Ongeval meerdere voertuigen A6 - Ketelbrug 03-01-2010

Auteur Topic: Ongeval meerdere voertuigen A6 - Ketelbrug 03-01-2010  (gelezen 9762 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #30 Gepost op: 3 januari 2010, 18:08:17
Het is toch regio Flevoland ?, toch waren er drie ambulances uit Friesland, Lemmer en Heereveen.

Was er interregionale bijstand nodig ?, Ik neem aan dat ambupost Emmeloord, Urk etc.. toch ook terplaatse zijn geweest. en de OVD-G Flevoland toch ook ?

Weet iemand iets over het aantal gewonden ?


Erikk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #31 Gepost op: 3 januari 2010, 18:22:04
Het is toch regio Flevoland ?, toch waren er drie ambulances uit Friesland, Lemmer en Heereveen.

Was er interregionale bijstand nodig ?, Ik neem aan dat ambupost Emmeloord, Urk etc.. toch ook terplaatse zijn geweest. en de OVD-G Flevoland toch ook ?

Weet iemand iets over het aantal gewonden ?

In Emmeloord staan  2 ambulances, op urk maar 1. dan zouden er ambulances uit lelystad moeten komen. maar dat zou niet veel sneller zijn dan ambulances uit lemmer laten komen. plus dat de bezetting daar ook niet groot is:

Cluster Noord
In 'Cluster Noord' zijn er overdag drie ambulances paraat. Twee ambulances in het standplaatsgebied Emmeloord en één in het standplaatsgebied Urk (Abtsweg). In de avond en nacht zijn dit er slechts twee; één in Emmeloord en één op de Abtsweg.

Cluster Midden
In 'Cluster Midden' wordt er overdag met vier ambulances gereden en in de avond/nacht zijn dit er twee. Overdag is de verdeling drie ambulances in Lelystad en één in Dronten en in de avond/nacht één in Lelystad en één in Dronten.

Cluster Zuid
In 'Cluster Zuid' wordt er overdag met vier ambulances gereden en in de avond/nacht zijn dit er drie. De verdeling is dat er overdag drie ambulances in Almere rijden en één in Zeewolde. In de avond/nacht rijden er twee ambulances in Almere en één in Zeewolde

bron:www.ggdflevoland.nl


Gast48368

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 3 januari 2010, 18:22:46
Sneeuw en gladheid veroorzaken ongelukken
Uitgegeven: 3 januari 2010 13:38
Laatst gewijzigd: 3 januari 2010 17:47

RIJSWIJK - De politie in het noordoosten van het land heeft dit weekend de handen vol aan het afhandelen van aanrijdingen als gevolg van sneeuw en gladheid. Dat heeft de politie zondag gemeld.
 © NU.nl/Rob AmoureusEen mistveld heeft zondagmiddag een kettingbotsing veroorzaakt op de A6 bij Nagele. Daarbij werden vijftien auto's beschadigd en raakten drie personen lichtgewond. Dat heeft de politie meegedeeld.

De kettingbotsing vond plaats op de snelweg op ongeveer een kilometer voor de Ketelbrug bij Nagele.
 

Gewonden

De automobilisten werden verrast door een dicht mistveld. De gewonden konden allen ter plaatse worden behandeld door ambulancepersoneel.

Omdat er door de aanrijdingen niemand meer langs kon ontstond al snel een file op de A6 in de richting Lelystad. Het is nog niet bekend wanneer de weg weer open kan.

bron: www.nu.nl


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #33 Gepost op: 3 januari 2010, 18:29:48
Op http://www.112emmeloord.com/ staan nog een aantal foto's.




Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #35 Gepost op: 3 januari 2010, 19:57:28
Het is toch regio Flevoland ?, toch waren er drie ambulances uit Friesland, Lemmer en Heereveen.

Was er interregionale bijstand nodig ?, Ik neem aan dat ambupost Emmeloord, Urk etc.. toch ook terplaatse zijn geweest. en de OVD-G Flevoland toch ook ?

Weet iemand iets over het aantal gewonden ?

3 lichtgewonden, ter plaatse behandeld.
denk dat er gezien de melding even flink opgeschaald is.
de brandweer heeft ook niet hoeven knippen.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #36 Gepost op: 4 januari 2010, 14:54:29
Sneeuw en gladheid veroorzaken ongelukken

De automobilisten werden verrast door een dicht mistveld.
Kettingbotsing na opening Ketelbrug
 De VerkeersInformatieDienst | 3 januari 2010, 15:40

Op de A6 richting Lelystad is om circa kwart over drie een kettingbotsing gebeurd. Vermoedelijk hebben automobilisten de wachtrij voor de Ketelbrug niet tijdig gezien, de brug werd namelijk even geopend voor het scheepvaartverkeer. Sinds problemen met de brug vorig najaar wordt de brug sporadisch geopend en dat onder verscherpt toezicht. De brug is de rest van de tijd geborgd.

Bij het ongeval zijn vijftien voertuigen betrokken geraakt. Behalve brandweer en ambulance is een traumahelicopter naar de plaats van het ongeval gezonden. Bij het ongeval vielen enkele lichtgewonden.
Tijdens het ongeval was het zicht beperkt door mist. Naar de precieze toedracht wordt een onderzoek ingesteld. Eerder werd een brugopening vertraagd vanwege mist (link)

De A6 is vanaf 16:00 uur afgesloten tussen knooppunt Emmeloord en de Ketelbrug. De rijbaan is om 19:20 uur weer vrijgegeven voor het verkeer.
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #37 Gepost op: 4 januari 2010, 14:57:01
Hoever voor de ketelbrug staan er waarschuwingslampen? Weet iemand of de brug bij mist(banken) ook open mag gaan?

900mtr, en ja.

Res 8)
NoordBorgh go's North again in 2009


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #38 Gepost op: 7 januari 2010, 15:37:18
Ik weet dat ik hier al héél lang niet ben geweest maar kwam op het forum via google omdat ik over dit ongeval informatie zocht.

Heel toevallig reed ik die bewuste zondagmiddag daar met de dierenambulance (we waren 'even' vanuit Alphen aan den Rijn naar Pieterburen geweest om wat spullen te brengen) toen vanuit een hele dikke mist met laaghangende zon ineens stilstaande auto's opdoken. Het is dat mijn collega op tijd op de rem trapte en de vluchtstrook op stuurde anders waren we op een auto met kind gedoken (die ons even daarvoor met een bloedgang ingehaald had) Nadat we uit waren gestapt draaide ik me om en ik denk niet dat ik ooit de beelden en geluiden zal vergeten van een auto die met 100km/u aan kwam geraasd en op een andere auto dook... Gelukkig was het vooral blikschade.

We hebben geen waarschuwingen gezien en het is heel bizar om midden op de snelweg ineens stilstaande auto's tegen te komen. Zeker gezien de weersomstandigheden was het absoluut onverantwoord om die brug open te doen, nou ja, iedere brug op de snelweg in zo'n situatie is gevaarlijk!
*leegheid*