Uit de media 2010

Auteur Topic: Uit de media 2010  (gelezen 327559 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #1330 Gepost op: 25 december 2010, 12:00:52
Nieuw Frans onderzoek aanvaring 'Dolfijn'

Gepubliceerd op 24 december 2010 - 3:33 pm

DEN HELDER (RNW) - Het hoogste Franse rechtscollege heeft opdracht gegeven het maritieme onderzoek te heropenen naar het vergaan van een Franse viskotter, bijna zes jaar geleden.

Daarvan werd tot nu toe beweerd dat de Nederlandse onderzeeër Dolfijn het vissersschip aan de visnetten onder water heeft getrokken. Bij het ongeval kwamen alle vijf Franse bemanningsleden om.

De Dolfijn zou op dat moment met een Franse duikboot een simulatiegevecht hebben gevoerd. Onlangs opperde een Franse admiraal de mogelijkheid dat in het oefengebied voor de kust van Bretagne ook een Amerikaanse onderzeeër voer die een scheepstransport van nucleair afval bewaakte.

Daarnaast heeft een Brits vakblad begin deze maand een nieuwe getuige opgespoord. Die anonieme getuige zegt dat op de dag van het ongeluk een Britse duikboot die aan dezelfde NAVO-oefening deelnam een noodsignaal na een ongeval had uitgezonden.

Een en ander kan betekenen dat niet twee maar mogelijk vier duikboten zich in de buurt van de plek van het scheepsongeval hebben opgehouden. De NAVO en de Nederlandse marine hebben altijd tegengesproken dat de Dolfijn betrokken was bij het vergaan van de Franse viskotter.

http://www.rnw.nl/nederlands/bulletin/nieuw-frans-onderzoek-aanvaring-dolfijn


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1331 Gepost op: 25 december 2010, 15:27:11
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8591247/__Tsunamialarm_Grote_Oceaan__.html?sn=binnenland,buitenland

za 25 dec 2010, 14:57
Tsunamialarm Grote Oceaan

SYDNEY -  In het westen van de Grote Oceaan heeft een zware aardbeving van 7,6 op de Schaal van Richter plaatsgevonden. In Vanuatu, Nieuw-Caledonië en de Fiji-eilandengroep in Oceanië geldt een tsunamialarm. Dat hebben Amerikaanse en Australische seismologen laten weten.

Op de Fiji eilanden geldt een tsunamialarm
Op de verschillende eilandengroepen wonen samen ongeveer 1,5 miljoen mensen.


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #1332 Gepost op: 25 december 2010, 23:27:30


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #1333 Gepost op: 26 december 2010, 00:41:21
p2kflex
23:27:12 25-12-10GROUP-1PRIO 1 8041 8042 8052 WONINGBRAND ZUIDDIJK 119 ZAANDAM
0103044BRW Zaanstad (Zaandam Botenmakersstraat) (HW 8052)
0103995BRW Zaanstad (Zaandam Vermiljoenweg) (Blusploeg)
0103998BRW Zaanstad (Zaandam Vermiljoenweg) (?)
0103999BRW Zaanstad (Zaandam Vermiljoenweg) (Kazernecommandant)
0104000BRW Zaanstad (Zaandam Vermiljoenweg) (Lichtkrant)
0104014BRW Zaanstad (Zaandam Kalf) (Lichtkrant)
0104117BRW Zaanstad (Zaandam Botenmakersstraat) (?)
0104118BRW Zaanstad (Zaandam Botenmakersstraat) (Kazernecommandant)
0104119BRW Zaanstad (Zaandam Botenmakersstraat) (Lichtkrant)
0104135BRW Zaanstad (Zaandam Houtveldweg) (Lichtkrant)
0104516BRW Zaanstad (Zuid) (Piket)
0104529BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Zaanstreek)
p2kflex
23:46:40 25-12-10GROUP-1PRIO 2 0290 WONINGBRAND (OPSCHALING: middel) ZUIDDIJK 119 ZAANDAM
MB0103058BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (OvD West)
MB0103070BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (MDT 0290 - OvD West)
MB0104529BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Zaanstreek)



25 december 2010  23:53
Brand op de Zuiddijk te Zaandam
Een beginnende brand in een monumentaal pand aan de Zuiddijk te Zaandam werd door de toegesnelde brandweer in de kiem gesmoord.

Bron : nu.nl


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #1334 Gepost op: 27 december 2010, 14:17:25
Hazerswoude - Maandagochtend omstreeks 11.30 uur heeft er op de Provincialeweg N209 tussen Benthuizen en Hazerswoude een ongeval plaatsgevonden. Een lijnbus wilde invoegen, maar een achteropkomende vrachtwagen merkte dit te laat op en kon de bus niet meer ontwijken. Opgehoopte sneeuw in de berm zorgde ervoor dat de lijnbus niet in het weiland terecht kwam. De inzittenden van beide voertuigen konden hun voertuig zelfstandig verlaten, de chauffeur van de lijnbus had echter wel nekklachten. Het ambulancepersoneel heeft hem ter plaatse behandeld, hij hoefde niet naar het ziekenhuis vervoerd te worden. De vrachtwagen is waarschijnlijk total-loss, een bergingsbedrijf heeft beide voertuigen afgesleept. De N209 in de richting van Hazerswoude was hierdoor twee uur afgesloten.



