Ik zat er zelf ook al aan te denken om het op een of andere manier bij de politie te krijgen, dus inderdaad, misschien stuur ik communicatie eerdaags wel even een mail.
Het is overigens het tweede incident in een maand tijd waar ik de politie op de snelweg op een gevaarlijke manier zie staan. Een paar weken geleden was er een ongeval op de A50 bij Heerde en daar stond een politieauto fend-off met amber aan, met daarachter een politieauto met blauwblauw. De politieauto met amber viel - in mijn optiek - behoorlijk weg door het felle blauw. Toen ik bij het ongeval aankwam ben ik in eerste instantie direct naar een agent toegelopen met 'de suggestie' (
) om de eerste auto blauw te laten voeren in plaats van amber. Nog geen dertig seconden later klapten er drie auto's met veel kabaal op elkaar, zo'n 20-25 meter van de politieauto vandaan. De bestuurder van een personenauto zat niet op te letten, zag de politieauto te laat en gaf een ruk aan het stuur naar links. Daar raakte hij twee andere auto's. Gevolg: veel schade en nek- en rugklachten voor diverse personen. De agent die ten tijde van het tweede ongeval bij zijn politieauto stond het verkeer weg te zwaaien kwam gelukkig met de schrik vrij.
Leerpuntjes:
- Geen twee voertuigen in de buffer
- Geen auto blauw laten voeren als tweede voertuig
- Geen personen bij de buffervoertuigen in de buurt laten staan, ook niet voor het wegzwaaien van verkeer
- Bufferzone langer maken (schatting in dit geval ±80m bij 120km/h)
Foto's:
http://www.stefanverkerk.nl/foto/10667/dubbel_ongeval_a50_r_226_0_heerde/