In http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,24468.0.html is meer informatie te vinden over de gevaarlijke stof, onder andere informatie afkomstig van de inmiddels beroemde AGS van Amsterdam , J. van Middelkoop
Volgens mij (ik ben dan geen AGS) staat sommige zaken daar net verkeerd om. Is ook spannend natuurlijk!
.
Helaas ben ik de exotherme reactie (snelle ongecontroleerde opwarming) even vergeten in het verhaal, als ik het goed begrijp dan zou er geen plaats incident meer zijn als een volle tankwagen met zwaveltrioxide "oud en nieuw"gaat vieren.
We kunnen er dus vanuit gaat dat er nog geen reactie heeft plaatsgevonden. Maar dit willen we ook voorkomen....
AC Graag met spoed een DPU ter plaatse de sloot gaat Leeg! Eerst vrachtwagen stabiliseren. Schotten in de sloot en leegpompen.
@ Tatujordi Bij de COH en VC komen vast wat mensen mee..
-Casus modus uit. Volgens mij zijn gezien de verstreken tijd vrijwel alle SO gesecombeerd. We moeten dus op een eerder punt met de thv en medische hulpverlening beginnen. De crux is dus eigenlijk hoe kunnen we met een aanvaardbaar risico zoveel mogelijk mensen redden? Het mitigeren van de risico's kost eigenlijk waardevolle tijd en beschikken we helaas niet over 6 golden hours. We zijn namelijk 20 minuten kwijt vanaf het plaatsvinden van het ongeval tot eerste eenheid ter plaatse. Dan moeten we verkennen, veiligstellen, triage, extractie en vervolgens vervoer naar traumacentrum, per weg naar Erasmus kost veel tijd Terneuzen is geen TC. Dus airlift met lifeliners, MUG heli en rest spoedtransport? Ik zou hier heel graag verder over brainstormen.