Als Bev-red van de hoogwerker aldaar ter plaatse kan ik jullie het volgende mededelen;
Tijdens een middelbrandmelding wordt in Hengelo korpsalarm gegeven. Dit komt omdat merendeel van de vrijwilligers niet in Hengelo werken en wij zo snel mogelijk de 2e TAS vol willen krijgen. Lijkt mij logisch toch ?
En om terug te komen op 88 man(vrouw)schappen; Er worden wel ploegen gealarmeerd, maar -ik gok- laat 70% de pieper uit hebben staan, in het tuincentrum rondhangen etc dan krijg je zeer zeker niet 88 man aan de post. Zal een duur rondje koffie worden
De 2e TAS is redelijk snel achter de 1e gegaan en zo dienen wij de burgers van Hengelo optimaal
En als afsluiting, het betrof een opbergschuurtje van een basisschool vol met speelmateriaal, los van het hoofdgebouw. Helaas hebben wij de inboedel niet meer kunnen redden.
ps nu zullen jullie je wel afvragen, wat doet een HW op plaats delict, het was tijdens de melding niet geheel duidelijk wat er brandde, wellicht garageboxen bij huizen oid. Wij hebben maar kort geholpen voor de waterwinning.
Rest mij jullie een gezegend en succesvol 2010 toe te wensen!
Gr. Arjan