De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 216242 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #250 Gepost op: 16 mei 2014, 23:40:50
Citaat van: VKRC link=msg=1268051 date=1400275366
Deze foto vond ik vandaag....toch weer apart dat de agenten in deze voor de kegels staan. Kan me voorstellen dat de snelheid er wel uit is, maar toch....


Wat nog vreemder is, dit is een overtreding van de Arbowetgeving en rekening man als men controleerd.  :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #251 Gepost op: 16 mei 2014, 23:43:46
Citaat van: HIT link=msg=1268061 date=1400276450
Wat nog vreemder is, dit is een overtreding van de Arbowetgeving en rekening man als men controleert.  :-X
Gewoon uit interesse, welk artikel?

En ik zie hier slechts een momentopname, slecht om daar meteen op te (ver)oordelen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #252 Gepost op: 16 mei 2014, 23:50:08
Die ene agent staat er niet echt bij als "moment opname", eerder in de houding van "ik sta hier al een tijdje"  e050

Ik heb de foto van facebook af, dus zal inderdaad wel het e.a. te verklaren zijn....toch was de eerste gedachte (en nog) die van "waarom ga je daar juist staan, en met je rug naar verkeer".
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #253 Gepost op: 17 mei 2014, 13:16:10
Citaat van: VKRC link=msg=1268051 date=1400275366
Deze foto vond ik vandaag....toch weer apart dat de agenten in deze voor de kegels staan. Kan me voorstellen dat de snelheid er wel uit is, maar toch....


waar is dat buffervoertuig voor?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #254 Gepost op: 19 mei 2014, 08:40:22
En afgelopen nacht was het weer raak, weginspecteur (ook lid van het forum) mankeerde gelukkig niks.

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/32-ongevallen/19913-gewond-na-aanrijding-met-voertuig-rijkswaterstaat


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #255 Gepost op: 19 mei 2014, 09:49:56
Of er een artikel voor is Red dat zal wel, ik weet niet welke.

Ik weet wel dat elke IM aannemer die buiten de kegels staat ( zoals de agent boven in het beeld ) bij controle een boete van de arbeidsinspectie krijgt. Deze is rekening man omdat men zijn eigen veiligheid in gevaar brengt. Ook kan er een boete voor de werkgever volgens als hij niet kan aantonen dat hij hiervoor heeft gewaarschuwd.

Jammergenoeg gebeurt dit vaker, agenten die denken dat ze beter opvallen dan hun voertuig  :-\ of een ander voertuig dat als buffer staat :-\ . Het hesje valt wel op, maar nou ook weer niet zo goed als een voertuig met lampjes in Fend-Off of een TMA. Als je de mensen erop aanspreekt dat het geen zin heeft om een buffervoertuig neer te zetten en dat bijv. de botschauffeur het niet ziet zitten om als gedeelte van een sandwich belegd met persoon te dienen kijkt men ook heel glazig. Bij nadere uitleg zien de meesten wel de "domheid of onbedachtzaamheid" van hun actie in.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #256 Gepost op: 19 mei 2014, 11:44:01
Citaat van: HIT link=msg=1268575 date=1400485796
Of er een artikel voor is Red dat zal wel, ik weet niet welke.

Ik weet wel dat elke IM aannemer die buiten de kegels staat ( zoals de agent boven in het beeld ) bij controle een boete van de arbeidsinspectie krijgt. Deze is rekening man omdat men zijn eigen veiligheid in gevaar brengt. Ook kan er een boete voor de werkgever volgens als hij niet kan aantonen dat hij hiervoor heeft gewaarschuwd.

Gelden voor de dienders dezelfde regels als voor de IM aannemers? Ik kan me voorstellen dat er namelijk wel geldige redenen kunnen zijn voor de dienders om daar te staan.

Citaat van: HIT link=msg=1268575 date=1400485796

Jammergenoeg gebeurt dit vaker,
Het is een foto, dus een momentopname. Nogmaals lastig om te oordelen of het daar staan noodzakelijk is, en of hij daar kort of lang staat. Echter, aan de onderlinge afstand tussen de voertuigen te zien wordt er stapvoets gereden. Natuurlijk is er een risico, maar in dit geval lijkt me dat te verwaarlozen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #257 Gepost op: 19 mei 2014, 13:41:43
Citaat van: Red link=msg=1268594 date=1400492641
Gelden voor de dienders dezelfde regels als voor de IM aannemers? Ik kan me voorstellen dat er namelijk wel geldige redenen kunnen zijn voor de dienders om daar te staan.
Het is een foto, dus een momentopname. Nogmaals lastig om te oordelen of het daar staan noodzakelijk is, en of hij daar kort of lang staat. Echter, aan de onderlinge afstand tussen de voertuigen te zien wordt er stapvoets gereden. Natuurlijk is er een risico, maar in dit geval lijkt me dat te verwaarlozen.

Als voor het (be)oordelen van de positie van de dienders geldt dat de foto slechts een moment opname is en, je daarmee niet kunt oordelen over het wel of niet noodzakelijk verblijven op de positie (je zou kunnen stellen dat de diender met zijn rug naar het verkeer aanstalten maakt achter het buffervoertuig te gaan staan. Wat ik gezien de houding van beiden betwijfel) Dan geldt die moment opname natuurlijk ook voor het beoordelen van de snelheid van het verkeer, ook nu is het een moment opname en kunnen we derhalve niet oordelen over de snelheid die gereden wordt en hoelang men die (eventuele lage) snelheid al rijdt.

Gezien een eerdere foto van een ongeval op de A7 bij Hoorn Noord waar ik de dienders en WIS verdedigd heb omdat ik daar reed op dat moment denk ik dat hier geldt dat de foto niet tot een be- of veroordeling mag leiden maar alleen de kennis van de situatie ter plekke en die kennis hebben we niet dus kunnen we niet oordelen, hooguit afvragen of men handig bezig is op het moment dat de foto werd gemaakt antwoorden op die vraag is helaas niet mogelijk.

Wel ben ik van mening dat men zsm achter het buffervoertuig de relatieve veiligheid moet opzoeken anders is de functie van een buffervoertuig naderend nul
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #258 Gepost op: 19 mei 2014, 15:00:44
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1268612 date=1400499703
) Dan geldt die moment opname natuurlijk ook voor het beoordelen van de snelheid van het verkeer, ook nu is het een moment opname en kunnen we derhalve niet oordelen over de snelheid die gereden wordt en hoelang men die (eventuele lage) snelheid al rijdt.
Ik durf op basis van deze moment opname wel te stellen dat er langzaam gereden wordt. De onderlinge afstand tussen de voertuigen lijkt me zeer onwaarschijnlijk als men 120 rijd... ::) Zelfs 40 lijkt me onwaarschijnlijk gezien het rijtje invoegers op rijstrook 1, die tussen afstanden zijn echt heel klein. De snelheid ter hoogte van het buffervoertuig is vermoedelijk hoger. Hoe lang dat al het geval is, dat blijft inderdaad een mysterie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #259 Gepost op: 20 mei 2014, 12:19:16
Zo ook vannacht weer een aanrijding. Betonvrachtwagen tegen bots op de A50:
http://www.omroepgelderland.nl/web/mobiel/2059403/overlast-op-de-a50-tussen-renkum-en-grijsoord-door-ongeluk.htm