De weg kon donderdagmorgen om 06:25 uur pas weer worden vrijgegeven.
Laatst gewijzigd: 31 december 2009, 06:33
vid.nl


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #43 Gepost op: 31 december 2009, 10:07:03
Sterkte aan alle betrokkenen en zeker ook richting de hulpverleners die zich ineens over een collega moeten bekommeren!!
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #44 Gepost op: 31 december 2009, 10:56:20
En nou maar hopen dat ie wel met z'n 3toon reed ... :-X


Nou inderdaad  :-X


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #46 Gepost op: 31 december 2009, 12:57:00
Heeft iemand nadere info over de toestand van slachtoffers?


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #47 Gepost op: 31 december 2009, 13:36:22
Heeft iemand nadere info over de toestand van slachtoffers?
UPDATE: Drie gewonden bij aanrijding ambulance
Leeuwarder Courant | Laatst bijgewerkt op 31 december 2009, 12:47
  
Bij het ongeluk met een ambulance en drie vrachtwagens, woensdagavond op de Hendrik Algraweg in Leeuwarden, zijn drie mensen gewond geraakt. De 54-jarige bestuurder van de ambulance is in kritieke toestand naar het ziekenhuis in Leeuwarden gebracht.

Het ongeluk is vermoedelijk veroorzaakt doordat de ambulancebestuurder een vrachtwagen probeerde in te halen. Deze moest uitwijken om een aanrijding te voorkomen, kantelde en kwam in de berm tot stilstand. De 26-jarige bestuurder uit Harlingen raakte hierbij bekneld.
Een tegemoetkomende vrachtwagen raakte de ambulance, schaarde en reed ook de berm in. Vervolgens reed de ambulance frontaal tegen een derde tegemoetkomende vrachtwagen.

De 49-jarige bijrijder van de ambulance, een verpleegkundige uit Stiens, liep lichte verwondingen op. De beknelde vrachtwagenchauffeur is na anderhalf uur bevrijd. Hij is met vermoedelijk een been- en een polsbreuk naar het ziekenhuis gebracht.

Er lag geen patiënt in de ambulance. De politie doet nog onderzoek naar de toedracht van het ongeluk.


021-14 was mijn favoriete ambulance (zie mijn schermafbeelding) vanwege de Amerikaanse sirene en mooie zwaailicht.

Ik wens de slachtoffers en hulpverleners heel veel sterkte toe.
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 31 december 2009, 13:54:55


021-14 was mijn favoriete ambulance (zie mijn schermafbeelding) vanwege de Amerikaanse sirene en mooie zwaailicht.

Dat is ook wel erg belangrijk ....  ::) :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #49 Gepost op: 31 december 2009, 14:03:41
Citaat
Ravaazje nei botsing mei ambu
Omrop Fryslân - 30-12-2009 | 20:44

(...)
De ferpleechkundige fan de ambulânse (49) út Stiens, dy't mei de swaailjochten oan ûnderweis wie nei in oprop, rekke ek ferwûne. Sy koe nei in behanneling yn it sikehûs nei hûs. (...)
De rûnwei hat noch oant tongersdeitemoarn 5 oere ôfsletten west fanwege it opromjen fan de brokstikken.
Vertaling:
(..) De verpleegkundige van de ambulance (49) uit Stiens, die met zwaailichten aan onderweg was naar een oproep, raakte ook gewond. Zij kon na een behandeling in het ziekenhuis naar huis. (...)
De rijbaan was tot donderdagochtend 5 uur afgesloten geweest vanwege hetb opruimen van de brokstukken.

Citaat
Opfang ambulânsemeiwurkers
Omrop Fryslân - 31-12-2009 | 12:09
Meiwurkers fan de ambulânsetsjinst yn Ljouwert wurde opfongen troch it bedriuwsopfangteam. By in swier ûngelok woansdei op de Hendrik Algrawei by Ljouwert is ien fan har kollega's swier ferwûne rekke. (...) De sjauffeur fan de ambulânse fjochtet foar syn libben.

De ambulânsemeiwurkers sykje stipe by elkoar op de post. Dêr prate se mei elkoar en kinne se ek profesjonele help krije.
De ambulânseferpleechkundige dy't ek yn de sike-auto siet hie allinne lichte ferwûnings. By it ûngelok rekken ek noch twa frachtweinsjauffeurs ferwûne.
Vertaling:
Opvang ambulancemedewerkers
Medewerkers van de ambulancedienst in Leeuwarden worden opgevangen door het bedrijfsopvangteam. Bij een zwaar ongeluk woensdag op de Hendrik Algrawei bij Leeuwarden is één van de collega's zwaar gewond geraakt. (...) De chauffeur van de ambulance vecht voor zijn leven.

De ambulancemedewerkers zoeken steun bij elkaar op de post. Daar praten ze met elkaar en kunnen ze ook professionele hulp krijgen.
De ambulanceverpleegkundige die ook in de ziekenauto zat heeft alleen lichte verwondingen. Bij het ongeluk raakten ook twee vrachtwagenchauffeurs gewond.

P.S. @ Jerommeke Dat nummer 14 mijn favoriete ambulance was, is niet belangrijk (kwam dat zo over?). Ik wou graag het even kwijt. Het gaat nog altijd over de slachtoffers (die ambulance is vervangbaar, de medewerkers niet)..
Ik leef met de verpleegkundigen mee, en ik hoop het beste voor de chauffeur!
 :'(
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.