Kanaal indeling portofoons en mobilofoons ?

Auteur Topic: Kanaal indeling portofoons en mobilofoons ?  (gelezen 14121 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

klinknagel

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Gepost op: 3 januari 2010, 23:00:12
Beste wensen voor het nieuwe jaar !!!

Is er een uniforme kanaal in deling voor de portofoons en mobilofoons.

Welke kanalen zijn er bv geprogrammeerd in de mobilofoons.

Wij hebben er eentje gesponsord gekregen incl. programmeren. Nu zou het leuk zijn met alle andere

apparatuur in de pas te lopen. Kan er in het nieuwe cursus boek niets in vinden.

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2010, 23:08:54
Wat voor apperatuur van welk merk en welk model hebben jullie gekregen?

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #2 Gepost op: 4 januari 2010, 14:04:12
Standaard zijn de volgende kanalen voor de porto's:

B
B/C
C/D
E
L1
L2
L3
L4
L5
en het DC kanaal van jou district.
en in sommige regio's ook EL5/TQ5 en/of EL5/TQ25 (de evenementen relais)

Voor de mobilofoons is dat de indeling voor de portofoons aangevuld met de overige DC relais. In sommige regio's staan ook de/alle EL5 en BL5 relais er in

groetjes

Bernhard
(centralist elburg en oldebroek (52-21))
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 4 januari 2010, 16:07:33
Standaard zijn de volgende kanalen voor de porto's:

B
B/C
C/D
E
L1
L2
L3
L4
L5
en het DC kanaal van jou district.
en in sommige regio's ook EL5/TQ5 en/of EL5/TQ25 (de evenementen relais)

Voor de mobilofoons is dat de indeling voor de portofoons aangevuld met de overige DC relais. In sommige regio's staan ook de/alle EL5 en BL5 relais er in

groetjes

Bernhard
(centralist elburg en oldebroek (52-21))

Ik weet niet of hij dit bedoelt of dat hij de Frequenties met TQ er bij bedoeld??? L1 ezv. is niet te programmeren in je mobi en porto
Dat haal ik niet op uit zijn verhaal.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

mrpddnos

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 4 januari 2010, 16:23:05
Ik weet niet of hij dit bedoelt of dat hij de Frequenties met TQ er bij bedoeld??? L1 ezv. is niet te programmeren in je mobi en porto
Dat haal ik niet op uit zijn verhaal.

waarom zou L1 t/m L5 niet te programmeren zij in een mobi of porto? Binnen mijn afdeling gebruik ik regelmatig de kanalen L1 t/m L5 wanneer B bezet is.

In het verhaal van klinknagel heeft hij het over de kanalen. Wat ik zojuist gaf zijn de kanalen. (Kanaal is gewoon een andere benaming voor de naam van de frequentie.) De Frequenties en TQ's weet ik niet. Onze porto's en mobi's worden altijd geprogrammeerd doo rde VBD Gelderland of door Hammann.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2010, 16:33:01
waarom zou L1 t/m L5 niet te programmeren zij in een mobi of porto? Binnen mijn afdeling gebruik ik regelmatig de kanalen L1 t/m L5 wanneer B bezet is.

In het verhaal van klinknagel heeft hij het over de kanalen. Wat ik zojuist gaf zijn de kanalen. (Kanaal is gewoon een andere benaming voor de naam van de frequentie.) De Frequenties en TQ's weet ik niet. Onze porto's en mobi's worden altijd geprogrammeerd doo rde VBD Gelderland of door Hammann.

omdat als je alleen BV. L1 invoerd hij niks zal doen er zit aan L1 en de rest een Frequentie verbonden en een TQ'
Kanaal kan een ander benaming zijn voor zowel de benaming als voor een Frequentie  in dit geval altans

zonder Frequentie's is geen een mobi of porto te programmeren
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

mrpddnos

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2010, 16:41:46
Kanaal kan een ander benaming zijn voor zowel de benaming als voor een Frequentie  in dit geval altans
ik denk dat jij en ik het zelfde bedoelen maar alleen anders verwoorden. Overigens worden de TQ's alleen bij de relais gebruikt. Kanaal B, E en de L kanalen hebben geen TQ.

@ Klinknagel: Als je de frequenties bedoeld kan ik je niet verder helpen. Die zou ik namelijk eerst na moeten vragen. Ze liggen in ieder geval tussen de 140.000 en de 190.000 mhz

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2010, 17:29:11
http://www.scannersitezeeland.nl/nrk_knbrd.htm  even op deze link kijken daar staan alle frequenties bij

Heb je vragen er over vraag het aan de eigenaar Michel (ook op dit forum) die weet alles van nrk freq

groeten Eduard

mrpddnos

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2010, 17:57:41
http://www.scannersitezeeland.nl/nrk_knbrd.htm  even op deze link kijken daar staan alle frequenties bij

Heb je vragen er over vraag het aan de eigenaar Michel (ook op dit forum) die weet alles van nrk freq

groeten Eduard
die relais frequenties zijn van de regio zeeland. Ieder district/regio heeft zijn eigen relaisfrequenties... nouja.... NRK heeft de frequenties tussen de 140.000 en de 190.000. Binnen deze frequentieband verspringen de frequenties steeds om overlapping te voorkomen. Alleen de DC relais zijn het zelfde qua frequentie. Alleen de TQ's verschillen daar per regio

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2010, 18:53:12
ik denk dat jij en ik het zelfde bedoelen maar alleen anders verwoorden. Overigens worden de TQ's alleen bij de relais gebruikt. Kanaal B, E en de L kanalen hebben geen TQ.

@ Klinknagel: Als je de frequenties bedoeld kan ik je niet verder helpen. Die zou ik namelijk eerst na moeten vragen. Ze liggen in ieder geval tussen de 140.000 en de 190.000 mhz
Niet helemaal waar, wij gebruiken regelmatig dubbel tq's op B/E/L zonder gebruik te maken van een relais.

In onze porto's/mobi's zitten alle standaard RK kanalen in verschillende banken opgeslagen dwz B/E/L1-5/DC (met alle tq's in gebruik in NL)/CD/BL1-5/EL1-5/BE/EB en dan nog de regionale huurrelais frequenties en wat andere frequenties.

Wij programmeren onze apparatuur zelf. Het is een fabeltje dat enkel de regionale/provinciale verbindingsdienst dat mag doen. (Dat willen ze je graag laten geloven, maar is gelukkig niet op waarheid berust)