Diefstal van AED's

Auteur Topic: Diefstal van AED's  (gelezen 20489 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Willem de Wolf

  • Redactie ZHZActueel.nl
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
    • http://www.ZHZActueel.nl
Reactie #40 Gepost op: 27 februari 2012, 13:15:22
http://112nieuw-lekkerland.nl/2012/02/27/aed-gestolen-uit-kast-op-het-planetenplein/

AED gestolen uit kast op het Planetenplein

NIEUW-LEKKERLAND – De AED (Automatische Externe Defibrillator), die in een kast op het Planetenplein in Nieuw-Lekkerland hing, is gestolen. Een voorbijganger zag maandagochtend 27 februari de kast openstaan en schakelde de politie en de EHBO-vereniging in. De kast bleek echter weinig schade te hebben. Het is nog niet bekend hoe de AED precies uit de kast is gehaald. In een sloot langs de Tiendweg werd later op de ochtend de tas van de AED gevonden. De AED zelf was eruit gehaald en de tas was in de sloot gedumpt. De AED is vermoedelijk in de nacht van zondag op maandag 27 februari gestolen. Heeft u iets verdachts gezien? U kunt dan contact opnemen met de politie via het telefoonnummer 0900-8844.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #41 Gepost op: 13 maart 2012, 14:53:11
Het is toch niet te geloven....weer een AED gestolen. In 1,5 jaar tijd zitten we nu op 5 of 6 AED's (ik raak gewoon de tel kwijt) die uit de zogenaamde 'hufterproof'kasten worden gestolen. Hoppa, kast open > AED weg. 1 AED is teruggevonden op een station, maar de rest is gewoon ordinair spoorloos.

Ik mag het niet zeggen, maar ben sterk geneigd de AED niet te willen gebruiken op degene die deze dingen jat! (maar ja, ik weet niet wie het is).

Zo, dit moest ik even kwijt. En bewust in de huiskamer geplaatst, omdat men er hier geen ruchtbaarheid aan wil geven..... >:(
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #42 Gepost op: 13 maart 2012, 16:42:02
Ik zie die diefstallen wel eens voorbij komen in de dagrapporten, maar ik vraag mij af wat je met een gestolen AED kunt? Ik bedoel: een beetje bedrijf/organisatie die AED's ophangt wil hierop een onderhoudscontract c.q. mogelijkheid tot nieuwe pads/uitlezen apparaat na een inzet. Als dat ding gestolen is gaat dat niet lukken. Wat gebeurd er met die AED's, kan iemand mij dat vertellen, desnoods via PM?


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #43 Gepost op: 13 maart 2012, 16:45:31
Ik neem aan dat de AED's op bestelling worden ontvreemd, net als de zovele fietsen en auto's.
Velen zullen terug te vinden zijn in Oost Europa.

Ruud


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #44 Gepost op: 13 maart 2012, 16:46:36
Ik zie die diefstallen wel eens voorbij komen in de dagrapporten, maar ik vraag mij af wat je met een gestolen AED kunt? Ik bedoel: een beetje bedrijf/organisatie die AED's ophangt wil hierop een onderhoudscontract c.q. mogelijkheid tot nieuwe pads/uitlezen apparaat na een inzet. Als dat ding gestolen is gaat dat niet lukken. Wat gebeurd er met die AED's, kan iemand mij dat vertellen, desnoods via PM?

Tijdens een gesprek met een monteur van defibrillatoren heb ik gehoord dat een mogelijkheid is dat deze apparaten worden omgebouwd tot stroomstootwapen. De accu's zijn sterk genoeg en door het aanpassen van enkele dingen in het apparaat kan iemand een persoon een stroomstoot geven op een manier waar de defibrillator niet bedoeld voor was.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #45 Gepost op: 13 maart 2012, 16:50:56
Een AED is nou niet echt een handzaam apparaat dat je gemakkelijk verborgen onder je kleding als wapen kunt meevoeren.
De gemiddelde AED kost nieuw ongeveer E 2500,=  en er kraait verder geen haan naar wat betreft serienummers.
En dat contract daar zullen ze in den vreemde schijt aan hebben als ze maar kunnen meedoen met de hype "AED aanwezig"

Ruud


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #46 Gepost op: 13 maart 2012, 16:54:55
Naar verluidt zijn er al diverse AED's teruggevonden in buitenlandse ziekenhuizen....op zich een goed doel, maar ehh....dan graag even met toestemming. (waren overigens geen AED's van ons).

Daarnaast lagen ze in Enkhuizen in het weiland, nee daar worden de schapen blij van.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #47 Gepost op: 13 maart 2012, 18:28:39
Triest.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #48 Gepost op: 13 maart 2012, 23:03:08
Misschien zit er wel binnenin die AED's wat waard is..
Accu's misschien ?

In GSM's zit zelfs een zeer gering aan goud heb ik me laten vertellen.
Groetjes, Marco


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #49 Gepost op: 14 maart 2012, 08:01:19
Zeer triest dit.