Allemachtig wat een chaos
Ik heb eigelijk twee zaken:
1. De twee personenauto's met maarliefst 6 slachtoffers
2. De vrachtauto met de chauffeur en een gevaarlijke stof.
Nader bericht: Grote hulpverlening, tevens GRIP 1.
HW 5750
Hulst mag direct omkeren. Doe mij maar AL4550 uit Middelburg onder prio 1, dat is zomaar iets (60km) dichterbij
De 4550 zal er ongeveer een 40 minuten over doen helaas.
Ik wil de gehele OGS trein alarmeren:
- TS 4839 Zierikzee
- Gaspakkenteam (de dichtsbijzijnde weet ik niet helaas, ik vermoed Zierikzee)
- HA 4372 + GSH 4381 (Goes)
- AGS
Tevens wil ik een tweede hulpverleningsvoertuig ter plaatse (zal vermoedelijk de HV4872 uit Bruinisse worden of de HA + HVH4570 uit Middelburg).
Omdat er in feite twee incidenten zijn wil ik met spoed een tweede OvD-B ter plaatse.
Zwavelzuur en water gaan niet samen. Om die reden wil ik met spoed SB 4360 vanuit het sluizencomplex te Bruinisse alarmeren.
Alle materiaal van rijkswaterstaat gaat vol in de ankers en parkeert ergens ver weg, zodat ik er geen last van heb.
Inzetplan:
Nummers 110,111,112 doen een verkenning en checken zeker nogmaals de gevi-borden. Zo als het er nu naar uitziet hebben we maar liefst 7 personen in de voertuigen. Normaal gezien dacht ik dat 1x TS per SO de regel is, maar om een grote chaos met brandweermensen te voorkomen lijkt mij dat niet nodig. Ik hoop dat de meeste gewonden zonder knip en scheerwerk uit het voertuig kunnen worden gehaald.
In afwachting van nader bericht van de TS 4835