De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 221416 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #471 Gepost op: 15 juni 2015, 21:58:05
Nou wil ik niet veel zeggen, maar in vergelijking met Nederland nemen ze in Duitsland soms wel wat grotere risico's... Met alleen een actiewagentje achter je vrachtauto op rijstrook 1 (en dan zeker zo'n lullig pijltje 100 meter ervoor...?) vind ik dat best een risico. Gelukkig komen de wegwerkers er hier goed af (de chauffeur helaas minder), je ziet helaas te vaak dat ook de wegwerkers slachtoffer zijn.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #472 Gepost op: 19 juni 2015, 00:54:25
Een van de weinige keren dat ik eigenlijk geen mening heb. Het liefst flikker ik een blok beton op de weg zodat "de dwazen" geen schade en letsel kunnen toebrengen aan de wegwerkers of de  jongens die voor de afzetting zorg dragen. Maar helaas weet ik ook dat we met z'n allen tegenwoordig niet meer aan het autorijden zijn maar veel meer achter het stuur zitten en ook andere dingen doen. En ik weet ook dat ook de jongens die 's nachts de wegwerkzaamheden verrichten geen heilige boontjes zijn  e050

Tis dus een kwestie van mentaliteit en begin dan vooral bij jezelf! Geef netjes richting aan, houdt rechts, stop voor oranje als het kan, houdt afstand, hou je aan de maximum snelheid, rechts heeft voorrang, rechtdoorgaand verkeer gaat voor afslaand verkeer, een mobiel vasthouden tijdens het auto rijden is niet toegestaan, een hete peuk gooi je niet uit het raam van de auto, je kijkt eerst in de spiegel voordat je van rijstrook verwisselt, een rood kruis is .....

Zal ik nog even doorgaan?? Al met al is het verkeer tegenwoordig doordrenkt met egoïsme: de IK-vorm voert de boventoon.

Tot mijn spijt moet ik mededelen dat er nog honderden anderen ook van jouw weg gebruik maken  98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #473 Gepost op: 19 juni 2015, 01:35:01
Heeft ook veel te maken met te rap inplannen Mopper. Als ik een route heb waar ik een uur over doe, ga ik 1.5 uur voor aankomst weg, minimaal. Geeft me ruimte om eventuele stremmingen e.d op te vangen! Al snap ik dat dat niet altijd mogelijk is. Maar haast van uw kant, hoeft niet te betekenen dat u de veiligheid in gevaar moet brengen! (En dat is niet tegen jouw bedoeld!  :D)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #474 Gepost op: 20 juni 2015, 01:05:47
Citaat van: batoutofhell link=msg=1356869 date=1434670501
Heeft ook veel te maken met te rap inplannen Mopper. Als ik een route heb waar ik een uur over doe, ga ik 1.5 uur voor aankomst weg, minimaal. Geeft me ruimte om eventuele stremmingen e.d op te vangen! Al snap ik dat dat niet altijd mogelijk is. Maar haast van uw kant, hoeft niet te betekenen dat u de veiligheid in gevaar moet brengen! (En dat is niet tegen jouw bedoeld!  :D)
Ik snap je helemaal batoutofhell maar ik ben het niet met je eens. Een planner is een planner, hij zit achter het buro en doet de planning. Jij voert die planning uit. Jij zal hem dus feed-back moeten geven dat zijn planning niet klopt. Een goede planner komt naar jou om te vragen of zijn planning goed was, maar dan stel je je kwetsbaar op en wie doet dat tegenwoordig nog? Dus breng de planner op de hoogte van de problemen waar je tegen aan liep.

Ik ga er bij mijn planners er tegenwoordig al standaard vanuit dat ze er geen klote van snappen en dat de planning niet klopt. Dus pas ik de planning aan en stuur de planning een email dat de planning niet klopte. Die email bewaar ik uiteraard, wat de planner met de email doet weet ik niet.

Voor ik veel te veel ga uitwijden over tactieken en strategiën: een planner is geen excuus! Jij hebt de keuze:

1. je doet alles om je aan de planning te houden: draag daar ook de gevolgen van
2. je probeert om je aan de planning te houden: als het fout gaat draag je daar de gevolgen van en is het andermans schuld maar jij draagt daar de gevolgen van
3. je denk na over de planning en je past hem naar eigen invulling aan. Als het fout gaat draag jij daar de gevolgen van en is het je eigen schuld.

Mijn keuze? optie 3

Waarom? Omdat ik er wat van kan leren. Een ander de schuld geven is lekker makkelijk en daar leer je niks van. Hoeft ook niet want het is toch de schuld van een ander  998765
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #475 Gepost op: 20 juni 2015, 01:32:06
rap met eigenlijk krap zijn Mopper. Wat ik zeggen wilde:Als ik ergens om 3 uur moet zijn en het is een uur rijden, ga ik om half 2 weg, op zijn laatst. Geen last van te laat komen door een open brug of een vkr die het verkeer ophoud!  098uo
Zelfde geld, wat je vaak hoord, vergadering liep uit, maar ik moet wel op die en die tijd daar zijn, dus ik rij maar wat harder. Je wint alleen voor je gevoel iets uit, maar de consequentie van as het mis gaat, zien ze niet....Want dat gebeurd mij niet!

Zoals de man tegen de agent zei die hem een bon ging geven:Agent, met alles wat ik van rijden en verkeer af weet, daar kan ik een boek mee vullen!
Waarop de agent antwoord:Dat kan wel zijn meneer, maar met alles wat u NIET weet, kunt u een ziekenhuis vullen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #476 Gepost op: 15 juli 2015, 23:12:01
Zojuist een auto van Rijkswaterstraat aangereden thv knp Amstel! Niemand gewond gelukkig.
Bron: 112vandaag.nl

https://www.facebook.com/112Vandaag/photos/a.286169998124105.67275.286144971459941/862012920539807/?type=1&theater
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #477 Gepost op: 16 juli 2015, 00:49:28
In het bericht van hier boven is een foto geplaatst die ook door het VID is geplaatst genomen via de webcam aldaar gepositioneerd.
De bron is dus onduidelijk, mijn excuses hiervoor  :-\
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Faalhaas

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #478 Gepost op: 19 juli 2015, 12:11:47
Weer een RWS auto minder...


Citaat
Lijnden, 19 juli 2015 – Op de A5 is zondagochtend een wagen van een weginspecteur van Rijkswaterstaat aangereden door een taxi. De wagen stond ter beveiliging van een eerder ongeval op het knooppunt Raasdorp.

Een taxi heeft alle rode kruizen en waarschuwingen genegeerd en is met hoge op de wagen van de weginspecteur geklapt. In de wagen zat gelukkig niemand. De taxichauffeur is gecontroleerd in de toegesnelde ambulance en raakte ook niet gewond bij het ongeval.

Beide voertuigen zijn door de bergingsdienst afgevoerd. De wagen van de weginspecteur was net drie weken oud.
http://www.112meerlanden.nl/2015/07/19/lijnden-wagen-weginspecteur-rijkswaterstaat-aangereden-door-taxi-op-de-a5/


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #479 Gepost op: 20 juli 2015, 11:40:30
De chauffeur heeft ook nog een bon gehad voor negeren van een rood kruis, ik weet niet of de bon van RWS kwam of de politie. Maar de politie had van mij ook gelijk artikel 5 mogen geven plus een arrestatie voor poging tot doodslag.

Word er echt moe van.