Uit de media 2010

Auteur Topic: Uit de media 2010  (gelezen 329547 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #870 Gepost op: 27 augustus 2010, 18:38:40
Motoragent lost schot in Amsterdam

AMSTERDAM - Een motoragent heeft vrijdagmiddag een schot gelost bij een incident op de hoek van de H. Cleyndertweg en Dijkwater in Amsterdam-Noord. Bij het incident was ook een bestuurder van een auto betrokken, aldus een woordvoerder van de politie. Hij is gevlucht.

Het is niet bekend wat de aanleiding was van de motoragent om te gaan schieten. Er zijn voor zover bekend geen mensen gewond geraakt.

De politie heeft in de omgeving een verdachte aangehouden. Er wordt nog onderzocht of hij de bestuurder van de auto is.

© ANP  

Bron: www.nu.nl


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #871 Gepost op: 28 augustus 2010, 00:58:22
Man aangehouden door arrestatieteam

VLISSINGEN - Een arrestatieteam heeft vrijdagavond een 28-jarige man aangehouden in een woning in Vlissingen.

De man, zonder vaste woon- of verblijfplaats, wordt verdacht van het neerschieten van een vader en zijn zoon na een ruzie over wildplassen. De man zat bij zijn vader in Vlissingen ondergedoken.

De ruzie vond vorige week woensdag plaats in de Oleanderstraat in Rotterdam-Zuid. De schietpartij deed zich voor nadat een 45-jarige man iemand had aangesproken die tegen een woning stond te plassen. Hij kreeg vervolgens ruzie met een groep mannen.

De 18-jarige zoon schoot zijn vader te hulp. Beiden werden neergeschoten. De zoon was er het ergst aan toe. Hij is inmiddels buiten levensgevaar.

http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=14492


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #872 Gepost op: 28 augustus 2010, 11:08:58
Van rtvutrecht.nl:

zaterdag 28 augustus 2010 10:25 uur
Gewapende overval in Zeist

ZEIST - In Zeist is gisteravond laat op het Vrijheidsplein een supermarkt overvallen.

Vier gewapende mannen drongen na sluitingstijd de winkel binnen. De politie kon vrijwel direct één overvaller aanhouden aan de achterkant van de supermarkt.

De drie andere overvallers wisten in eerste instantie te ontkomen, maar werden met behulp van een politie helikopter gepakt.
Bij de achtervolging heeft de politie meerdere keren geschoten. Er zijn geen gewonden gevallen. Ambulancepersoneel heeft de winkelbediendes opgevangen.

Het Vrijheidsplein is enige tijd afgezet geweest voor onderzoek.

© RTV Utrecht


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #873 Gepost op: 28 augustus 2010, 12:25:16
Bron: gooi en eemlander

Vrijspraken mishandelen agenten Koninginnedag Eemnes
Gepubliceerd op 26 augustus 2010, 20:36
eemnes -  
De politierechter heeft een lid van de vrijwillige brandweer Eemnes vrijgesproken van mishandeling van twee agenten op Koninginnedag in Eemnes. Ook door agenten ingediende schadeclaims werden afgewezen. De 44-jarige kreeg, samen met een 42-jarige brandweervrijwilliger, wel een geldboete wegens verzet bij aanhouding. De twee waren overigens op dat moment niet aan het werk als brandweerman.

Ze kwamen 's avonds in aanraking met de politie omdat ze, op weg naar huis, door een linie agenten liepen. Op dat moment was net een arrestatie van twee andere Eemnessers gaande, vandaar de afzetting. Volgens de advocaat van de Eemnesser liep hij ,,in een fuik van (politie) agressie''. De Wakkerendijk stond op dat moment vol feestvierders. Eerder op de avond waren er al schermutselingen geweest. In Eemnes was na afloop veel kritiek op het optreden van de 'opgefokte' politie. De rechter gaf daar geen mening over. ,,Maar je moet de politie niet hinderen in haar werk, ook al ben je het niet met ze eens.''

Een achttienjarige Eemnesser kreeg de hoogste straf, een boete van 350 euro wegens belediging van een wijkagent en verzet bij aanhouding, ook tijdens Koninginnedag. Een twintigjarige Eemnesser kreeg 150 euro boete voor verzet bij aanhouding diezelfde dag. ,,Ik dacht goed te doen, door een ander bij de politie weg te trekken. Ik wist ook niet dat hij al was aangehouden. Zelf ben ik in de Kerkstraat keihard onderuit getrapt door de politie, mishandeld. Ik ben helemaal geen vechtersbaas en ik had niks gedronken.'' Vermoedelijk zag de politie hem aan voor een verdachte van een mishandeling van een neergeslagen jongen die eerder op de avond per ambulance werd afgevoerd. De dader van die mishandeling is nooit gevonden.
De rechter hield bij de veroordeling er rekening mee dat alle vier Eemnessers al drie nachten in de politiecel hadden gezeten.
 


