De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 224706 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #300 Gepost op: 10 juli 2014, 11:54:41
Even leesbaar gemaakt O0
Citaat van: HIT link=msg=1282857 date=1404984095
Weginspecteur Peter
‏@WIS_Peter   Wij moeten wachten op vervangende ketel, vrw staat volledig op de rem, servicedienst is bezig, iets verkeershinder.



Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #301 Gepost op: 10 juli 2014, 12:08:47
Gelukkig alleen blikschade! Helpt wel mee het wagenpark vroegtijdig te vernieuwen 998765
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


sylvester1986

  • Gast


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #303 Gepost op: 10 juli 2014, 12:42:02
Voertuig weginspecteur Rijkswaterstaat geramd A28 Zwolle

Een voertuig van een weginspecteur van Rijkswaterstaat is donderdagochtend verwoest nadat een vrachtwagen op het voertuig was ingereden. Niemand raakte gewond. Het voertuig van Rijkswaterstaat stond ter beveiliging van een pechgeval op de A28 bij Zwolle. Een betonmixer stond met vastgelopen remmen op de vluchtstrook, omdat de vrachtwagen een kapotte luchtketel had. Men was in afwachting van de servicedienst, toen een andere vrachtwagen de Rijkswaterstaat auto aanreed. De vrachtwagen heeft een rood kruis genegeerd en heeft het voertuig toen geramd. Omdat er vanwege veiligheidsoverwegingen altijd met een marge wordt gewerkt, stond het voertuig tenminste honderd meter voor het pechgeval. Daardoor is de geramde auto niet in de buurt gekomen van het pechgeval.

De vrachtwagenchauffeur, de weginspecteur van Rijkswaterstaat en de bestuurder van de betonmixer bleven ongedeerd. Door het ongeval is een lange file ontstaan. De auto van Rijkswaterstaat is total loss en is afgevoerd door berging Leerentveld. De vrachtwagen liep ook schade op en moest door bergingsbedrijf Hooikammer worden afgesleept.

Meer foto's op http://www.stefanverkerk.nl/foto/10150/auto_rijkswaterstaat_geramd_op_a28_bij_zwolle/

http://www.youtube.com/watch?v=cStDm4028E8#ws

www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Speedmaster

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #304 Gepost op: 21 juli 2014, 23:12:56
Gisterochtend op de A12 bij Ede een voertuig van Rijkswaterstaat kort gereden door een touringcar die de rode kruizen negeerde, pic.twitter.com/q8boL2XVHJ
Vanavond op de A58 wederom weer een voertuig kort door een onoplettende bestuurder. pic.twitter.com/vG6S3Gi3oB


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #305 Gepost op: 29 juli 2014, 10:14:31
Het valt mij op dat de laatste tijd veel wagens van RWS kapot gereden worden. Ik heb iemand het getal van 5 binnen één maand horen noemen. Ik ben zelf niet zo bekend met deze materie maar gebeurt dit ook zo vaak met botsabsorbers, pijlaanhangers(vast niet het goede woord) enzovoorts? Ik kan me voorstellen dat die ook geraakt worden maar dat dat wat minder snel in het nieuws komt. Aan de andere hand kan ik me ook weer voorstellen dat de pick-ups van Rijkswaterstaat op plaatsen worden ingezet met een hoger risico en dat ze daarom meer kans lopen geraakt te worden. Wie kent de cijfers en kan me vertellen hoe het zit?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geďnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #306 Gepost op: 29 juli 2014, 11:35:28
Citaat van: Koekerdt link=msg=1286279 date=1406621671
Het valt mij op dat de laatste tijd veel wagens van RWS kapot gereden worden. Ik heb iemand het getal van 5 binnen één maand horen noemen. ....  gebeurt dit ook zo vaak met botsabsorbers, pijlaanhangers (vast niet het goede woord) enzovoorts? Ik kan me voorstellen dat die ook geraakt worden maar dat dat wat minder snel in het nieuws komt.  

Citaat van: mark hes link=msg=1285632 date=1406237990
Het komt maar een enkele keer voor dat er 4 RWS jeeps in 1 week in elkaar gereden worden, dat komt bij andere takken ook maar een enkele keer voor.

