Heeft iemand nadere info over de toestand van slachtoffers?
UPDATE: Drie gewonden bij aanrijding ambulanceLeeuwarder Courant | Laatst bijgewerkt op 31 december 2009, 12:47
Bij het ongeluk met een ambulance en drie vrachtwagens, woensdagavond op de Hendrik Algraweg in Leeuwarden, zijn drie mensen gewond geraakt. De 54-jarige bestuurder van de ambulance is in kritieke toestand naar het ziekenhuis in Leeuwarden gebracht.
Het ongeluk is vermoedelijk veroorzaakt doordat de ambulancebestuurder een vrachtwagen probeerde in te halen. Deze moest uitwijken om een aanrijding te voorkomen, kantelde en kwam in de berm tot stilstand. De 26-jarige bestuurder uit Harlingen raakte hierbij bekneld.
Een tegemoetkomende vrachtwagen raakte de ambulance, schaarde en reed ook de berm in. Vervolgens reed de ambulance frontaal tegen een derde tegemoetkomende vrachtwagen.
De 49-jarige bijrijder van de ambulance, een
verpleegkundige uit Stiens, liep
lichte verwondingen op. De
beknelde vrachtwagenchauffeur is na anderhalf uur bevrijd. Hij is met vermoedelijk een
been- en een polsbreuk naar het ziekenhuis gebracht.
Er lag geen patiënt in de ambulance. De politie doet nog onderzoek naar de toedracht van het ongeluk.
021-14 was mijn favoriete ambulance (zie mijn schermafbeelding) vanwege de Amerikaanse sirene en mooie zwaailicht.
Ik wens de slachtoffers en hulpverleners heel veel sterkte toe.