Politiewagens uitgerust met 'zwarte doos'

Auteur Topic: Politiewagens uitgerust met 'zwarte doos'  (gelezen 7021 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #30 Gepost op: 10 januari 2010, 19:47:50
blackbox monteren is inderdaad niet nieuw, het gebeurd zo uit mijn hoofd al z'on 7 a 8 jaar, wordt alleen niet altijd verteld dat hij er in zit.

over al die verschillende snelheden in de branche richtlijn is niets nieuws te vertellen, nogmaals geen enkele brancherichtlijn is verplicht, nog steeds slechts een advies, zelfs de regeling optisch en geluid is een afspraak, slechts een wet dient onverkort uitgevoerd te worden, of was het niet zo dat bepaalde diensten in bepaalde situaties daar ook weer een ontheffing voor hebben, en nutuurlijk zal een rechter het in zijn beoordeleing mee kunnen nemen waneer hij betrouwbaar de feiten weet.
ook een meldkamer zit niet achter het stuur en kunnen ondanks een blackbox nog niet mee kijken, soms kennen zij wel de resultaten van de blackbox online mee kijken (sirene aan, blauw aan) de chauffeur zit achter het stuur en als er iemand naast hem zit kunnen alleen deze mensen de situatie inschatten en de juiste beslissing nemen.
Nemo me impune lacessit


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #31 Gepost op: 11 januari 2010, 14:40:50
zo is het en niet anders. Het is er alleen voor om jij en ik als bestuurder van een hulpverleningsvoertuig te doen nadenken over de tenemen actie's en gevolgen wanneer het mis gaat.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #32 Gepost op: 18 januari 2010, 09:21:56
Politieregio Zaanstreek-Waterland heeft goede ervaringen met black box
Gepubliceerd op 17 januari 2010, 20:49
Laatst bijgewerkt op 17 januari 2010, 20:50
zaanstad -  
Roy Nijman en Henk Sluijs juichen het alleen maar toe, in iedere auto van de politie een black box (uds). ,,Wij hebben er goede ervaringen mee, in de regio Zaanstreek-Waterland zijn alle dienstauto's sinds oktober 2002 al uitgerust met uds.'' Dat is te lezen in Dagblad Zaanstreek.


Minder ongelukken, minder schade, minder klachten van de burger, sommen de rijinstructeurs van de politie een aantal van de vele voordelen op. Moeten alle auto's van de politie uiterlijk 2012 met een uds (unfall data sprechen), dat alles registreert behalve het kijkgedrag van de bestuurder, in Zaanstreek-Waterland ging al jaren geleden de knop om.
Bron: Dagblad Zaanstreek van 18/1
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 18 januari 2010, 17:33:16
UDS helpt wel degelijk in de afname van kleinere ongevallen..

Hoe bedoel je? Word er hierdoor minder parkeerschade gereden?
Overigens zat UDS al op de twee vorige generatie's les-voertuigen van de Politieacademie ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #34 Gepost op: 18 januari 2010, 23:57:08
Hoe bedoel je? Word er hierdoor minder parkeerschade gereden?
Overigens zat UDS al op de twee vorige generatie's les-voertuigen van de Politieacademie ;)

zie het voorgaande bericht van NHD welke ik hier neergegooid heb...

t helpt wel degelijk tegen kleinere schades... door gemakkelijkheid enzo....

Bij achtervolgingen wordt zo nu en dan goed schade gereden.... maar ja... t is en blijft gereedschap.... duur gereedschap... maar gereedschap
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....