De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 222906 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Bas1988

  • Assetbeheerder HWA, Specialist HWA, verkeersregelaar, EHBO-vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #400 Gepost op: 2 mei 2015, 01:02:14
Ok, weer wat geleerd! De stopafstand wist ik wel, maar ik vroeg me vooral af welke afstand er in de praktijk toegepast zou worden.
Dank voor het stukje uit de Crow richtlijn, is wel eens leuk om te weten  :)
common sense is not so common...


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #401 Gepost op: 2 mei 2015, 08:28:34
Dit keer een autobus op een botsabsorber:

p2kflex
05:39:49 02-05-15GROUP-1GLM_Prio 1 HV Voertuig letsel Uitrit A12 L naar A50 L 121,3 AH 3671 3097 ch05 3631
0900301BRW Gelderland-Midden (Arnhem Noord) (Blusploeg 1)
0900300BRW Gelderland-Midden (Arnhem Noord) (Lichtkrant)
0900307BRW Gelderland-Midden (Arnhem Noord) (Ploegcommandant)
0900330BRW Gelderland-Midden (Arnhem) (Voertuignavigatie)
0902180BRW Gelderland-Midden (Renkum) (Voertuignavigatie)
0900048BRW Veiligheidsregio Gelderland-Midden (Voorlichting Rivieren Infocode)
0900308BRW Veiligheidsregio Gelderland-Midden (OvD Midden Alarmcode)


(zie ook rtltext)
CN NRK


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #402 Gepost op: 2 mei 2015, 12:13:16
http://www.omroepgelderland.nl/web/mobiel/mobiele-site-artikel/2091005/a12-uren-dicht-door-ernstig-ongeluk-met-touringcar.htm#.VUSiaHzCSMY

Reed er gisteren nog voor dit ongeval er langs en verbaasde me al over een vrouw die de pijlwagen daar op een haar na mistte... Scheelde echt niet veel en het was toch echt niet te missen. Zeker niet nu er al een rijstrook afgekruist was..


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #403 Gepost op: 2 mei 2015, 14:59:19
Ik ben er een voorstander van dat ze achter de matrixborden een flitcamera maken die geactiveerd word wanneer er een kruis opstaat.
Dan worden er toch een hoop "beroeps"chauffeurs op de bon geslingerd.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


OlympiaA

  • Afzetter
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #404 Gepost op: 2 mei 2015, 15:10:52
Citaat van: thetwin84 link=msg=1347377 date=1430571559
Ik ben er een voorstander van dat ze achter de matrixborden een flitcamera maken die geactiveerd word wanneer er een kruis opstaat.
Dan worden er toch een hoop "beroeps"chauffeurs op de bon geslingerd.
Net of dat je het daar mee oplost.
Daar ligt het probleem niet .


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #405 Gepost op: 2 mei 2015, 17:55:18
Afhankelijk hoe het bedrijf reageert op een rookkruis bekeuring. Wanneer een directie een bekeuring binnen krijgt van een chauffeur, die kunnen hem daar dan op aanspreken. Als er meer controle is van bovenaf word er misschien sneller door de chauffeurs gereageerd en opzij gegaan... ach je kunt van alles verzinnen... je komt er maar op 1 manier achter of het helpt...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #406 Gepost op: 2 mei 2015, 18:42:41
Als je achter elk matrix bord een flitscamera hangt die het voertuig op de foto zet als men op dat punt een rood kruis negeert dan heb je 100% scoringskans.
Op de vraag. Voorkom je hiermee dit soort ongevallen ? Zal het antwoord vrees ik NEE zijn.
Wat mij betreft mag er een algehele wegafsluiting zijn om dit soort ongevallen te voorkomen maar dat zal men wel weer niet aandurven Nederland kennende.
Misschien als er nog een paar doden vallen dat men dan een poging gaat wagen om er heel misschien eens over na te denken maar dan nog is er niks zeker dat men het gaat doen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #407 Gepost op: 2 mei 2015, 19:25:39
Citaat van: thetwin84 link=msg=1347443 date=1430582118
Afhankelijk hoe het bedrijf reageert op een rookkruis bekeuring. Wanneer een directie een bekeuring binnen krijgt van een chauffeur, die kunnen hem daar dan op aanspreken. Als er meer controle is van bovenaf word er misschien sneller door de chauffeurs gereageerd en opzij gegaan... ach je kunt van alles verzinnen... je komt er maar op 1 manier achter of het helpt...

Overal ligt het probleem niet bij de beroepschauffeurs in vrachtwagens e.d. maar voornamelijk bij personenwagens. Die zijn vaak met van alles bezig ipv rijden (navigatie, telefoon, krant, nieuws, noem maar op). Ook een FM jammer schiet weinig op want het is vaak niet de radio die t probleem veroorzaakt.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #408 Gepost op: 3 mei 2015, 01:47:00
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1347470 date=1430587539
Overal ligt het probleem niet bij de beroepschauffeurs in vrachtwagens e.d. maar voornamelijk bij personenwagens. Die zijn vaak met van alles bezig ipv rijden (navigatie, telefoon, krant, nieuws, noem maar op). Ook een FM jammer schiet weinig op want het is vaak niet de radio die t probleem veroorzaakt.
Toch raar dat het dan m.i. toch voornamelijk de beroepschauffeurs zijn die tegen deze dingen op knallen...


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #409 Gepost op: 3 mei 2015, 07:26:57
Citaat van: cavia link=msg=1347566 date=1430610420
Toch raar dat het dan m.i. toch voornamelijk de beroepschauffeurs zijn die tegen deze dingen op knallen...
Die hebben een groter raakvlak en een langere remweg.. 98uiye