Diefstal van AED's

Auteur Topic: Diefstal van AED's  (gelezen 20817 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NicoHeerlen

• Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #30 Gepost op: 5 september 2011, 11:25:16
Maar het probleem is het dus, de code was juist.. dus de kast geef op dat moment geen kick. Dan kan er wel een sms gestuurd worden naar de beheerder, maar voordat die er is, is de AED toch allang spoorloos.

Nu wordt er gewoon simpelweg de code na iedere AED-alert verandert, dat was voorheen niet zo.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 5 september 2011, 11:33:20

Bij dood door schuld moet je als dader weten dat door jou handeling iemand komt te overlijden.
En bij de inzet van een AED staat niet vast dat daardoor iemand overleeft. Evenzo kan je niet stellen dat door de afwezigheid van een AED iemand overlijdt.

Maar goed,  die AED hangt daar met een doel en waar haal je dan het lef vandaan om dat te ontwrichten. Daarover geen misverstand.
Wanneer jij een redelijk vermoeden hebt dat door jouw handelen een persoon in nood kan komen.... En dat redelijke vermoeden is aanwezig, want je hebt de wetenschap dat er nu bij een hartstilstand niet adequaat gereageerd kan worden.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

jeroenduitske

• Senior gebruiker
  • jeroenduitske
Reactie #32 Gepost op: 5 september 2011, 21:41:49
Mijn vriendin woont in Bingelrade en wij hebben toen die zondag in het ontmoetingscentrum geholpen. En toen was de AED al weg wat ik opzicht raar vond.
Toen heb  ik de p2000 meldingen na gekeken en zag toen dat en paar dagen geleden een A1 rit was naar Bingelrade.
Dus ik dacht misschien hebben ze hem gebruikt of erbij gehaald.
En nu lees ik en paar dagen geleden dat die gestolen is. En heb vandaag weer gezien dat die terug hangt in de kast bij het ontmoetingscentrum
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG

Nils

• Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
    • AmbuMedia
Reactie #33 Gepost op: 10 september 2011, 01:07:52
Maar het probleem is het dus, de code was juist.. dus de kast geef op dat moment geen kick. Dan kan er wel een sms gestuurd worden naar de beheerder, maar voordat die er is, is de AED toch allang spoorloos.

Nu wordt er gewoon simpelweg de code na iedere AED-alert verandert, dat was voorheen niet zo.

Ik had enige tijd geleden -in het kader van onderhoud- te maken met een kast waarvan de code verloren was gegaan. Het hoe en wat dat die code verloren was gegaan  doet er hier niet toe, zaak was dat die AED weer inzetbaar zou zijn. Maar ik durf hier niet eens neer te schrijven hoe en hoe snel ik die kast op de normale manier open had weten te maken en dat had niets te maken met stom toeval. Ik heb het vermoeden dat het in andere plaatsen niet anders zal zijn. Het wisselen van de code na een inzet helpt niet.

peter h

• Forum gebruiker
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #34 Gepost op: 11 september 2011, 17:29:22
Ik had enige tijd geleden -in het kader van onderhoud- te maken met een kast waarvan de code verloren was gegaan. Het hoe en wat dat die code verloren was gegaan  doet er hier niet toe, zaak was dat die AED weer inzetbaar zou zijn. Maar ik durf hier niet eens neer te schrijven hoe en hoe snel ik die kast op de normale manier open had weten te maken en dat had niets te maken met stom toeval. Ik heb het vermoeden dat het in andere plaatsen niet anders zal zijn. Het wisselen van de code na een inzet helpt niet.

Hoi Nils,

ligt dat ook niet aan de kast die je hebt?
er zijn tegenwoordig zoveel types kasten...
wat voor merk/ type heb jij het over
grtz

Peter

en anders even via PM...

Nils

• Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
    • AmbuMedia
Reactie #35 Gepost op: 12 september 2011, 01:22:34
Hoi Nils,

grtz

Peter

en anders even via PM...

