Glij-partij ambulance Velserbroek

Auteur Topic: Glij-partij ambulance Velserbroek  (gelezen 8604 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #40 Gepost op: 9 januari 2010, 20:35:31
En dus, voor die ene keer dat het gebeurd een duurder, zwaarder voertuig kopen, niet te vergeten op kosten van de belastingbetalende / verzekeringsbetalende burger ...
Juist ....
Dit lijkt mij vaak genoeg te gebeuren om wel iets aan te doen, misschien een voertuig ombouwen ofzo?

niet te vergeten op kosten van de belastingbetalende / verzekeringsbetalende burger ...
Totdat de belastingbetalende / verzekerringsbetalende burger zwaargewond zelf iets later geholpen word op het strand dan hij zelf gehopen had...

Maar nu gaan we wel erg off-topic, nieuw topic maken, of lekker door gaan ouwehoeren?
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #41 Gepost op: 9 januari 2010, 20:50:53
Zoals al door Jerommeke terecht beschreven is valt of staat alles met de juiste alarmering. Zodra een centralist hoort dat er een incident op het strand is of op een ander moeilijk toegankelijk gebied zou de centralist direct de KNRM moeten alarmeren voor ondersteuning met het HV voertuig van de KNRM.
Ik weet dat het in Hollands-Midden ook in 9 van de 10 gevallen gebeurt. Natuurlijk moeten die vrijwilligers dan van huis komen en zullen ze misschien niet direct tegelijk ter plaatse komen met de ambu maar ik kan je verzekeren dat de KNRM in Katwijk en Noordwijk echt perfect functioneren en ook in veel gevallen sneller dan het ambulance personeel ter plaatse zijn. Tevens is het zo dat bij een melding op het strand wij als politie ook mee worden gestuurd. Melding gaat dan naar de collegas welke op dat moment in de jeep rijden. Als de jeep niet op straat is ivm personeels tekort zullen de collega's noodhulp overstappen op de jeep.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 9 januari 2010, 21:27:31
Dit lijkt mij vaak genoeg te gebeuren om wel iets aan te doen, misschien een voertuig ombouwen ofzo?
Totdat de belastingbetalende / verzekerringsbetalende burger zwaargewond zelf iets later geholpen word op het strand dan hij zelf gehopen had...

Maar nu gaan we wel erg off-topic, nieuw topic maken, of lekker door gaan ouwehoeren?

Waarom een goed werkend iets omzetten naar een dure oplossing (denk ook aan rij-opleiding en dergelijke).
Daarnaast werkt het momenteel perfect en is er dus geen / weinig behoefte aan iets nieuws
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #43 Gepost op: 10 januari 2010, 19:32:34
is allemaal ANSen aanschaffen
denk dat je iets gemist hebt volgens mij zijn ze bijna overal de ansen al weer aan het vervangen.....

Even een lekenvraag: Wat is (een) ANS?


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #44 Gepost op: 10 januari 2010, 19:40:41
Staat voor Ambulance Nieuwe Stijl, officieel is het de PANS Project Ambulance Nieuwe Stijl zie http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,8635.0.html


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #45 Gepost op: 12 januari 2010, 22:10:53
Nog even terug komend op het filmpje van die ambu 12-155. Vaak heeft het ambulancepersoneel ook een hekel aan iedereen die langs de weg staat te filmen. Ze zullen vast wel weer hebben zitten schelden. Ik vind het wel een heel mooi filmpje!   O0 O0

Ik lees dit net pas, maar dit slaat echt ergens op. Meeste mensen op de ambulance steken zelfs altijd even een handje op als je een foto maakt. Ik denk dat het dan toch wel een rede heeft al ze het niet leuk vinden, want ik moet de eerste namelijk nog tegenkomen.


Pim Velthuizen

  • Zelfstandig (pers)fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Fotograaf Brw cluster EVA (Epe, Voorst, Apeldoorn)
    • PVFotografie
Reactie #46 Gepost op: 13 januari 2010, 09:50:10
Normaal wil ik mij weerhouden reacties te geven op de manier hoe anderen werken maar nu voeg ik er een "positieve" reactie aan toe.

In dit filmpje zie ik net als in meerdere filmpjes dat de filmer behoorlijk dicht op de weg staat. In dit geval ligt er ook nog sneeuw op de weg.

Is het dan niet verstandiger om bv 3 meter naar achteren te gaan staan?
Voordeel hiervan is dat je bij een fout minder snel geraakt kan worden door een (hv) voertuig. Je trekt namelijk de aandacht van de bestuurder en waar je naar kijk rij je heen.
Ook bij het meedraaien tijdens het filmen krijg je een niet te korte brandpuntafstand tussen het onderwerp en de camera. Zo crieer je een rustiger en mooier beeld.

Groeten Pim


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #47 Gepost op: 13 januari 2010, 11:44:26
Ik heb het filmpje net bekeken en alleen hierover even mijn reactie.
Ik heb niet het gevoel dat de chauffeur de controle verliest. Zowel de chauffeur als verpleegkundige zitten heel relaxed in het voertuig. Een plotseling verlies van controle zou volgens mij een verandering in de houding van beide tot gevolg hebben.

Ondersteunend hiervoor is de manier waarop de ambu slipt. Hij glijdt geen meter te ver door, doet precies wat netjes en veilig is. Mijn gok is dat de chauffeur donders goed wist waar hij mee bezig was en een uitmuntende voertuig controle heeft. Voor het beeld (waarschijnlijk iets zoom) ziet het er misschien uit alsof de filmer ternauwernood wordt gemist. Ik vermoed van niet, mede ook omdat deze in zijn beweging geen reactie geeft dat hij een bedreiging voelt.

Beide zitten uiterst relaxed, wat mij doet vermoeden dat deze handeling met volledige controle en doelbewust is ingezet.

Ik denk ik mij heel veilig zou voelen bij een chauffeur als deze :)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #48 Gepost op: 22 januari 2010, 09:56:08
Alsof je dan (met opzet) in gaat rijden op iemand met een camera ... Denk eens na man .... :-X

Overigens kan ik me wel voorstellen dat ze het een ''beetje zat'' beginnen te worden, als je ziet dat er daar de gehele dag een tiental jongetjes met camera's voor de deur hangen die vervolgens op internet elke stuurbeweging, wel zwaailamp/geen zwaailamp etc etc. gaan zitten te bediscussiëren, dan kan ik me ook voorstellen dat je daar een beetje klaar mee bent en zoals je nu al op bepaalde filmpjes ziet ''Even de herrie en blauw uit'' tot voorbij de camera en daarna weer aan.


Het zijn ook nooit meisjes hé...     :-*