De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 224822 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #150 Gepost op: 19 november 2013, 16:53:52
Citaat van: wjr307 link=msg=1221308 date=1384875874
Hadden laatst een leuke: een ongeval met trailer met gevaarlijke stoffen niet bekend of er lekkage was. Kwamen aan politie stond naast vrachtwagen en RWS pal erachter. Wij waren met HV en TS dus HV in fend off op 100-150m ts iets verder (vanwege lekkage) en wij met ademlucht en explosiemeter naar het ongeval gelopen. Beide agenten en rws  keken erg sip en gaven aan te hopen dat we geen lekkage zouden tegenkomen. Toen de OVD P direct na ons arriveerde kreeg hij als eerste opdracht van de bevelvoerder om de hele snelweg dicht te zetten totdat zeker was dat de trailer niet lekte...
Onze OVD heeft wel nog even een goed gesprek gehad met beide agenten en RWS om in het vervolg bij een mogelijke OGS toch echt wat afstand te houden. De inspecteur van RWS was echter niet gecharmeerd dat hij op im aangesproken werd want volgens hem reed toch alles langzaam...
In hoeverre was het bekend tijdens het aanrijden dat het om gevaarlijke stoffen ging, en is dit door gecommuniceerd richting politie en RWS door de meldkamer?
Als dit verder niet bekend is gemaakt aan de andere hulpdiensten kun je ze haast niets verwijten.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #151 Gepost op: 19 november 2013, 16:55:40
Dit was allemaal direct bekend de agenten zagen ook naderhand wel in wat ze verkeerd hadden gedaan ze waren echter incident ingezogen  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #152 Gepost op: 19 november 2013, 16:58:51
Citaat van: wjr307 link=msg=1221319 date=1384876540
Dit was allemaal direct bekend de agenten zagen ook naderhand wel in wat ze verkeerd hadden gedaan ze waren echter incident ingezogen  ;)
Nouja, dat is uiteindelijk het belangrijkste, dat dan achteraf toch het besef aanwezig is dat het niet helemaal goed is gegaan, en hoe het een volgende keer beter kan. O0


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #153 Gepost op: 19 november 2013, 17:03:47
Vond het wel leuk om met ademlucht aangekoppeld erheen te lopen, je zag ze echt kijken van oeps wij doen iets niet helemaal veilig is ;D


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #154 Gepost op: 19 november 2013, 17:05:34
We staan niet voor niets bekend als de blauwe testbuisjes hoor  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #155 Gepost op: 19 november 2013, 17:12:32
Citaat van: silque link=msg=1221241 date=1384863225
Zelfs als de ANWB met amber op de vluchtstrook stilstaat schuif ik (indien mogelijk) een rijbaan op.
Idem dito O0


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #156 Gepost op: 19 november 2013, 17:16:53
Citaat van: silque link=msg=1221241 date=1384863225
Zelfs als de ANWB met amber op de vluchtstrook stilstaat schuif ik (indien mogelijk) een rijbaan op.
Dus jij gaat over de geleiderail en spookrijden of de parallelrijbaan op?  >:D  98uiye
Als we het toch over IM hebben, laten we dan de juiste terminologie gebruiken. Ik gok zomaar dat je indien mogelijk een rijstrook opschuift.  O0  Doe ik ook trouwens.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #157 Gepost op: 19 november 2013, 17:22:43
@erdebee,

Scherp e050


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #158 Gepost op: 19 november 2013, 17:31:56
Ja die rijstrook lijkt me idd wat comfortabeler.  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #159 Gepost op: 19 november 2013, 19:13:56
Ik schuif op voorhand een baan op als ik iemand op de vluchtstrook zie staan. (waar mogelijk)
Jaren geleden gezien dat iemand struikelde terwijl hij uit zijn auto stapte. Dit liep gelukkig goed af, maar ik moet er niet aan denken dat dit gebeurd terwijl ik net op dat moment langszij kom... Mijn vrouw, vrienden, broer en ouders heb ik hier destijds van op de hoogte van gesteld en ook zij schuiven nu uit voorzorg een baan op als ze iemand op de vluchtstrook zien staan.
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team