De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 216445 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #360 Gepost op: 22 september 2014, 11:51:01
In dit filmpje is weer goed te zien dat de politie van Limburg een lesje Fend-off nodig heeft...

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1297317
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #361 Gepost op: 22 september 2014, 12:00:51
Citaat van: thetwin84 link=msg=1297334 date=1411379461
In dit filmpje is weer goed te zien dat de politie van Limburg een lesje Fend-off nodig heeft...

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1297317

Ze hebben inderdaad geen voertuig fend-off staan. Maar nu hebben ze het niet, terwijl ik ook vaker heb gezien dat ze het juist heel goed doen.... Het ligt volgens mij heel erg aan de agenten die ter plaatse komen
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #362 Gepost op: 22 september 2014, 14:50:59
De vraag is van wie die witte Touran is. Als die ook van de politie is, dan staat er iemand fend-off (had eigenlijk schuin moeten staan, maar dan is de signalering vermoedelijk minder zichtbaar) en is het idee wel goed uitgevoerd.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #363 Gepost op: 22 september 2014, 14:57:11
Citaat van: DiNozzo link=msg=1297377 date=1411390259
De vraag is van wie die witte Touran is. Als die ook van de politie is, dan staat er iemand fend-off (had eigenlijk schuin moeten staan, maar dan is de signalering vermoedelijk minder zichtbaar) en is het idee wel goed uitgevoerd.

Doet niet ter zake of het politie is of een toevallige uitvoerder die het ongeval heeft zien gebeuren, met deze signalering staat het voertuig goed. Bij mijn weten is deze brug ook behoorlijk smal en is volledige Fend-Off hier ook niet wenselijk.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #364 Gepost op: 22 september 2014, 15:35:23
Citaat van: DiNozzo link=msg=1297377 date=1411390259
De vraag is van wie die witte Touran is. Als die ook van de politie is, dan staat er iemand fend-off (had eigenlijk schuin moeten staan, maar dan is de signalering vermoedelijk minder zichtbaar) en is het idee wel goed uitgevoerd.
Er werd op het forum al gesproken dat dit mogelijk een fotograaf is.

Edit:
Citaat van: Nils link=msg=1297378 date=1411390491
Voertuig is inderdaad van een fotograaf/cameraman uit de directe omgeving van waar dat ongeval is gebeurd.
Het betreft een witte Volkswagen Touran. Kenteken begint met 08.
En wat die flitslampen in de grill betreft, tja, een goed voorbeeld in die regio doet volgen...


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #365 Gepost op: 22 september 2014, 16:33:30
Citaat van: HIT link=msg=1297381 date=1411390631
Doet niet ter zake of het politie is of een toevallige uitvoerder die het ongeval heeft zien gebeuren, met deze signalering staat het voertuig goed. Bij mijn weten is deze brug ook behoorlijk smal en is volledige Fend-Off hier ook niet wenselijk.

Brug is inderdaad best smal, zeker naar de reconstructie (wel veiliger geworden, snelheid teruggebracht van 80 km/h naar 50 km/h en eindelijk echte rijbaanscheiding. Fietspaden zijn daardoor ook wat smaller geworden maar dit is de veiligheid van de auto's echt ten goede. Als je hier je auto fend-off zet dan heb je best vlug al een stuk van de andere strook geblokkeerd doordat je daar op staat en dat is weer niet handig.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #366 Gepost op: 22 september 2014, 17:06:45
Ja maar de politiewagen die er nu tussen staat in de fendoff richting vangrail...
Dan hadden ze die net zo goed recht kunnen zetten... Of op de juiste manier achter het incident.
Nu staat er een witte wagen achter die dus blijkbaar fotograaf is...
Vind het nog een groot risico om je auto daarvoor te gebruiken als er al hulpdiensten ter plaatsen zijn zet dan je wagen na het incident neer...

Maar ik merk het (zoals eerder gemeld) wel vaker op bij N-Limburg dat het niet altijd even juist gaat.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #367 Gepost op: 22 september 2014, 17:34:53
Citaat van: thetwin84 link=msg=1297445 date=1411398405
Ja maar de politiewagen die er nu tussen staat in de fendoff richting vangrail...
Dan hadden ze die net zo goed recht kunnen zetten... Of op de juiste manier achter het incident.
Nu staat er een witte wagen achter die dus blijkbaar fotograaf is...
Vind het nog een groot risico om je auto daarvoor te gebruiken als er al hulpdiensten ter plaatsen zijn zet dan je wagen na het incident neer...

Maar ik merk het (zoals eerder gemeld) wel vaker op bij N-Limburg dat het niet altijd even juist gaat.

Die betreffende fotograaf is vaker eerder op plaats incident dan de hulpdiensten (alsof weet wat waar gaat gebeuren 98uiye ). Mogelijk dat zo zijn verlichting beter zichtbaar is dan fend-off.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


sylvester1986

  • Gast
Reactie #369 Gepost op: 25 maart 2015, 10:26:41
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1339367 date=1427275351
Hoe het niet moet?
Ik zag hem inderdaad op jouw kanaal voorbij komen en vond het inderdaad raar dat de burger in een soort Fend-off staat en de politiewagen erna met signalering aan.