Meer foto's op www.fotobpr.nl
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1335 Gepost op: 27 december 2010, 22:15:04
Vrouw gewond bij brand ouderencomplex
ZOETERMEER - Bij een brand in een ouderencomplex aan de Albrandswaard in Zoetermeer is maandagavond een vrouw gewond geraakt. Ze is met spoed naar het ziekenhuis gebracht met ademhalingsproblemen.

De brand ontstond toen een kerststukje met daarin een kaars, vlam vatte. Door adequaat ingrijpen van het personeel is een grotere brand voorkomen, aldus een woordvoerster van de brandweer.

Het personeel geeft zelf een bluspoging gedaan en direct de brandweer op de hoogte gesteld.
www.rtvwest.nl


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1336 Gepost op: 28 december 2010, 12:46:27
'Parkeerengel' gearresteerd

AMSTERDAM -  Zwerver René uit Amsterdam, die parkeergeld bijstort voor automobilisten die anders een bekeuring krijgen, is door de politie opgepakt. Volgens buurtbewoners wordt René getreiterd omdat hij de gemeente geld kost.

De dakloze heeft diverse boetes gekregen en deze, zoals een goed zwerver betaamt, niet betaald. De Amsterdamse 'parkeerengel' heeft de kerstdagen daardoor in de cel door moeten brengen.
Dubbeltjestarief
René is een begrip in de Rivierenbuurt. Iedere dag zit hij met zijn hond Donna voor de Albert Heijn in de Maasstraat. In die buurt geldt een zogenoemd dubbeltjestarief voor parkeerders. Daarvoor mag men dan een uur staan.
René zorgt er echter voor dat er, tegen een kleine vergoeding, keurig ieder uur een nieuw parkeerkaartje achter de ruitenwisser zit. Hij heeft inmiddels al vele tientallen klanten. Parkeerbedrijf Cition weet van deze, feitelijk verboden, truc, maar is niet in staat er tegen op te treden.
Autosleutels
"René krijgt van veel mensen ook gewoon hun autosleutels, zodat hij de kaartjes achter de ruit kan leggen", zeggen buurtbewoners Carmine en Swenja. "Hij houdt van iedere auto heel knap bij wanneer er weer gestort moet worden. Op die manier kunnen mensen hier de hele dag staan voor een paar duppies en een kleine fooi aan René. De gemeente is niet blij met 'm, maar het is toch juist geinig dat zo iemand op zo'n creatieve manier wat geld verdient."
Volgens vriend Leon wil de gemeente René van de straat hebben. "Hij onttrekt natuurlijk geld uit de gemeentekas. Ze kunnen immers niemand meer bekeuren omdat de parkeertijd is verstreken."
René werd voor de kerstdagen aangehouden. Hij had verschillende boetes openstaan, onder meer voor de verkeerde muilkorf voor Donna, die zo'n ding moet dragen nadat ze een keer ruzie kreeg met een andere hond. Donna is door de politie in het asiel gestopt, maar is daar door Leon nu uit bevrijd. "Ze zit bij mij thuis. Ik mag er niet te lang alleen laten, want ze heeft verlatingsangst."
Misverstand
De parkeerhulp heeft de kerstdagen doorgebracht in de gevangenis aan de Havenstraat en volgens de Daklozenbond is het een groot misverstand dat zwervers zoiets prettig zouden vinden. "Een gevangenis is gewoon geen leuke plek om te zijn", zegt een woordvoerder.
Cition denkt overigens dat binnen afzienbare tijd René zijn baantje kwijt is. Dan wordt overal in de stad kentekenparkeren ingevoerd en kunnen parkeerwachters zien of een auto al een uur op dezelfde plek staat.

Bron: Telegraaf


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #1337 Gepost op: 28 december 2010, 12:56:15
Ik zag toevallig gisteren een dergelijk onderwerp bij Jackass.
Het verbaasde me toen dat men daar zo moeilijk over deed, het gaat er toch om dat er betaald wordt voor het parkeren, en niet om zo veel mogelijk boetes uit te delen (doel/middel).
Ik begrijp een beetje dat je hier niet langer als 1 uur mag parkeren en dat dat op die manier toch gedaan wordt, in dat geval kan ik me de actie wel voorstellen.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1338 Gepost op: 28 december 2010, 13:07:09
Ik zag toevallig gisteren een dergelijk onderwerp bij Jackass.
Het verbaasde me toen dat men daar zo moeilijk over deed, het gaat er toch om dat er betaald wordt voor het parkeren, en niet om zo veel mogelijk boetes uit te delen (doel/middel).
Ik begrijp een beetje dat je hier niet langer als 1 uur mag parkeren en dat dat op die manier toch gedaan wordt, in dat geval kan ik me de actie wel voorstellen.

je bedoelt de meter fairy  :P, helaas draait het hier allemaal om geld  :'(


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1339 Gepost op: 28 december 2010, 13:15:42
je bedoelt de meter fairy  :P, helaas draait het hier allemaal om geld  :'(

Of om een eerlijke verdeling van de schaarse parkeerplaatsen... Stel dat dit in een winkelgebied is waar de ondernemers bedongen hebben dat er voor hun klanten een goedkoop tarief moet gelden maar om er geen goedkoop lang parkeren van te maken een maximum parkeertijd van een uur daaraan gekoppeld hebben... Volgens mij benadeel je dan de ondernemers en de klanten die geen parkeerplek kunnen vinden voor hun inkopen.  :)