Even een vraag van mijn kant: op welke afstand liggen de andreasstrips normaal (ongeveer, komt niet op de centimeter ) van het nulpunt af?
Ik kan namelijk alleen vinden dat die afstand groot genoeg moet zijn om een voertuig veilig tot stilstand te brengen.
Conform de AVTO, in de NSVV richtlijn: waarin dezelfde afstand ook wordt genoemd:
StopafstandDe stopafstand is de afstand die is vereist om een met de ontwerpsnelheid rijdend voertuig
tot volledige stilstand te brengen, daarbij rekening houdend met de reactietijd van de
bestuurder en de remvertraging.
50km/h = 50m
80km/h = 105m
100km/h = 150m
120km/h = 210m
nu wordt volgens mij rekening gehouden met de snelheid van de maatregel, en dus niet van de ontwerpsnelheid van de weg. Op de andreasstrip zelf kan niet geremd worden, het gaat dus om de afstand achter de andreasstrip tot aan de botsabsorber. Aangezien normaliter de maatregel 70km/h aanwezig is , komt de afstand ergens tussen de 80 en 90 meter uit.
(let op, dit is een theoretische benadering, praktisch is deze mij niet bekend, teven zal het afhangen van de omstandigheden terplekke, met name de aanwezigheid van zgn confrontatie zones als invoegstroken e.d.)