De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 216109 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #180 Gepost op: 21 november 2013, 15:25:05
Citaat van: Dion link=msg=1221745 date=1385028314
We kennen allemaal de rood licht flitspaal, waarom geen rood kruis versie hiervan?  :)
Op veel matrixborden zijn al camera's aanwezig. Haal de beelden real-time door software welke de rijstroken kan herkennen en maak automatisch een foto bij een bewegend object in zo'n kruisstrook. Plak er een politiesticker op en klaar is Kees  >:D
Dat ligt er wel aan wie de beelden bekijkt. Niet iedereen mag daarop verbaliseren.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #181 Gepost op: 21 november 2013, 15:30:39
En hoe krijg met behulp van een RWS camera, welke ook nog is geschikt hiervoor moet zijn, zowel het voertuig als het rode kruis op 1 mooie foto?


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #182 Gepost op: 21 november 2013, 17:03:21
Was uiteraard slechts een ideetje, maar er kunnen altijd nog aparte camera's bij die ervoor gemaakt zijn o.i.d., zoals ook het geval is bij rood licht camera's. Zal vast niet lang duren voordat de kosten er uit zijn  ::)


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #183 Gepost op: 21 november 2013, 21:51:02
Er worden wel al kentekens genoteerd en doorgegeven, bekeuren zal misschien niet kunnen officieel.......


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #184 Gepost op: 21 november 2013, 22:31:44
Citaat van: Berger link=msg=1221923 date=1385067062
Er worden wel al kentekens genoteerd en doorgegeven, bekeuren zal misschien niet kunnen officieel.......

Als verkeersregelaar zijnde mogen wij wanneer iemand ons (bijna) aanrijd of zich niet aan de door ons gestelde regels houd (door afzettingen heen rijden etc.)  de kentekens noteren en daar zullen ze achteraf voor bekeurd worden... maar dat zou dan officieel ook niet kunnen dan?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #185 Gepost op: 21 november 2013, 22:59:04
Citaat van: thetwin84 link=msg=1221928 date=1385069504
Als verkeersregelaar zijnde mogen wij wanneer iemand ons (bijna) aanrijd of zich niet aan de door ons gestelde regels houd (door afzettingen heen rijden etc.)  de kentekens noteren en daar zullen ze achteraf voor bekeurd worden... maar dat zou dan officieel ook niet kunnen dan?

Een WIS is ook een verkeersregelaar, dus het zou denk ik kunnen. Heb er eigenlijk nog nooit aan gedacht, terwijl ik vroeguh toen de RAI nog in mijn werkgebied viel regelmatig voor R630b geschreven. Aangifteformulier van de verkeersregelaar, bestuurder telefonisch horen, klaar. Alleen weet ik niet of het opgaat voor het geven van aanwijzing dmv de transparant (R631b). Ik ga er eens achter aan denk ik  >:D


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #186 Gepost op: 22 november 2013, 01:00:19
Citaat van: thetwin84 link=msg=1221928 date=1385069504
Als verkeersregelaar zijnde mogen wij wanneer iemand ons (bijna) aanrijd of zich niet aan de door ons gestelde regels houd (door afzettingen heen rijden etc.)  de kentekens noteren en daar zullen ze achteraf voor bekeurd worden... maar dat zou dan officieel ook niet kunnen dan?
Volgens mij kan dit inderdaad niet. De VKR kan/mag geen bekeuringen uitschrijven en een, laten we het opspoorder noemen, heeft de overtreding niet waargenomen. Tenzij de VKR een hiervoor bevoegd opsporingsambtenaar is natuurlijk.


Gast

  • Gast
Reactie #187 Gepost op: 22 november 2013, 01:04:04
Maar, een VKR mag met een getuige toch altijd aangifte doen? Bestuurders zijn gehouden Art 82 lid 1 verplicht om aanwijzingen op te volgen van een VKR, en op basis hiervan kan de VKR aangifte doen.
Als ik de lesstof goed gesnapt heb ;)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #188 Gepost op: 22 november 2013, 01:07:51
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1221952 date=1385078644
Maar, een VKR mag met een getuige toch altijd aangifte doen? Bestuurders zijn gehouden Art 82 lid 1 verplicht om aanwijzingen op te volgen van een VKR, en op basis hiervan kan de VKR aangifte doen.
Als ik de lesstof goed gesnapt heb ;)
Correct, als je maar een getuige hebt. Beste is om bij kenteken ook omschrijving bestuurder en auto bij te voegen; Jij zegt "een blauwe auto" bij een kenteken waaruit blijkt dat de auto geel is.. scheelt gedoe :p


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #189 Gepost op: 22 november 2013, 01:12:33
Citaat van: Haageneesch link=msg=1221953 date=1385078871
Correct, als je maar een getuige hebt. Beste is om bij kenteken ook omschrijving bestuurder en auto bij te voegen; Jij zegt "een blauwe auto" bij een kenteken waaruit blijkt dat de auto geel is.. scheelt gedoe :p

Wat wil de blauwe tak van ons als vkr weten van de betreffende bestuurder die op de bon moet?

Dan kan daar een standaard lijstje voor gemaakt worden.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=