ja jvo, zo werkt het dus niet, het voertuigregelement geeft aan waar een voertuig aan moet voldoen, en als er niet duidelijk staat beschreven dat het ''niet'' mag, dan mag het dus wel.
m.a.w. alleen zaken die beschreven staan die expleciet niet mogen of juist moeten, daar hebben we ons aan te houden, al het ander is vrij, er zijn niet voor niets zoveel proefprocesen, om dat het bijna onmogelijk is om alles te beschrijven.
je mag nog steeds een blauw zwaailicht op je dak zetten, je mag het alleen niet kunnen gebruiken.
je mag ook een mobilofoon in je auto monteren op welke band dan ook, alleen mag je er niet mee kunnen zenden, dus als de microfoon niet aangesloten is en ook niet in de auto ligt, is de mobilofoon gewoon een ontvanger.
de politie rechter doet ook vaak uitspraken in het belang van de politie, maar is een lager rechtshof en kan in een beroepszaak altijd weer worden terug gewezen, veel zaken zijn gepasseerd of worden onnodig lang aangehouden.
Het RVV en het voertuigregelement is een regelgeving waar in dwingende reden vanaf geweken kan worden, bijv. door een beslissing op het moment dat iets zich voordoet wat men niet heeft voorzien.
zo is het eindrapport van de werkgroep optisch en geluidssignalen slechts een advies, nu gaan we jaren napraten en over vergaderen voor het RVV mischien eens wordt aangepast, ook daar in staan weer zaken die in de praktijk niet zijn getest of onderzocht, en zullen dus ook best niet plaats gaan vinden.
wel komt er een advies uit voort om branche richtlijnen op te gaan stellen, echter van een richtlijn mag in dwingende geval weer worden afgeweken.
we zijn er dus nog lang niet.