De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 224842 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #120 Gepost op: 8 april 2013, 12:48:52
Ah, dan wordt het verhaal opeens nog weer anders......  :-\
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #121 Gepost op: 8 april 2013, 13:58:33
Naar ik begreep van mensen ter plekke negeerde de bus twee afgekruisde rijstroken.
Klopt, dit heb ik ook vernomen van de meneer die erachter reed(een zzp'r die ik vaak inhuur).
Echter zij hij ook dat het ongeval had kunnen voorkomen als de TMA niet door had gezet. Ik was er zelf niet bij maar deze zzp'r rijd al zo'n negen jaar op een TMA dus dat spreekt wel in zijn voordeel.
Maar de laatste tijd zie ik vaak van TMA's dat zij doorzetten omdat die ander iets fouts doet.... Overigens niet alleen van TMA's maar ook van bergers, ik denk dat het veel te maken heeft met de prestatie contracten. Je moet op tijd zijn van RWS maar je hebt niet de middelen om dit af te dwingen of te bevorderen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #122 Gepost op: 8 april 2013, 18:12:23
Auto klapt vol op voertuig in fend off

StL Cop Car.avi

zzdawg

Zo is er nog zo'n filmpje van...
daar ben ik al een poosje naar opzoek...
Was ook iets met gladheid...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


occasion

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
  • "Maak het niet erger, bel de erkende berger!"
Reactie #123 Gepost op: 17 augustus 2013, 00:32:06
Nieuwe richtlijnen "FEND OFF"...? Anno 2013.  :o  (Bron: www.112marum.nl)

Voor meer duidelijkheid:
http://www.112marum.nl/marum-automobilist-ongedeerd-bij-eenzijdig-ongeval/


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #124 Gepost op: 17 augustus 2013, 00:41:26
Citaat van: occasion link=msg=1192702 date=1376692326
Nieuwe richtlijnen "FEND OFF"...? Anno 2013.  :o  (Bron: www.112marum.nl)

Voor meer duidelijkheid:
http://www.112marum.nl/marum-automobilist-ongedeerd-bij-eenzijdig-ongeval/

Och iedereen maakt wel is een foutje...
De wielen staan wel juist ingedraaid richting de berm...
Toch misschien IM even doorlezen en de betreffende filmpjes kijken
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #125 Gepost op: 17 augustus 2013, 01:25:38
Citaat van: occasion link=msg=1192702 date=1376692326
Nieuwe richtlijnen "FEND OFF"...? Anno 2013.  :o  (Bron: www.112marum.nl)

Voor meer duidelijkheid:
http://www.112marum.nl/marum-automobilist-ongedeerd-bij-eenzijdig-ongeval/

wat denk je nou zelf en wat wil je nu bereiken met die vraagstelling.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #126 Gepost op: 17 augustus 2013, 03:08:31
Als dit het meest schokkende is voor vandaag, dan zijn we met z'n allen heel goed bezig..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #127 Gepost op: 17 augustus 2013, 22:07:36
Ach, indrdaad niet helemaal correct, maar beter dan veel anderen.
Een de richtlijnen doorlezen en deze doet het voortaan perfect. O0


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #128 Gepost op: 17 september 2013, 18:28:43
Ik weet niet zo goed of ik hier wel in het juiste onderwerp zit maar deze leek me wel het meest treffende...

Terwijl ik het onderstaande filmpje bekeek zag ik een paar dingen volgens mij niet helemaal juist gaan.
Het gaat dan ook om als je het overzichtsbeeld bekijkt op 2:22

Klopt het dat hier de fend off lokatie minder is dan 100 meter?
Staat de ambulance zo wel juist? Aangezien ik een vrachtwagen over de vluchtstrook zie passeren en nergens eigenlijk pionnen staan langs de ambulance... wel ervoor (die ik eigenlijk onnodig vind staan)

Maar graag jullie mening over het onderstaande filmpje...
Ik zeg erbij ik ben hier in misschien een leek maar wat ik hier op het forum lees lijkt het mij weer een leerzaam filmpje :)

Hulpdiensten zijn met spoed onderweg naar een ongeval op de A58 bij Moergestel | 13-09-2013
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


icare

  • Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #129 Gepost op: 17 september 2013, 19:09:26
Mijn inziens is dit een goed incident management. Zoals je vanaf 2.10min kan zien wanneer de berger de wagen van RWS passeert zit er echt wel 100m ruimte tussen het 1e buffervoertuig en het incident.

Als ik zie hoe de weginspecteur zijn wagen heeft neergezet kan ik mij voorstellen dat er ten tijde van het incident 2 rode kruisen in werking waren op rijstrook 1 en 2 en verkeer dus noodgedwongen via de vluchtstrook werd geleid. Om jou vraag te beantwoorden of de ambu goed staat is het antwoord dus ja, hij staat op een afgekruisde rijstrook voorbij het incident.

Dat er nog wat pionnen wat raar staan heeft waarschijnlijk te maken met de volgorde van ter plaatse komen van alle aanwezige voertuigen.

Als ik zie hoe de politiewagen vooraan het incident ( bij de rws wagen) staat zal het mij niets verbazen als in 1e instantie alleen rijstrook 1 was afgekruisd en later pas rijstrook 2. Dat is waarschijnlijk de reden dat de pionnen nog op de scheiding van rijstrook 1 en 2 staan.

Gr. Icare