De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 224875 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #110 Gepost op: 21 maart 2013, 19:33:23
Even nieuwsgierigheid:

Staan de hulpverleners hier niet al te dichtbij het incident?

https://www.dropbox.com/s/5puqptnc2om5at9/2013-03-19%2014.42.00-1.jpg
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #111 Gepost op: 21 maart 2013, 22:36:50
Soms laat de situatie dit toe, en soms bevorderd het de doorstroming zonder de veiligheid in gevaar te brengen. In dit geval lijkt het allebei.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #112 Gepost op: 21 maart 2013, 23:56:15
Eens een keer een aktiewagen van dichtbij zien?
http://www.vkmag.com/magazine/geef_dat_dan_even_eerder_aan/
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #113 Gepost op: 22 maart 2013, 15:25:38
Eens een keer een aktiewagen van dichtbij zien?
http://www.vkmag.com/magazine/geef_dat_dan_even_eerder_aan/

Dit filmpje staat nog ergens op internet, alleen dan ook een voormelding van wegwerken en een snelheidsbeperking. Bij dat filmpje was het commentaar dat niemand aangeeft op welke baan er wordt gewerkt.

Wat hier is gebeurt is dat de afstand tussen het werkvak en de bebording te groot is waardoor de borden hun geloofwaardigheid verliezen. De reden hiervoor is: probeer eens borden te plaatsen op een betonbrug. Oplossing: Afzetting langer maken, dat doen we hier in Nederland ook.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #114 Gepost op: 31 maart 2013, 22:44:35
Auto klapt vol op voertuig in fend off

StL Cop Car.avi

zzdawg
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #115 Gepost op: 31 maart 2013, 22:54:04
Auto klapt vol op voertuig in fend off

StL Cop Car.avi

zzdawg
Voorbeeld dat het dus niet altijd werkt in Amerika.
StL Cop Car.avi
zzdawg
Topic: Incident Management buiten Nederland


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #116 Gepost op: 4 april 2013, 17:37:15
p2kflex
16:25:26 04-04-13GROUP-1PRIO 1 TS201 HV221 TS221 OD201 A20 Re Hvh Gouda (Zuidbaan) 30,5 Rotterdam HV Voertuig personen Vak: 99052013
1400221BRW Rotterdam-Rijnmond (Rotterdam Frobenstraat) (Kazernealarm)
1400211BRW Rotterdam-Rijnmond (Rotterdam Laanslootseweg) (Kazernealarm)
1400201BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD Rijnmond Noord)
1400200BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD Rijnmond Noord)
1400852Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AC Havenbedrijf)
p2kflex
16:27:18 04-04-13GROUP-1A1 AMBU 17153 20 Li Capelle-Rt-S'Dam Noordb Hm:27.3-38.1 30,5 Rotterdam rt bon 28208
1420053Ambu 17-153 (Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond / BIOS)


17.02 Aanrijding op de #A20 bij Schieplein. Ziet er heftig uit, maar valt gelukkig mee. Nu bergen en reinigen



17.16 Bus ramt de bots die aanrijdend is naar het ongeval waar ik bij sta.



17.30 #A20 bij Schieplein. Aanrijding met bus <> bots. Bus vol met mensen. Gelukkig geen gewonden.



Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #117 Gepost op: 6 april 2013, 22:51:49
Lompe actie van die buschauffeur, je vraagt je af waar hij had geeindigd als die bots er niet was geweest, mist hij dan ook de rest van wat daar staat.....


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #118 Gepost op: 7 april 2013, 15:36:06
Lompe actie van die buschauffeur, je vraagt je af waar hij had geeindigd als die bots er niet was geweest, mist hij dan ook de rest van wat daar staat.....
Zoals ik het lees was de bots aanrijdend, en waren de bots en de bus dus nog niet bij het ongeval. Je zou haast zeggen dat het een te late actie was om een bots te blokkeren die over de vluchtstrook aanrijdend is...  :-X
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #119 Gepost op: 7 april 2013, 23:25:13
Naar ik begreep van mensen ter plekke negeerde de bus twee afgekruisde rijstroken.