Nee hoor, de kasten zijn op zich prima. Het probleem zit 'm in de aanschaf van het sluitwerk.
Ik stuur je een PM. Mocht de organisatie van het project in Brunssum/Onderbanken interesse hebben dan mogen zij zich melden. Houd er wel even rekening mee dat ik niet zomaar klakkeloos iemand een specifieke uitleg ga geven want er lezen ook buitenstaanders mee.

@Peter: na even wat gegoogled te hebben naar wie Peter is stuur ik je een mailtje.

Steven78

• Senior gebruiker
  • Terug in de medische research
Reactie #36 Gepost op: 12 september 2011, 06:09:03
Probleem van de diefstal is natuurlijk ook dat er blijkbaar een markt voor is. En aangezien de enige geinteresseerden in zo'n ding bedrijven en hulpverleners zijn... is er dan niet een manier om ook de heler aan te pakken? Op een of andere manier de controle van de aed bij een andere veelvoorkomende controle erbij te doen?

peter h

• Forum gebruiker
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #37 Gepost op: 12 september 2011, 21:41:49
Hoi Nils,

grtz

Peter

en anders even via PM...

Hoi Nils,

PM-etje ontvangen en gereplyed.. ;)

@ Steven : iemand die een AED jat/heelt zal geen update laten uitvoeren...
tenzij ten goeder trouw... en zo is er al een aantal gestolen AED's terug gekomen bij de rechtmatige eigenaar.
maar als ze in een Pools ziekenhuis terechtkomen, houdt het toch echt op, denk ik..

Grtz

Peter

Steven78

• Senior gebruiker
  • Terug in de medische research
Reactie #38 Gepost op: 13 september 2011, 06:08:30
maar als ze in een Pools ziekenhuis terechtkomen, houdt het toch echt op, denk ik..

Had ik niet aan gedacht.  O0 Dan houdt het inderdaad wel op.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #39 Gepost op: 5 januari 2012, 02:27:24

In de gemeente Hardenberg werden in de periode tussen donderdag 22 december en 31 december inmiddels negen AED’s gestolen. AED’s  (Automatische Externe Defibrilators) zijn mobiele toestellen die ingezet kunnen worden bij reanimaties. De AED’s vertegenwoordigen een waarde van  € 3000,- per stuk en kunnen in noodsituaties mensenlevens redden. De diefstallen van de AED’s bij de Spar en de Rabobank in Hardenberg zijn op bewakingsbeelden vastgelegd. Mensen die informatie hebben of de man op de beelden menen te herkennen (aan zijn jas, schoenen of houding) worden verzocht contact op te nemen met de politie.

De gestolen AED’s hingen op de volgende plekken:
Gereformeerde kerk, Wilhelminastraat 3, Dedemsvaart
Rabobank Dedemsvaart, Julianastraat 21, Dedemsvaart
Rabobank Balkbrug, Molenweg 12, Balkbrug
Trefpunt, Meppelerweg 37, Balkbrug
De Wheem, Oud Avereest 22, Balkbrug
Boslaan 23, Balkbrug
Rabobank Slagharen, Herenstraat 23, Slagharen
Spar aan de Jupiterplein 1 te Hardenberg
Stegerensallee 37 (hing aan een hek bij een woning) te Dedemsvaart.

De vragen waarop de politie antwoord op wilt:
  • Wie herkent deze man? (bijvoorbeeld aan de hand van zijn jas, sportschoenen of houding)
  • Wie heeft iets gezien of gehoord wat met deze diefstallen te maken kan hebben?

Weet u wie dit is, of heeft u tips? Melding kan - onder vermelding van het zaaknummer 2011115071 - via het tipformulier, de opsporingstiplijn 0800-6070 of anoniem via M 0800-7000.

Bron: http://www.depolitiezoekt.nl