Volgens mij is het simpel alcohol en uitrukken gaat niet samen!!!!
Voor speciale dagen/weken dan kan er heel nadrukkelijk gevraagd worden wie er beschikbaar is. Hiermee weet de commandant en bvd wie er zijn.
De bev kan er heel creatief mee omgaan! wie gedronken heeft kan uitstappen en laat een ander korps alarmeren! Dan is het alcohol probleem meteen opgelost. Alleen in korpsen waar dit probleem aanwezig is zijn er waarschijnlijk ook bevelvoerders die ook wel wat gedronken kunnen hebben.....
Het gaat allemaal goed en maakt allemaal niets uit tot er iets gebeurt en dan.........
Wanneer de pieper al en paar weken niet is gegaan is iedere dag dichter bij een grote brand
nee je moet als manschap en bev weten wanneer je niet meer uit moet rukken en dat is bij mij gewoon geen alcohol.
We hebben het nu allemaal over vrijwilligers.... Hoe komen deze naar de kazerne.... juist het merendeel met de auto..... hoe word er normaal al gereden bij een serieuze melding..... juist harder en anders dan toegestaan..... doe dit met alcohol op en veroorzaak een ongeval..... Ik hoop niet dat je een bekende van me tegenkomt waar je tegen aan rijd want als je zelf nog niets had dan krijg je het nog wel en dan word ik maar geschorst maar heb ik er dan heel graag voor over.....
Sla ieder cursusboek maar open en daar staat vooraan EIGEN VEILIGHEID!!!!