(ik hou ambu schade gevallen bij, het is de laatste jaren 2 keer gebeurt dat er drie voertuigen in 1 week bij een ongevallen betrokken waren)

Dit is een moment opname, gewoon toeval, ik geloof niet dat hierdoor grote wijzigingen komen. ;)
Het komt ook wel eens voor dat er 2 a 3 pijlwagens of bots absorbers in een week platgereden worden.
Bij de ambulance tak gebeurt dit ook wel eens, politie krijgt beroepsmatig met meer schade gevallen te maken omdat zei wel eens autos letterlijk van de weg moeten rijden.
De tak met de minste schade gevallen is de brandweer, dit is overigens iets dat jezelf na kan kijken in het topic over gecrashte HV-voertuigen, in dat topic worden overigens niet altijd alle ambu schade gevallen gepost, terwijl de politie schade gevallen er binnen no-time opstaan, geen idee hoe dat zit.  ;)


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #307 Gepost op: 29 juli 2014, 13:23:03
Citaat van: mark hes link=msg=1286289 date=1406626528
Het komt ook wel eens voor dat er 2 a 3 pijlwagens of bots absorbers in een week platgereden worden.
(...)
Oke, maar pijlwagens en botsabsorbers staan naar mijn idee vaak (veel) langer ingezet dan de RWS pick-ups. Kan ik daar dus uit concluderen dat het risico-per-uur voor pick-ups hoger is? Of trek ik nu conclusies die niet te trekken zijn? En mocht dat zo zijn, hoe komt dat? zijn er voor langdurige wegwerkzaamheden meer materialen of middelen om een rijbaan vrij te maken voor het betreffende voertuig? En dat met de achterliggende gedacht: zijn die materialen mobiel te maken zodat RWS ze in kan zetten bij korte incidenten?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geďnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #308 Gepost op: 29 juli 2014, 13:40:59

Ja het risico is voor een Botsabsorber en WIS auto veel hoger, deze zijn vaak als eerste ter plaatse bij de opbouw van een maatregel. En het risico voor een WIS is nog weer  hoger bij een incident omdat bij een afzetmaatregel voor werkzaamheden de werkzaamheden vaak verder qua afstand en eerder qua tijd zijn aangegeven.  O0

Bij langdurige werkzaamheden wordt de pijlwagen ingezet, hierbij is er vaak genoeg materieel in de buurt om de weg "schoon" te vegen alleen mag dat vaak niet ivm onderzoek VOA. Bij deze werkzaamheden is ook vaak een Botsabsorber stand-by in de buurt.  

RWS heeft zelf tekstwagens en pijlwagens en zet deze ook in bij langere incidenten als er geen IM aannemer in het raamcontract zit.
Over het algemeen worden IM aannemers pas te laat in gezet naar mijn mening omdat de kosten vaak hoger liggen dan de tijd om het incident op te ruimen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #309 Gepost op: 29 juli 2014, 14:03:11
Citaat van: Koekerdt link=msg=1286318 date=1406632983
Oke, maar pijlwagens en botsabsorbers staan naar mijn idee vaak (veel) langer ingezet dan de RWS pick-ups.  zijn er voor langdurige wegwerkzaamheden meer materialen of middelen ..... zijn die materialen mobiel te maken zodat RWS ze in kan zetten bij korte incidenten?
Je zou kunnen stellen..  'hoe langer de mobiele wegafzettingen op de weg staan hoe meer risico'  ..  al denk ik dat een RWS jeep het meeste risico loopt door zijn formaat, een pijlwagen en bots absorber zijn redelijk hoog en naar mij mening daardoor beter zichtbaar.

RWS heeft ook nog mobiele matrix borden, maargoed sommige personen zien de normale kruizen/matrix borden al niet dus ik vraag me af of ze de mobiele variant wel zien, ik vind dit persoonlijk erg duidelijk tijdens weg werkzaamheden.  998765
 
Er zijn mobiele vangrails, maar ik weet niet of RWS die inzet, en dan is het nog de vraag of die op korte termijn na een ongeval geplaatst kunnen worden.  ;)