De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 216366 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #330 Gepost op: 13 augustus 2014, 12:55:49
Citaat van: Red link=msg=1289124 date=1407924129
Dat weten we niet he. Ik weet in ieder geval niet hoe die lichtjes daar terecht zijn gekomen. ;)
Dat is waar, maar iets zegt me dat ze niet uit een vliegtuig zijn gevallen  ;)
Citaat van: kaasje link=msg=1289116 date=1407919468
Mja opzich vind ik het wel opvallen die voorwaarschuwing, de tweede had alleen wel echt mogen bufferen.
Voorwaarschuwing is inderdaad niet veel mis mee, ik denk alleen dat de flares daar achterwegen hadden kunnen blijven (of op de vluchtstrook). De kegel en blauwe lampjes zijn echter prima.

Citaat van: wjr307 link=msg=1289122 date=1407923906
Vindt hem opzich wel meevallen volgens mij staat zowieso het 2e politievoertuig met blauw wel fend off miss niet helemaal 100m maar komt aardig in de buurt(van het daadwerkelijke ongeval). Zou alleen niet daar met mn lampje gaan staan maar verder vindt ik het geen verkeerd idee dat daar al een auto met blauw staat om de snelheid eruit te halen en de rijstrook met die lampjes af te sluiten. Als een bestuurder zit te slapen heeft is die al wakker als die over de lampjes rijdt dan duurt het nog wel ff voordat die bij t incident is.
Het tweede voertuig staat inderdaad in fend-off, maar zoals ik het kan zien te dichtbij en op de vluchtstrook..
Er zijn bestuurders die Rijkswaterstaat, andreasstrippen en botsabsorbers over het hoofd zien. Die gaan die ground flares al helemaal niet voelen, als je er al overheen rijdt.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #331 Gepost op: 13 augustus 2014, 17:44:59
Tot de LAPV-Tourans werden geleverd lagen er in onze auto's Flares. Resultaat: een grote knipperzee zonder duidelijkheid bij controles en andere wegversperringen. Gelukkig hebben we nu pillonnen met goede reflectie. Er is nagedacht over Fend-Off posities met duidelijk aangeleerde richtlijnen. Dus je snapt het niet als je op deze wijze jezelf en collega's in gevaar brengt.

Wil je dan een voorwaarschuwing geven zet dan de LAPV-Transporter met amber aan op de vluchtstrook met op de matrix achterzijde ONGEVAL <---- <----. Hoewel collega's al niet weten hoe het zoeklicht op het dak werkt, laat staan dat de full tekst matrix gebruikt wordt  :(


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #332 Gepost op: 13 augustus 2014, 18:05:14
Bij ons liggen juist sinds de LAPV eindelijk flares standaard in de auto (eerst sporadisch). Toen ik ze laatst bij een ongeval uitlegde vroeg mijn collega waar ik die kekke dingen gekocht had. Zegt trouwens ook wat over hoe vaak de inhoud van de kofferbak door sommigen gecontroleerd en geteld wordt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #333 Gepost op: 13 augustus 2014, 18:32:02


Dat laatste is helaas herkenbaar... AED zonder pads, geen pillonnen, geen afzetlint.. En dan kwaad worden op collega's 'dat men het niet had aangevuld'. Maar goed, dat is weer een ander verhaal. Ik heb liever pillonnen dan flares  :)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #334 Gepost op: 14 augustus 2014, 09:34:36
Citaat van: Maxx link=msg=1289206 date=1407944699
Tot de LAPV-Tourans werden geleverd lagen er in onze auto's Flares. Resultaat: een grote knipperzee zonder duidelijkheid bij controles en andere wegversperringen. Gelukkig hebben we nu pillonnen met goede reflectie. Er is nagedacht over Fend-Off posities met duidelijk aangeleerde richtlijnen. Dus je snapt het niet als je op deze wijze jezelf en collega's in gevaar brengt.

Wil je dan een voorwaarschuwing geven zet dan de LAPV-Transporter met amber aan op de vluchtstrook met op de matrix achterzijde ONGEVAL <---- <----. Hoewel collega's al niet weten hoe het zoeklicht op het dak werkt, laat staan dat de full tekst matrix gebruikt wordt  :(

Volgens mij hebben wij ook LAPV voertuigen, maar ik weet redelijk zeker dat daar geen full tekst matrix op zit...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #335 Gepost op: 14 augustus 2014, 11:39:46
Enkel in de LAPV-transporter in noodhulpuitvoering. En die bedoelt Maxx ook O0


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #336 Gepost op: 16 augustus 2014, 15:46:27
Snap je toch echt niks van:

Hoe kun je nou zo'n pijlwagen over het hoofd zien...



Weer roodkruis gemist... Zoals Stefan op zijn website vermeld.

Automobilist ramt pijlwagen bij werkzaamheden A28
 Zaterdag 16 augustus 2014 0 reacties  314x gelezen Bekijk locatie
Een automobilist heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag op de A28 bij afslag Zwolle-Zuid een pijlwagen geramt. Het ongeval gebeurde omstreeks kwart voor vijf op de rijbaan richting knooppunt Hattemerbroek. De bestuurder negeerde rode kruizen boven de weg en botste tegen de pijlwagen. Hij raakte daarbij gewond. Bij de wegwerkers bleef iedereen ongedeerd. De auto van de bestuurder is total-loss. Door het ongeval heeft er korte tijd een file gestaan. Even later, toen de rommel van de rijbaan was geveegd, kon er weer een van de vier rijstroken vrijgegeven worden. Bergingsbedrijf Leerentveld heeft de auto geborgen. De pijlwagen is rijp voor de sloop.

Het ongeval gebeurde enkele kilometers voor het wegvak waar de werkzaamheden plaatsvinden voor het groot onderhoud aan de A28 tussen knooppunt Hattemerbroek en Nunspeet. Het is deze week niet het eerste ongeval. Vrijdagavond botsten in de file die was ontstaan door de werkzaamheden op de IJsselbrug een personenauto en een vrachtwagen op elkaar. Woensdagavond botsten in de staart van de file bij afslag Wezep twee personenauto's op elkaar. Bij beide ongevallen bleef het bij blikschade.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #337 Gepost op: 16 augustus 2014, 16:02:27
Dat komt in het algemeen door dat automobilisten , meer met andere dingen bezig zijn in hun auto dan met autorijden (afleiding).


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #338 Gepost op: 16 augustus 2014, 17:43:30
Een andere "A" is soms ook aanwezig. En dat helpt ook niet mee in de vermindering van (dit soort) ongevallen.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #339 Gepost op: 17 augustus 2014, 00:29:43
Alhoewel het nergens officieel bevestigd is, wil ik best onofficieel bevestigen dat die 'A' inderdaad de oorzaak zou zijn geweest van dit hele incident.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon