Het probleem wat ik zie bij de "radio-oplossingen" is simpelweg dat je niet zonder vergunning mag uitzenden op radiofrequenties.
Zelfs niet als je het heel gericht zou doen. Daarbij worden die frequenties verkocht aan (commerciële) zenders. Dus die toestemming om uit te zenden zal er ook niet komen.
Min of meer hetzelfde probleem als er was met de hulpdiensten die hun komst wilden aankondigen via de autoradio...
Je kunt bijna beter een LRAD (Long Range Acoustic Device) inzetten, maar dan niet op maximaal vermogen natuurlijk
.
Daarmee kun je heel gericht een soort baan van geluid maken. Punt is alleen: waar stopt die baan van geluid? Helaas ook niet haalbaar dus...
Al met al zijn de meeste oplossingen waarschijnlijk niet haalbaar of niet realistisch en blijkt het huidige systeem prima te werken.
Heeft iemand de getallen van de omliggende landen? Want ik kan mij niet voorstellen dat dit alleen in ons land een probleem is...
Totaal afzettingen hebben in mijn ogen eigenlijk geen (of weinig) zin: Ook bij een volledig afgesloten weg staat er ergens een pijlwagen of bots...
Dus in plaats van "boem" te doen bij de werkzaamheden doet men dan "boem" bij het beging van de totale afsluiting.