sos-ketting

Auteur Topic: sos-ketting  (gelezen 3129 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sammietje

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 9 januari 2010, 16:08:26
hallo ik heb een vraagje...ik heb wel de regels gelezen dus weet niet precies of dit mag maar ik vraag geen medisch advies.
Ik heb last van migraine-aanvallen en gebruik hier medicijnen voor maar deze 'aanvallen' zijn in die mate dat t lijkt op een tia (dat zeg ik omdat ik al eerder opgenomen ben geweest omdat ze daaraan dachten): verlammingen (tijdelijk), kan dan niet de woorden zeggen die ik wil zeggen enz. Dit is ook al regelmatig op straat gebeurd en dan bellen anderen  een ambulance. Nou kunnen jullie daar niet zoveel mee (medicijnen helpen dan ook niet meer, als dit thuis gebeurd is het een kwestie van tijd). Maar kunnen jullie mij hierin adviseren?
Ik heb gehoord over een sos-ketting. Vinden jullie dit zinvol of is dit iets waar jullie sowieso niet naar gaan zoeken wanneer jullie bij iemand komen?

Ik hoor graag ideen en adviezen,   groeten




rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2010, 16:40:09
alles wat hulpverleners meer inzicht geeft in jou ziektebeeld kan helpen O0
dus een sos-ketting kan een hulp bieden maar ook bijvoorbeeld een medisch paspoort oid of een brief van je arts in je portomonee.
ze zullen in de eerste minuten dat misschien negeren en je "vitale" functies onderzoeken. als dat verder goed is gaan ze waarschijnlijk verder kijken.
als ze dan verdere medische info tegenkomen en jij kan dat, op welke manier dan ook, bevestigen zullen ze je misschien wel vervoeren maar met een andere
invalshoek. zorg dat er ook BEREIKBARE contactpersonen/telefoonnummers in staan dat helpt vaak ook een hoop
succes


sammietje

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2010, 17:26:26
hai, dankjewel  O0
Kan je me ook vertellen welke van de opties dan t beste is (alle 3 lijkt mij een beetje overdreven) en weet jij/ iemand dan misschien ook hoe ik daaraan kom? Kan alles via de huisarts (die ketting bijv ook) en is dat enkel en alleen de huisarts of zou je dan ook langs een andere arts moeten (ik weet niet hoe streng ze ermee zijn om dergelijke dingen uit te geven).
en al zou ik zoiets hebben, is het dan sowieso wel iets waar naar gekeken wordt of toch 9 van de 10 keer niet ?

in ieder geval bedankt alvast. Los van dat het voor mij vervelend is als dat op straat of i.d gebeurd zijn het voor jullie ook dingen waar jullie blijkbaar niet zoveel mee kunnen. Ik gebruik er dan tabletten en injecties (imigran) voor maar de vorige keer wilden ze dat ook niet geven (ik kan dat zelf ook niet meer tegen de tijd dat het zo erg is al) "om uit te sluiten dat het niets iets anders is" wat ik dan ook wel snap maar het zijn toch voor jullie dan ook een beetje onzin ritten, omdat het gewoon tijd nodig heeft (thuis duurt het ook gerust een halve dag). kan alleen dan moeilijk maar de hele dag thuis blijven  :)


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2010, 20:40:42
ik zou zeggen bespreek het met je huisarts of de arts die je deze medicijnen heeft voorgeschreven. als hij dan een brief maakt en de apotheek levert je een medicijnpaspoort dan ben je zo compleet mogelijk.


Gast48368

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2010, 20:43:22
Dat is een duidelijk verhaal Rick, meerdere adviezen kunnen worden gegeven middels PM,

Dit topic wordt gesloten.

FF
Beheerder