Mijn eerste gedachte was ook (en het is niet mijn bedoeling om alle taxi chauffeurs over één kam te scheren) dat het hier om een beroepschauffeur ging. Deze horen het juist beter te weten en daar ook naar te handelen. Immers, dat is wat deze chauffeurs mij altijd zeggen: ik ben beroeps, dus ik doe het beter dan jij.
De veroorzaker reed in een taxi maar dat wil nog niet zeggen dat hij ook taxichauffeur is. Hij kan ook een monteur zijn (alhoewel die kans klein is).
Zo te lezen heb je het niet zo best voor met taxichauffeurs maar het valt mij op dat regelmatig beroepschauffeurs, of laat ik zeggen chauffeurs die voor hun werkzaamheden vrij veel op de weg zitten, de veroorzakers zijn bij ongevallen met een WIS of een pijlwagen. Toevallig was het nu een taxi.
Ik zit beroepsmatig op de weg en ik begrijp niet dat mensen de kruizen, pilonnen en knalgele voertuigen met grote knipperende pijlen over het hoofd kunnen zien. Helemaal bij dit ongeval, in de schemering van het ochtendgloren moet dat opvallen.
Ik vind dat bij dit soort ongevallen, buiten een artikel 5 en een boete voor het negeren van de rode kruizen, ook een artikel 130 WVW geactiveerd mag worden.