Lees hierover vrijdag meer in De Gooi- en Eemlander
Gooi & Vechtstreek | 4 reacties
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #874 Gepost op: 28 augustus 2010, 17:18:31
Vermoeide vrouw crasht onder sms'en

AMSTERDAM - Een sms dat ze bijna in slaap viel achter het stuur is een 39-jarige vrouw uit Oldebroek bijna fataal geworden. De vrouw raakte vermoedelijk tijdens het sms'en met haar auto op de A28 van de weg en sloeg in de berm over de kop. Ze is met een flinke hoofdwond naar een ziekenhuis vervoerd, meldt de politie zaterdag.

Het ongeval vond vrijdag rond 10.15 uur plaats tussen Harderwijk en Nunspeet op de A28 richting Amersfoort. Volgens een getuige reed de vrouw zonder aanwijsbare oorzaak de rechter berm in. De politie trof vervolgens bij werkzaamheden een mobiele telefoon aan met op het scherm een niet afgemaakt sms-bericht met de tekst: 'Ik val bijna in slaap achter het stuur'.

Bron: www.nu.nl


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #875 Gepost op: 30 augustus 2010, 07:59:24
30-08-2010   Prio 1   Prio 1 GV Trekweg 256 OVDB tel.contact RAC 9090
   1500090   01:03:04   Haaglanden OvD Noord

30-08-2010   Prio 1   Prio 1 GV Trekweg 256 omgevallen bomen 4170
    1500010   01:02:09   Haaglanden Monitorcode RAC
    1500161   01:02:09   Haaglanden Rijswijk Kazernealarm
    1500523   01:02:09   Haaglanden Rijswijk Lichtkrant

Boom omgevallen op de Rijswijk 4130: zie http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/12-hulpverlening/4223-boom-valt-op-brandweer-voertuig



Peen
Redacteur van


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #876 Gepost op: 30 augustus 2010, 20:39:02
Jongen beschuldigt agent van moordpoging
AMSTERDAM - Een 17-jarige scholier heeft in Amsterdam aangifte gedaan van poging tot moord door een agent. Dat heeft zijn advocaat Pascal Bovens maandag bekendgemaakt.
Op 17 juni achtervolgde de politie een auto met drie personen. Twee personen sprongen uit de auto en vluchtten weg, maar de 17-jarige bestuurder werd aangehouden.

Hierbij heeft de agent volgens Bovens tot vier keer toe gericht geschoten. De jongen raakte gewond aan zijn hand. ''Hij heeft heel veel geluk gehad'', aldus Bovens.
De raadsman verwijst hierbij naar een rapport van het Openbaar Ministerie dat een onderzoek is begonnen. De betrokken politieman is volgens hem als verdachte gehoord.

Hechtenis
De scholier bevindt zich momenteel nog in voorlopige hechtenis op verdenking van poging tot inrijden op de agent. De jongen ontkent dat hij op de politieman wilde inrijden, aldus zijn raadsman.
De politie in Amsterdam en het Openbaar Ministerie konden maandagavond geen commentaar geven.
www.nu.nl


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #877 Gepost op: 30 augustus 2010, 20:43:24
Denk ik nu raar of zijn de schoten in bovenstaand bericht gelost in het kader van aanhouding?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #878 Gepost op: 30 augustus 2010, 20:44:36
Denk ik nu raar of zijn de schoten in bovenstaand bericht gelost in het kader van aanhouding?

Dat is niet uit bovenstaand bericht af te leiden, dus enige basis voor een discussie zie ik (helaas) niet.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #879 Gepost op: 31 augustus 2010, 21:58:00
Districtschef op vingers getikt voor tweet

ASSEN - Districtschef Gerda Dijksman van de politie Zuidwest Drenthe is door burgemeester Sicko Heldoorn van de gemeente Assen op de vingers getikt over haar twittergedrag.  De chef twitterde 'Politiek is nu goed wakker en buitelt over elkaar als het gaat om terechte zorg over fascistische PVV'. Dergelijke teksten passen niet bij een dergelijke functie, meende Heldoorn dinsdag.

In een telefoongesprek met Heldoorn liet Dijksman weten het met de burgemeester eens te zijn dat deze actie erg onhandig van haar was. Heldoorn liet het daarbij. Het gewraakte bericht is niet door Dijksman verwijderd.

Bron: www.nu.nl