Heeft ook veel te maken met te rap inplannen Mopper. Als ik een route heb waar ik een uur over doe, ga ik 1.5 uur voor aankomst weg, minimaal. Geeft me ruimte om eventuele stremmingen e.d op te vangen! Al snap ik dat dat niet altijd mogelijk is. Maar haast van uw kant, hoeft niet te betekenen dat u de veiligheid in gevaar moet brengen! (En dat is niet tegen jouw bedoeld! )
Ik snap je helemaal batoutofhell maar ik ben het niet met je eens. Een planner is een planner, hij zit achter het buro en doet de planning. Jij voert die planning uit. Jij zal hem dus feed-back moeten geven dat zijn planning niet klopt. Een goede planner komt naar jou om te vragen of zijn planning goed was, maar dan stel je je kwetsbaar op en wie doet dat tegenwoordig nog? Dus breng de planner op de hoogte van de problemen waar je tegen aan liep.
Ik ga er bij mijn planners er tegenwoordig al standaard vanuit dat ze er geen klote van snappen en dat de planning niet klopt. Dus pas ik de planning aan en stuur de planning een email dat de planning niet klopte. Die email bewaar ik uiteraard, wat de planner met de email doet weet ik niet.
Voor ik veel te veel ga uitwijden over tactieken en strategiën: een planner is geen excuus! Jij hebt de keuze:
1. je doet alles om je aan de planning te houden: draag daar ook de gevolgen van
2. je probeert om je aan de planning te houden: als het fout gaat draag je daar de gevolgen van en is het andermans schuld maar jij draagt daar de gevolgen van
3. je denk na over de planning en je past hem naar eigen invulling aan. Als het fout gaat draag jij daar de gevolgen van en is het je eigen schuld.
Mijn keuze? optie 3
Waarom? Omdat ik er wat van kan leren. Een ander de schuld geven is lekker makkelijk en daar leer je niks van. Hoeft ook niet want het is toch de schuld van een ander