Ik vind het werken met thema's een goed idee, omdat het gewoon extra diversiteit verzorgd in de inzendingen. Alleen vond ik de thema's soms wat onduidelijk. Neem bijvoorbeeld de laatste: Oud en Nieuw. Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Gaat het dan puur om foto's die gemaakt zijn tijdens oud en nieuw, en waarop dat duidelijk te zien is? Of mag je bijvoorbeeld ook een foto insturen waarbij een auto uit de jaren '60 is gebotst met een gloednieuwe porsche, om maar een voorbeeld te geven.
Misschien kan er dus iets meer duidelijkheid komen in de thema's en hoe zwaar ze beoordeeld worden.
Alleen foto's inzenden die aan het thema voldoen vind ik een beetje ver gaan. Maar wat je misschien wel kan doen is de foto's van een thema een aparte stemronde geven. Je krijgt dus per maand twee polls (bijvoorbeeld). Eentje met de foto's van het thema, die dus doorgaat naar het HV-foto van het jaar-topic, en eentje met de foto's die niet aan het thema voldoen, waarvan er ook nog eentje doorgaat naar dat topic.
Dit kan natuurlijk alleen als er genoeg mensen zijn die foto's insturen voor het thema, anders zou misschien de bonus voor een themafoto wat omhoog kunnen, naar 3 of 4 punten
.