Glij-partij ambulance Velserbroek

Auteur Topic: Glij-partij ambulance Velserbroek  (gelezen 8608 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #20 Gepost op: 8 januari 2010, 17:26:04
Oke, bij ons in Zuid-Holland Zuid is het vaak wel zo. Vind het een beetje jammer. Op de ambupost hebben ze echt geen goed woord over voor cameramensen.  :'(

Beetje genuanceerder mag best.

Er wordt door de ambubemanning vollop vriendelijk gezwaaid naar kinderen, veel kleine dreumessen zwaaien als ze een ambu zien. De wat grotere dreumessen ook.  ;)

Maar als er inderdaad, zoals Jerommeke zegt, een clubje te grote dreumessen continu voor de post hangt met cameratjes en / of op gevaarlijke plekken gaat staan, tja, verwacht dan geen vriendelijke begroeting.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #21 Gepost op: 8 januari 2010, 17:53:06
zullen we positief denken en het op een inhaalmanouvre houden gecombineerd met een prima rijopleiding van de chauffeur


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 8 januari 2010, 17:54:34
Ambulance 12-155 glijdt rakelings langs camera onderweg naar a1 melding Velserbroek
User 112velserbroek
Heb het bewuste punt even op Google Maps opgezocht, en als je de situatie dan ziet valt het allemaal wel mee.
Ambu remt ter hoogte van het punt op de foto (voor de auto die voor hem rijdt) en begint dan te glijden.
De chauffeur corrigeert dit netjes door links op het kruispunt en daarna de groenstrook in te sturen, en vervolgd zijn weg daarna op de rotonde.
De camera-jongen(?) stond naast de rijbaan, nog voor het kruispunt, dus de Ambu is zo te zien best nog wel ruim voor hem langsgegaan.
(via onderstaande link kom je in Google Maps en kun je 'rondkijken' op het bewuste punt)

bron: Google Maps - Velserbroek
Samen sterk in de hulpverlening!


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #23 Gepost op: 9 januari 2010, 08:11:50


 :o :-X


BRW4120

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
  • Beheerder Meldkamer
Reactie #24 Gepost op: 9 januari 2010, 10:32:26


 :o :-X

tja .. wat zullen we hier eens van zeggen. Misschien is de chauffeur in de leer geweest bij de volgende cursus. !



Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #25 Gepost op: 9 januari 2010, 10:43:25
Op zich slim gedaan: de weg is spiegelglad zo lijkt het en even snel een bocht nemen zou dan kunnen resulteren in een aanrijding met de auto die ook rechtsaf slaat. Door de sneeuw via het grasveldje is dan een optie, omdat je daar veel meer grip hebt. Dat het alleen gevaarlijk is tegenover de filmer, tja... nood breekt wet! :)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


guest6532

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 9 januari 2010, 15:46:36
Goed werk, "Live"  :) Excuus voor Jerommeke dat ik er dus ff naast zat dat het een rijbaan was: is dus een groenstrook met kruising voor fietsers.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #27 Gepost op: 9 januari 2010, 18:53:22
Ik heb het filmpje een paar keer bekeken, en ik moet toegeven: de eerste keer dacht ik ook even "oeps.."

Maar volgens mij wijkt de ambulance alleen maar uit voor de personenauto die daar remt. Op spekgladde wegen heeft remmen vaak niet zoveel zin, immers je glijdt gewoon door en dan ben je alle controle kwijt. De chauffeur stuurt volgens mij daarom heel behendig naar links om zo de controle over het voertuig te behouden. Ik had uiteindelijk niet de indruk dat de chauffeur de macht over het stuur verloor, laat staan op de jongen met de videocamera inreed.

En het oudste busje van stal heeft in al die jaren al heel wat doorstaan, dus dit trekt 'ie ook nog wel ;) De enige oplossing om slippen te voorkomen is allemaal ANSen aanschaffen...
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #28 Gepost op: 9 januari 2010, 19:03:01
hij verliest zeker wel even de controle want hij begint op een bepaald moment goed te glijden dat is geen controle hoor
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #29 Gepost op: 9 januari 2010, 19:09:48
En het oudste busje van stal heeft in al die jaren al heel wat doorstaan, dus dit trekt 'ie ook nog wel ;) De enige oplossing om slippen te voorkomen is allemaal ANSen aanschaffen...
Winterbanden helpt ook goed! 8)

En ik had niet echt het idee dat de videograaf aangereden was; er zit nog wel een ruime meter tussen denk ik.

En Luke_BNV: wat wil je anders? Als ik op een spekglad stuk fiets (15 km p/h) en ik ga de sneeuw remmend in, glij ik ook weg. Zeker die ambu die wel wat zwaarder is en wel wat harder gaat dan m'n fietsje en ik...
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT