Glij-partij ambulance Velserbroek

Auteur Topic: Glij-partij ambulance Velserbroek  (gelezen 8590 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #30 Gepost op: 9 januari 2010, 19:10:42
En Luke_BNV: wat wil je anders? Als ik op een spekglad stuk fiets (15 km p/h) en ik ga de sneeuw remmend in, glij ik ook weg. Zeker die ambu die wel wat zwaarder is en wel wat harder gaat dan m'n fietsje en ik...

ja dat snap ik maar mijn voorrganger zij dat hij de controle niet verloor, wat tie dus wel deed
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #31 Gepost op: 9 januari 2010, 19:13:02
Het ziet er eerder naar uit dat de chauffeur hem gecontroleerd de slip in gooit om zo het stuk gras te bereiken. Het ziet er i.i.g. ook wel gecontroleerd uit. :)


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #32 Gepost op: 9 januari 2010, 19:29:06
Het ziet er eerder naar uit dat de chauffeur hem gecontroleerd de slip in gooit om zo het stuk gras te bereiken. Het ziet er i.i.g. ook wel gecontroleerd uit. :)
Hij verloor misschien wel de grip, maar de chauffeur had nog zeker controle, en inderdaad, als die slip niet was gemaakt zou de ambu moeten remmen in sneeuw... En als dat zou gebeuren glee de ambu met hogere snelheid op de weg , waarna de ambu meteen een bocht moest maken...

Laten we het er op houden dat de chauffeur goed werk heeft gedaan, niemand gewond is geraakt, en dat dit filmpje 200x vaker is bekeken ;D
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #33 Gepost op: 9 januari 2010, 19:40:41
is allemaal ANSen aanschaffen
denk dat je iets gemist hebt volgens mij zijn ze bijna overal de ansen al weer aan het vervangen.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #34 Gepost op: 9 januari 2010, 19:47:41
is allemaal ANSen aanschaffen
denk dat je iets gemist hebt volgens mij zijn ze bijna overal de ansen al weer aan het vervangen.....

De ANS heeft én voorwielaandrijving én ESP in combinatie met winterbanden lijkt me dat wel even beter rijden als een Chevy met een achterwielaandrijving  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #35 Gepost op: 9 januari 2010, 19:54:40
Er moeten zowieso ambu's komen met 4x4 (of zijn die er al?) Bij Katwijk gebeurt er nogal vaak iets op het strand, en dan moet de ambu bemanning wachten op de KNRM of reddingbrigade... Want die zitten lekker thuis, moeten opgepiept worden en dan naar de ambu rijden. Zou toch wel fijn zijn als de ambu zelf het strand op kan :) Helaas zijn ze daar net iets te lomp op gebouwd ben ik bang..

Sorry voor de offtopic trouwens
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #36 Gepost op: 9 januari 2010, 19:55:50
De ANS heeft én voorwielaandrijving én ESP in combinatie met winterbanden lijkt me dat wel even beter rijden als een Chevy met een achterwielaandrijving  ;)
Precies, meestal is het Ansje niet zo geliefd, maar nu wil iedereen maar wat graag op dat ding rijden! Menig chauffeur heeft afgelopen dagen 'geprobeerd' om 'm in de slip te krijgen, maar tot nu toe is het niemand gelukt! Met een chevy hoef je het niet eens te proberen, die glijdt toch wel ;)

is allemaal ANSen aanschaffen
denk dat je iets gemist hebt volgens mij zijn ze bijna overal de ansen al weer aan het vervangen.....

Dat heb ik niet gemist hoor ;) maar de 12-132 gaat er in ieder geval nog niet uit :)
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 9 januari 2010, 20:20:41
Er moeten zowieso ambu's komen met 4x4 (of zijn die er al?) Bij Katwijk gebeurt er nogal vaak iets op het strand, en dan moet de ambu bemanning wachten op de KNRM of reddingbrigade... Want die zitten lekker thuis, moeten opgepiept worden en dan naar de ambu rijden. Zou toch wel fijn zijn als de ambu zelf het strand op kan :) Helaas zijn ze daar net iets te lomp op gebouwd ben ik bang..

Sorry voor de offtopic trouwens

Ja en dan een ambulanceboot voor die ene keer dat ze op het water moeten zijn.
Feit is gewoon dat er dan iets krom gaat in de alarmering. In Noord Holland en Zeeland word er direct al bij een alarm op het strand de reddingsbrigade brandweer of politie opgeroepen om met een 4x4 ter plaatse te gaan waardoor je direct vervoer hebt. Probleem opgelost.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #38 Gepost op: 9 januari 2010, 20:24:26
Je moet niet altijd afhankelijk zijn van andere partijen; het is erg fijn om te weten als je op je eigen pootjes kan staan.
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #39 Gepost op: 9 januari 2010, 20:31:16
Je moet niet altijd afhankelijk zijn van andere partijen; het is erg fijn om te weten als je op je eigen pootjes kan staan.

En dus, voor die ene keer dat het gebeurd een duurder, zwaarder voertuig kopen, niet te vergeten op kosten van de belastingbetalende / verzekeringsbetalende burger ...
Juist ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !