De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 216242 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #240 Gepost op: 16 april 2014, 16:55:40
Citaat van: Wout link=msg=1258878 date=1397648426
Ik kan het niet goed zien, maar er lijkt geen afzetting te zijn op de rijstrook. Klopt dat?

Afgezien daarvan denk ik dat het gevaar hier meevalt. Zo te zien rijdt het verkeer niet harder dan stapvoets. Dan nog is een voertuig in fend off en/of wat kegels om de rijstrook te blokkeren geen overbodige luxe.

Als je heel ver achterin vanaf deze zijde aan de voorzijde van het WIS voertuig zie je enkele pionnen staan.
Alleen had het politievoertuig wat nu op de vluchtstrook staat ook niet beter in Fend-off kunnen gaan staan?
En nog wat enkele pionnen om aan te geven dat de rijstrook na de invoegstrook afgesloten is?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #241 Gepost op: 5 mei 2014, 15:48:32
Even een oud van goud...

In 1998 tijdens een eenzijdig ongeval zie je ook een politiewagen al in de fend-off staan :)

[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #242 Gepost op: 6 mei 2014, 22:33:46
Citaat van: Dion link=msg=1258826 date=1397639358
Bas Witvliet ‏@BasWitvliet  4 u
File op de A7 tussen Wognum en Hoorn richting Purmerend. Dit komt door een ongeval bij Hoorn-Noord. pic.twitter.com/mtBqTummI4


:o ???

Toevallig langs dit ongeval gereden. (ruimte gemaakt voor de WIS in de file van de oprit)
Het verkeer stond al ruim voor de laatste verkeerslichten op de N302 redelijk vast, de A7 was al ruim voor de oprit afgekruist en stond ook nagenoeg vast. Een eindje verder stond de aangereden kipper met amber op de vluchtstrook.

Wellicht bij uitzondering maar hier heeft het verkeer toen ik passeerde prima op de situatie gereageerd het wrak van de luxeauto lag in de berm van de oprit dus er werd eigenlijk niets geblokkeerd door wrakken, wel door een hoop rotzooi welke tot op rijstrook 1 over de A7 lag verspreid. Het verkeer op rijstrook 1 reed netjes langzaam en het invoegende verkeer kon netjes ritsen (deed dat ook) en zelfs voorbij het ongeval werd het rode kruis netjes gerespecteerd.
Hoewel het op de foto anders lijkt kon hier goed en redelijk veilig gewerkt worden ook al verdient de afzetting in IM termen niet de hoofdprijs maar een van de dienders stond netjes het verkeer te "lezen" terwijl de andere diender en de WIS aan het puinruimen waren. Er werd geen groter circus van gemaakt dan nodig wat zich terug betaalde in respectvol passeren van het verkeer. Alles bij elkaar opgeteld een situatie waar menig Hulpverlener of wegwerker jaloers op zou kunnen zijn.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #243 Gepost op: 10 mei 2014, 08:09:05
Nou, zeggen jullie het maar... Filmpje komt van iemand op Flitsservice.nl forum

https://www.youtube.com/watch?v=0wYoe0cJsr4

Ik zie om één of andere reden op de drie afgesloten rijstroken drie politieauto's staan, vrijwel tegen de auto van RWS aan en onvoldoende veiligheidszone tussen de reeks buffervoertuigen en het incident...

Kan zijn dat er voor het filmpje op de drie rijstroken al e.e.a. aan botsauto's staat, maar dat durf ik niet te zeggen...
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #244 Gepost op: 10 mei 2014, 11:24:51
Citaat van: Scaniafan link=msg=1266231 date=1399702145
Nou, zeggen jullie het maar... Filmpje komt van iemand op Flitsservice.nl forum

http://www.youtube.com/watch?v=0wYoe0cJsr4

Ik zie om één of andere reden op de drie afgesloten rijstroken drie politieauto's staan, vrijwel tegen de auto van RWS aan en onvoldoende veiligheidszone tussen de reeks buffervoertuigen en het incident...

Kan zijn dat er voor het filmpje op de drie rijstroken al e.e.a. aan botsauto's staat, maar dat durf ik niet te zeggen...
Maakt niet uit dat hij daarvandaan komt het is een mooi filmpje. ;)

Een en ander is snel uit te leggen,
RWS is eerste voertuig ter plaatse,
PV's die daarna komen zien toch het gevaar van voertuigen die willen snijden maar willen ook zo snel mogelijk beginnen met hulpverlening. Minimale ruimte is dan 50m ( wat de eerste pv wel haalt maar de derde niet ), dat is net niet goed ingeschat ze zitten op drie strepen met iets meer dus dat is ongeveer 40m. Allen hebben blauw aan zoals ook mag in Fend-Off dus ook daar is niets mis mee. Alleen ehm, het blijft voor agenten moeilijk om blauw uit te zetten als ze in de afzetting staan ( verslaving? lachende noot  ;) ::)  )

Verdiend het een schoonheidsprijs, nee. Is er gedacht aan de veiligheid, ja. Bij een groter incident zal er ongetwijfeld een IM aannemer worden ingeschakeld die ook de veiligheidszone zal vergroten.

Al met al vind ik dit een van de netste afzettingen door politie die ik heb gezien. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #245 Gepost op: 10 mei 2014, 21:20:49
Citaat van: HIT link=msg=1266253 date=1399713891
Maakt niet uit dat hij daarvandaan komt het is een mooi filmpje. ;)

Een en ander is snel uit te leggen,
RWS is eerste voertuig ter plaatse,
PV's die daarna komen zien toch het gevaar van voertuigen die willen snijden maar willen ook zo snel mogelijk beginnen met hulpverlening. Minimale ruimte is dan 50m ( wat de eerste pv wel haalt maar de derde niet ), dat is net niet goed ingeschat ze zitten op drie strepen met iets meer dus dat is ongeveer 40m. Allen hebben blauw aan zoals ook mag in Fend-Off dus ook daar is niets mis mee. Alleen ehm, het blijft voor agenten moeilijk om blauw uit te zetten als ze in de afzetting staan ( verslaving? lachende noot  ;) ::)  )

Verdiend het een schoonheidsprijs, nee. Is er gedacht aan de veiligheid, ja. Bij een groter incident zal er ongetwijfeld een IM aannemer worden ingeschakeld die ook de veiligheidszone zal vergroten.

Al met al vind ik dit een van de netste afzettingen door politie die ik heb gezien. O0

Wat bedoel je met gevaar van voertuigen die willen snijden? Voor de rest klinkt het logisch zoals je het uitlegt.
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #246 Gepost op: 14 mei 2014, 17:46:39
bij verkeerscontroles kunnen ze het ook lachwekkend maken.
Laatst op de A325 werd er een vrachtwagencontrole gehouden (bleek later op Twitter)
echter de manier van opstellen vond ik wel grappig

Aangezien ik op de andere baan reed zal ik het opnoemen zoals ik het als eerste zag:

* Controle
* politiewagen in fend off
* 100 m verder nog een politiewagen in fend off
* 100 m verder provincie in fendoff
* 100 m verder botsabsorber
* 100 m verder onopvallende politewagen in fendoff

laten we het aantal meters even speculatief nemen maar lijkt me toch dat de bots als laatste in het rijtje hoort te staan...
Overigens niets amber of blauw aan zelfs de onopvallende wagen niet...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #247 Gepost op: 14 mei 2014, 21:08:23
Citaat van: Scaniafan link=msg=1266439 date=1399749649
Wat bedoel je met gevaar van voertuigen die willen snijden? Voor de rest klinkt het logisch zoals je het uitlegt.

Allereerst mijn excuus, ik zie nu pas je reactie.
Met snijdende voertuigen bedoel ik voertuigen die zo dicht mogelijk langs je heen willen rijden of voertuigen die over rs1 toch nog een gaatje zien en dus zorgen dat je eigenlijk op een eilandje werkt.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1267350 date=1400082399
bij verkeerscontroles kunnen ze het ook lachwekkend maken.
Laatst op de A325 werd er een vrachtwagencontrole gehouden (bleek later op Twitter)
echter de manier van opstellen vond ik wel grappig

Aangezien ik op de andere baan reed zal ik het opnoemen zoals ik het als eerste zag:

* Controle
* politiewagen in fend off
* 100 m verder nog een politiewagen in fend off
* 100 m verder provincie in fendoff
* 100 m verder botsabsorber
* 100 m verder onopvallende politewagen in fendoff

laten we het aantal meters even speculatief nemen maar lijkt me toch dat de bots als laatste in het rijtje hoort te staan...
Overigens niets amber of blauw aan zelfs de onopvallende wagen niet...

Als er verder niets aan de hand is, dan hoort de Bots idd 150m voor het eerst komende voertuig te staan welke net als de rest gewoon in de rijrichting horen te staan met de wielen afgedraaid. En geparkeerd in een afzetting hoort niets nog een zwaailamp aan te hebben, dit om kijkers van een andere rijrichting tegen te gaan.

Echter, was het een serieuze controle of een "leeropstelling" hiermee bedoel ik dat de controle zelf wel serieus is, maar dan komen over de hele dag heen ook politiescholieren in groepjes voor de controles en wordt in de eind briefing gevraagd of men iets is opgevallen aan de controle. Want geloof het of niet, de academie's geven gehoor aan praat van de straat dat er te weinig aandacht aan de afzetting en veiligheid wordt gegeven tijdens de opleiding. En ik kan dat alleen maar toejuichen.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #248 Gepost op: 14 mei 2014, 23:00:58
Citaat van: HIT link=msg=1267394 date=1400094503
Allereerst mijn excuus, ik zie nu pas je reactie.
Met snijdende voertuigen bedoel ik voertuigen die zo dicht mogelijk langs je heen willen rijden of voertuigen die over rs1 toch nog een gaatje zien en dus zorgen dat je eigenlijk op een eilandje werkt.

Als er verder niets aan de hand is, dan hoort de Bots idd 150m voor het eerst komende voertuig te staan welke net als de rest gewoon in de rijrichting horen te staan met de wielen afgedraaid. En geparkeerd in een afzetting hoort niets nog een zwaailamp aan te hebben, dit om kijkers van een andere rijrichting tegen te gaan.

Echter, was het een serieuze controle of een "leeropstelling" hiermee bedoel ik dat de controle zelf wel serieus is, maar dan komen over de hele dag heen ook politiescholieren in groepjes voor de controles en wordt in de eind briefing gevraagd of men iets is opgevallen aan de controle. Want geloof het of niet, de academie's geven gehoor aan praat van de straat dat er te weinig aandacht aan de afzetting en veiligheid wordt gegeven tijdens de opleiding. En ik kan dat alleen maar toejuichen.  O0

Deze controle was een serieuze controle
http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe/vrachtwagencontrole-leidt-tot-oponthoud-op-a325-1.4347758
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #249 Gepost op: 16 mei 2014, 23:22:46
Deze foto vond ik vandaag....toch weer apart dat de agenten in deze voor de kegels staan. Kan me voorstellen dat de snelheid er wel uit is, maar toch....
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat