De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 216111 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #200 Gepost op: 8 april 2014, 10:49:49
Citaat van: silque link=msg=1256952 date=1396946111
Keurig! Ik merk het bij mij in de eenheid helaas veel te weinig, die auto wordt maar ergens neergedonderd met blauw aan.
Achter het ongeval stond een 2e Touran en deze had in 1e instantie nog blauw aan maar toen deze verplaatst moest worden voor berging van de voertuigen is dit uit gegaan. Alles stond langs of achter het ongeval (langs het ongeval was een rijbaan die niet meer gebruikt wordt, daar stond de brandweer)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #201 Gepost op: 8 april 2014, 12:16:47
Citaat van: silque link=msg=1256952 date=1396946111
Keurig! Ik merk het bij mij in de eenheid helaas veel te weinig, die auto wordt maar ergens neergedonderd met blauw aan.

Dat krijg je als je een paar keer in de week weer een mail krijgt met: "oh ja dit is weer iets nieuws, lees alle 4 de presentaties ff door en bijbehorend onderzoek van 20 kantjes."
Ik probeer het wel zo netjes te doen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #202 Gepost op: 8 april 2014, 12:21:31
Dat krijg je als je alleen op het hoogst nodige traint bij IBT....

Oftewel meer trainingen, met daarbij noodzakelijke kennis tot vernieuwde procedures etc etc...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #203 Gepost op: 8 april 2014, 12:27:28
Citaat van: grizz link=msg=1256971 date=1396952491
Dat krijg je als je alleen op het hoogst nodige traint bij IBT....

Oftewel meer trainingen, met daarbij noodzakelijke kennis tot vernieuwde procedures etc etc...

mee eens.
Nu worden nieuwe zaken per mail gedeeld. Je wilt niet weten hoeveel mailtjes ik heb na een weekend vrij.
aandachtsvestigingen, verhuismutaties, stookontheffingen, algemene mailtjes naar het wijkteam, algemene mailtjes naar het basisteam, info van de bonden, info van de OR, info van het korps en oh ja, een paar mails naar mij persoonlijk.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #204 Gepost op: 8 april 2014, 12:35:06
Citaat van: EvEs link=msg=1256972 date=1396952848
mee eens.
Nu worden nieuwe zaken per mail gedeeld. Je wilt niet weten hoeveel mailtjes ik heb na een weekend vrij.
aandachtsvestigingen, verhuismutaties, stookontheffingen, algemene mailtjes naar het wijkteam, algemene mailtjes naar het basisteam, info van de bonden, info van de OR, info van het korps en oh ja, een paar mails naar mij persoonlijk.
vergeet niet de koffie is op, tosti-ijzer is kapot, toiletpapier heeft de verkeerde kleur en de handdoekjes zijn op  :(
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #205 Gepost op: 8 april 2014, 12:40:05
Citaat van: EvEs link=msg=1256969 date=1396952207
Dat krijg je als je een paar keer in de week weer een mail krijgt met: "oh ja dit is weer iets nieuws, lees alle 4 de presentaties ff door en bijbehorend onderzoek van 20 kantjes."
Ik probeer het wel zo netjes te doen.

Eens! Ik weet niet hoe/of er bij ons ooit een cursus voor gegeven is, toen werkte ik er nog niet. In Den Haag was t een verplichte cursus voor iedereen.
Het is zo jammer dat het vaak nog zo onderschat wordt, soms worden er zelfs bekeuringen op de vluchtstrook geschreven met alleen alarmlichten aan. Een goede opstelling (IM) kan echt je leven redden, zeker icm de bus waar jij zo graag in rijdt  0098. Die is tenminste lekker zichtbaar ook!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #206 Gepost op: 8 april 2014, 12:54:42
Citaat van: silque link=msg=1256980 date=1396953605
Eens! Ik weet niet hoe/of er bij ons ooit een cursus voor gegeven is, toen werkte ik er nog niet. In Den Haag was t een verplichte cursus voor iedereen.
Het is zo jammer dat het vaak nog zo onderschat wordt, soms worden er zelfs bekeuringen op de vluchtstrook geschreven met alleen alarmlichten aan. Een goede opstelling (IM) kan echt je leven redden, zeker icm de bus waar jij zo graag in rijdt  0098. Die is tenminste lekker zichtbaar ook!

Ik heb nog nooit les gehad in IM. Het is dat ik me zelf interesseer in zulk soort zaken.
Dat is ook de reden dat ik zo vaak met de bus rij. De goede signalering.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #207 Gepost op: 8 april 2014, 13:49:05
Of gewoon eens met een weginspecteur meerijden dan heb je acht uur lang IM taken en dan ben je weer opgefrist want uiteindelijk doen we IM samen met div ketenpartners  O0

In mij regio gebeurt het wel eens dat een diender meegaat,maar er zijn regio's waar het nog niet doordringt.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #208 Gepost op: 8 april 2014, 14:31:27
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1256987 date=1396957745
Of gewoon eens met een weginspecteur meerijden dan heb je acht uur lang IM taken en dan ben je weer opgefrist want uiteindelijk doen we IM samen met div ketenpartners  O0

In mij regio gebeurt het wel eens dat een diender meegaat,maar er zijn regio's waar het nog niet doordringt.

Helaas dat het alleen bij ketenpartners blijft... Als zijnde als geinteresseerde in de hulpverlening zou ik er ook wel eens interesse in hebben gehad, maar de manier waarop een WIS heeft gereageerd is het ook wel weer te begrijpen...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #209 Gepost op: 8 april 2014, 16:24:45
Citaat van: thetwin84 link=msg=1256999 date=1396960287
Helaas dat het alleen bij ketenpartners blijft... Als zijnde als geinteresseerde in de hulpverlening zou ik er ook wel eens interesse in hebben gehad, maar de manier waarop een WIS heeft gereageerd is het ook wel weer te begrijpen...
Dat is niet helemaal waar hoor :P Ik word ook vaak verzocht om zo dicht mogelijk bij ze in de buurt te blijven ;)  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.