Grote brand Transportbedrijf Dorpsstraat - Angerlo 05-01-2010

Auteur Topic: Grote brand Transportbedrijf Dorpsstraat - Angerlo 05-01-2010  (gelezen 5434 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

adinsx

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #10 Gepost op: 5 januari 2010, 23:58:05
Een belletje naar een vriend doet wonderen. Hij heeft (hoewel niet uit eerste hand, dat geef ik toe) kunnen vertellen dat Papiral inderdaad gevestigd is op 99 A, dat Vossen (die er volgens Google zit) 2 maal failliet is gegaan (2004 en juli 2009... ik dacht zelf dat Vossen er sinds 2006 weg was. Niet dus) en dat de gemeente Zevenaar (waar Angerlo onder valt) van plan is woningen te bouwen op deze locatie.

[let op: onderstaande is speculatie!]
Het zou dus kunnen gaan om een 'leegstaand' transportbedrijf waar eventueel goederen van Papiral opgeslagen zijn.

Ik heb het wel uit eerste hand, en even speciaal aangemeld op de site hiervoor ;)

M'n vriendin belde me namelijk iets voor 23.00 dat er inderdaad brand is. Op de foto van de google streetview zie je rechts van het gebouw 2 loodsen.
Hier brandt het behoorlijk.

Dit is een opslagloods van een aannemersbedrijf, namen ga ik niet noemen.

Voor zover ik om 23:00 te horen heb gekregen waren er vlammen onder het dak zichtbaar en wilde de brandweer het materiaal, (aanhangers, gereedschap, etc..) niet uit de loods halen.

Ik wordt straks nog gebeld over meer info...


Tom


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 6 januari 2010, 00:00:26
Grote brand in opslagloods in Angerlo

http://www.m-fm.nl/streekradio/streeknieuws/?IntArticleID=19332

ANGERLO - In een opslagloods aan de Dorpsstraat in Angerlo woedt momenteel een grote brand. In de loods ligt hout opgeslagen. Ook staan er voertuigen in de loods.

Er zijn geen gewonden gevallen. De brandweer is massaal aanwezig om het vuur te bestrijden. De omgeving van de loods is afgezet. Meer details zijn nog niet bekend.
Samen sterk in de hulpverlening!


adinsx

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #12 Gepost op: 6 januari 2010, 00:07:25
Heb weer even een sms richting vriendin gestuurd, maar aangezien er nog geen reactie terug komt, verwacht ik dat die nog bij de brand staat te kijken en
nog niet thuis onder de wol ligt zodat ze mij bij kan praten  ;D


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 6 januari 2010, 00:09:26

Ik heb het wel uit eerste hand, en even speciaal aangemeld op de site hiervoor ;)

Tom
Tom, welkom op het forum, en bedankt voor je aanvullende info!  O0
Samen sterk in de hulpverlening!


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #14 Gepost op: 6 januari 2010, 00:13:45
kijk aan, daar hebben we wat aan.

het schept nogal wat verwarring dat er redelijk veel verschillende bedrijven daar hun adres hebben... Klopt dat? Ik bedoel, ik kende daar toevallig de naam Papiral, later kwam Vossen (niet meer toch?) daarbij en nu een aannemer?

En aangezien de AGS en de ROGS mee zijn, weet jij ook iets meer over de aanwezige stoffen?

ik begin nu toch wel erg benieuwd te worden.
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


adinsx

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #15 Gepost op: 6 januari 2010, 00:15:15
Tom, welkom op het forum, en bedankt voor je aanvullende info!  O0

heb nu vriendin aan tel... update komt zo...  ;)


adinsx

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #16 Gepost op: 6 januari 2010, 00:25:21
maratongesprek.. :P

Ik reageer per telefoon inmiddels, dus typen gaat wat lastiger.


inderdaad dus brand in de loods aan rechterzijde.
ongeveer 80 man brandweer etc.. aanwezig volgens m'n vriendin.

De brand was hoofdzakelijk achterin de loods. Deze wordt gebruikt voor opslag van gereedschap, materieel etc.. van een aannemer.
Er stonden ook gasflessen in de loods, vandaar dat de brandweer niets eruit wilde halen.

Uiteindelijk is er 1 aanhangwagen naa rbuiten gehaald, de andere is naar voren getrokken, maar vanwege omgevallen stellingen kon dat niet verder.

om 23.55 was de brand gedoofd. Volgens m'n vriendin viel het wel mee qua grootte, de vlammen kwamen niet enorm uit het dak zetten.


Er was vooral een probleem met wateraanvoer. 1 punt kwam geen water uit, een andere kraan op het nabijgelegen nieuwe industrieterrein, paste de slang niet op o.i.d. (geen idee of dat 100% waarheid is overigens)


Al met al, heeft het wel aardig gebrand met veel warmteontwikkeling en rook.
De loods ernaast bevatte 2 auto's, waardoor ook daar rekening mee gehouden moest worden.


Tot zover de info die ik voor jullie heb.


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2010, 00:35:23
onze dank daarvoor!

het hoe en wat is me nu een heel stuk helderder geworden. Ik ben als klein jochie wel regelmatig in Angerlo geweest, dus ik ken de vorm van het pand wel zo ongeveer.
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 6 januari 2010, 14:29:06
Brand in Angerlo heeft technische oorzaak

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/liemers/6047637/Brand-in-Angerlo-heeft-technische-oorzaak.ece[/url]
woensdag 06 januari 2010 | 13:47 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 06 januari 2010 | 14:02

ANGERLO - De oorzaak van de brand in een vrijstaande loods in Angerlo, afgelopen dinsdagavond, moet worden gezocht in de technische sfeer. Politie en brandweer sluiten brandstichting uit, omdat het vuur is ontstaan in een afgesloten ruimte. De schade wordt geschat op duizenden euro's.

...
Samen sterk in de hulpverlening!