Politiewagens uitgerust met 'zwarte doos'

Auteur Topic: Politiewagens uitgerust met 'zwarte doos'  (gelezen 7196 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 5 januari 2010, 11:55:03
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/454518/2010/01/05/Politiewagens-uitgerust-met-zwarte-doos.dhtml

Politiewagens uitgerust met 'zwarte doos'
 
De datarecorder, ofwel zwarte doos, zoals die nu in veel Amerikaanse auto's is gemonteerd.
AMSTERDAM - Nieuwe politiewagens zijn vanaf volgend jaar uitgerust met een 'zwarte doos'. Met het ongevallenregistratiesysteem, bekend van vliegtuigen, kan in geval van een ongeval direct afgelezen worden wat onder meer de snelheid van de wagen was en of lichten en sirenes aan waren.

Een woordvoerder van de raad van hoofdcommissarissen bevestigde berichtgeving van de GPD-kranten daarover. Het systeem moet ertoe bijdragen dat agenten bewuster rijden en dat het aantal ongevallen omlaaggaat.

Het systeem kost ongeveer 1000 euro per wagen per jaar. Een politieauto gaat ongeveer vier à vijf jaar mee. (ANP)




SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2010, 12:14:50
kortom een systeem om de blauwe mensen opstraat te naaien. Van je collega's moet je het maar hebben......
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2010, 12:54:37
kortom een systeem om de blauwe mensen opstraat te naaien. Van je collega's moet je het maar hebben......

Als je toch handeld volgens de richtlijnen... dan heb je toch niets te verbergen?  ??? Het kan ook in je voordeel werken als de mensen beweren dat je met 100 km/u door een stoplicht gereden bent terwijl veel langzamer was...  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 5 januari 2010, 13:02:02
Als je toch handeld volgens de richtlijnen... dan heb je toch niets te verbergen?  ??? Het kan ook in je voordeel werken als de mensen beweren dat je met 100 km/u door een stoplicht gereden bent terwijl veel langzamer was...  ;)

Tsja, en als je 60 rijd op een voorrangsweg en word aangereden door een auto die geen voorrang verleend .... Dan zou het zomaar eens heel anders af kunnen gaan lopen ...
Want van jouw kan aangetoond worden dat je te hard hebt gereden ....

Ik zeg overigens niet dat ik voor/tegenstander ben van dit soort systemen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #4 Gepost op: 5 januari 2010, 15:16:13
Ik zie dit voor nietals iets waarmee ik wordt genaaid. Het gaat er uit eindelijk om dat je er met je hoofd bij blijft en blijft nadenken. Uit het verleden is gebleken dat het ook positief kan werken. Ongevallen waarbij getuigen verklaarde dat de politie te hard hadden gereden of andere dingen hadden gedaan. Blijk na onderzoek van de blackbox dat de collega's niks verkeerd hadden gedaan. Door deze blackbox is menig collega vrijgesproken.

Laten we eerlijk zijn er zijn ook bij ons een aantal collega's die denken dat alles mag en kan, middels deze black box hoopt men ook deze personen totandere gedachte te krijgen.

Het andere verhaal van dit is , en reeds is gebleken uit onderzoek, dat het aantal schade gevallen omlaag gaat. O0

 ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 5 januari 2010, 15:19:59
Tsja, en als je 60 rijd op een voorrangsweg en word aangereden door een auto die geen voorrang verleend .... Dan zou het zomaar eens heel anders af kunnen gaan lopen ...
Want van jouw kan aangetoond worden dat je te hard hebt gereden ....

Ik zeg overigens niet dat ik voor/tegenstander ben van dit soort systemen

Ik neem aan dat je na een ongeval de waarheid op papier toevertrouwd... ::) Dus of er nu een blackbox of een eigen verklaring komt... die geven toch dezelfde feiten weer?  ???


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6 Gepost op: 5 januari 2010, 16:53:09
ach ja........... je kan altijd nog ontkennen........... 100?? kan ik me niet herinneren....... wat zegt u ? de blackbox? pff die zal wel stuk zijn........
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 5 januari 2010, 17:04:23
Ik neem aan dat je na een ongeval de waarheid op papier toevertrouwd... ::) Dus of er nu een blackbox of een eigen verklaring komt... die geven toch dezelfde feiten weer?  ???

Hoe hard reed je ? Tsja rond de 50 ...
Rijd je dan 55 of 65 ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #8 Gepost op: 5 januari 2010, 17:06:19
Rotterdam-Rijnmond rijdt al jaren met dit systeem op voertuigen.
greetz,  Enrique


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #9 Gepost op: 5 januari 2010, 17:37:00
Ik zie eigenlijk ook niet waarom dit systeem het aantal ongevallen zou verminderen. Daar hebben we al iets voor en dat heet INTEGRITEIT. Heb je geen haast, houdt je dan ook aan de regels. Heb je toestemming, geen probleem.  Zat wegen waar je 120 ipv 80 kan rijden met blauwblauw als het rustig is, als je maar oppast rond de kruisingen. En dan zit je toch 20 boven de richtlijn. Geen probleem als het niet fout gaat, gaat het wel fout en is jou iets te verwijten?

Toch is het wel een teken aan de wand voor het afschuiven van verantwoordelijkheid. Het begon met de richtlijn en nu ook weer op alle voertuigen een blackbox...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein