De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 216558 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #430 Gepost op: 5 mei 2015, 10:34:54
Dat van die bots alleen tijdens opbouw en afbraak was me eigenlijk nooit opgevallen. Weer wat geleerd dus. Staat er een bots, of opbouw, afbraak op dynamisch.  

Je kunt van alles verzinnen wat je wilt qua afzettingen e.d, maar wat je eigenlijk moet bereiken is dat de bestuurders hun aandacht op de weg krijgen. Hoe je dat voor me kaar krijgt? Zal een heel groot probleem zijn. Via de radio een (gericht) zal niet gaan want dan liggen de commercieele dwars, dat is al eerder gebleken.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #431 Gepost op: 5 mei 2015, 15:52:37
Citaat van: batoutofhell link=msg=1348145 date=1430814894
Dat van die bots alleen tijdens opbouw en afbraak was me eigenlijk nooit opgevallen. Weer wat geleerd dus. Staat er een bots, of opbouw, afbraak op dynamisch.  

Je kunt van alles verzinnen wat je wilt qua afzettingen e.d, maar wat je eigenlijk moet bereiken is dat de bestuurders hun aandacht op de weg krijgen. Hoe je dat voor me kaar krijgt? Zal een heel groot probleem zijn. Via de radio een (gericht) zal niet gaan want dan liggen de commercieele dwars, dat is al eerder gebleken.

Dat word idd al beschreven in een ander onderwerp in dit forum, de commerciële vinden het belangrijker dat hun reclames worden uitgezonden dan dat mensen veilig over straat kunnen... Maar hoe kun je een wegopbreking over de ether laten gaan? van A naar Beter doet dat al via de reclame... zal er als je onder een rood kruis rijd te horen moeten zijn op de radio, GA NAAR DE ANDERE RIJSTROOK!  998765
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #432 Gepost op: 5 mei 2015, 20:04:40
Citaat van: thetwin84 link=msg=1348219 date=1430833957
zal er als je onder een rood kruis rijd te horen moeten zijn op de radio, GA NAAR DE ANDERE RIJSTROOK!  998765
O0 O0
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #433 Gepost op: 5 mei 2015, 20:11:07
Mijn gedachten gingen uit naar, als dat technisch mogelijk is, een gerichte zender die alleen de auto's bereikt die aan komen rijden, en dan een boodschap als:Pas op, wegwerkzaamheden. Blijf je alsnog met de mensen zitten die een cd aan hebben staan.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #434 Gepost op: 5 mei 2015, 20:22:39
Citaat van: batoutofhell link=msg=1348329 date=1430849467
Mijn gedachten gingen uit naar, als dat technisch mogelijk is, een gerichte zender die alleen de auto's bereikt die aan komen rijden, en dan een boodschap als:Pas op, wegwerkzaamheden. Blijf je alsnog met de mensen zitten die een cd aan hebben staan.

Op zich is die CD-speler ook geen probleem, tegenwoordig springt de zender waar verkeersinformatie op weergegeven word aan wanneer er files e.d. gemeld worden, daar kan natuurlijk ook deze informatie bij horen.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Bas1988

  • Assetbeheerder HWA, Specialist HWA, verkeersregelaar, EHBO-vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #435 Gepost op: 5 mei 2015, 20:26:41
Het probleem wat ik zie bij de "radio-oplossingen" is simpelweg dat je niet zonder vergunning mag uitzenden op radiofrequenties.
Zelfs niet als je het heel gericht zou doen. Daarbij worden die frequenties verkocht aan (commerciële) zenders. Dus die toestemming om uit te zenden zal er ook niet komen.
Min of meer hetzelfde probleem als er was met de hulpdiensten die hun komst wilden aankondigen via de autoradio...

Je kunt bijna beter een LRAD (Long Range Acoustic Device) inzetten, maar dan niet op maximaal vermogen natuurlijk  :D.
Daarmee kun je heel gericht een soort baan van geluid maken. Punt is alleen: waar stopt die baan van geluid? Helaas ook niet haalbaar dus...

Al met al zijn de meeste oplossingen waarschijnlijk niet haalbaar of niet realistisch en blijkt het huidige systeem prima te werken.
Heeft iemand de getallen van de omliggende landen? Want ik kan mij niet voorstellen dat dit alleen in ons land een probleem is...

Totaal afzettingen hebben in mijn ogen eigenlijk geen (of weinig) zin: Ook bij een volledig afgesloten weg staat er ergens een pijlwagen of bots...
Dus in plaats van "boem" te doen bij de werkzaamheden doet men dan "boem" bij het beging van de totale afsluiting.
common sense is not so common...


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #436 Gepost op: 6 mei 2015, 14:58:19
Misschien moeten we dan maar gewoon accepteren dat er precies gebeurt wat de bedoeling is, de bots/pijlwagen wordt aangereden, en wij die erachter werken zijn veilig?  98uiye


OlympiaA

  • Afzetter
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #437 Gepost op: 6 mei 2015, 15:51:04
Daarom vind ik ons wegafzetters superhelden van de weg .


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #438 Gepost op: 6 mei 2015, 18:27:55
vandaag weer een RWS voertuig kort gereden #A67 bij Harpert  98uiye

Hoeveel hebben ze er nog? ?  ::)

Hoop dat de medewerker er gauw weer boven op is! !! STERKTE
1:87 modelletjes:  


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #439 Gepost op: 6 mei 2015, 18:58:58
Citaat van: Berger link=msg=1348516 date=1430917099
Misschien moeten we dan maar gewoon accepteren dat er precies gebeurt wat de bedoeling is, de bots/pijlwagen wordt aangereden, en wij die erachter werken zijn veilig?  98uiye

Heel zwart / wit gezien doet de bots of pijlwagen juist niet waar die voor bedoeld is, dan zou je er namelijk langs rijden op de andere rijstrook  e050.

Ik denk dat het accepteren dat het gebeurd juist een gevaarlijke ontwikkeling is, je impliceert dan mijns inziens dat je geen oplossing kunt verzinnen voor het probleem (of niet wilt maar daar gaan we maar niet vanuit) en dan is het echt een probleem. Ik denk dan ook dat je altijd moet innoveren om de veiligheid op een steeds hoger plan te brengen en het aantal klappers terug willen brengen liefst naar nul (utopie denk ik) zit het probleem wel in de bots of de pijlwagen ??? Zit het probleem niet in de signalering op de portalen. Ik kijk dan graag naar onze oosterburen waar signalering veelal bestaat uit lichtgevende  verkeersborden en niet zoals bij ons op het eerste en tweede portaal twee x twee knipperlampjes en een pijl of een kruis en op de volgende portalen alleen een kruis of V-max.
Een eerste aanzet zou ik al vinden om op elk werkend portaal in elk geval de lampjes ook te laten knipperen is niet veel extra's maar wel een klein stapje...
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend