Zeer grote brand pakhuis Koningin Wilhelminahaven - Vlaardingen 10-01-2010

Auteur Topic: Zeer grote brand pakhuis Koningin Wilhelminahaven - Vlaardingen 10-01-2010  (gelezen 6582 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
p2kflex
00:43:42 11-01-10GROUP-1PRIO 3 aflossing OD301 Koningin Wilhelminahaven Zz 26 Vlaardingen Gebouwbrand (Middel Brand: ja) (Grote Brand: ja) (Zeer Grote B Vak: 6223341
ZGB1400303BRW Rijnmond Oost (OvD - OD 30.1)
ZGB1400999BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Heb ik het juist dat de CD901 de directeur VRR is?

Niet per definitie. CD90-1 is een piketfunctie. Als de Directeur VRR meedraait in dit piket dan kan hij bij toerbeurt CD90-1 zijn...


Mar

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
  • Redacteur
    • Spinfo
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het altijd windstil


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Zeer grote brand in monumentaal pakhuis            
maandag, 11 januari 2010 19:18

VLAARDINGEN - Bij een zeer grote brand in de Koningin Wilhelminahaven in Vlaardingen is zondagavond een monumentaal pakhuis verloren gegaan. De brandweer kwam met veel materiaal ter plaatse.

Door de hitte en instortingsgevaar moesten de bluspogingen van binnenuit al snel gestopt worden. De brandweer werd ondersteund door boten van de havendienst. Met drie hoogwerkers, en een blusboot werden de vlammen van buitenaf bestreden. De brandweer is nog de hele nacht bezig met nablussen.

Bron en foto's: http://www.bdmedia.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=570
ivm overeenkomst fotograaf gelieve geen foto hier te plaatsen. hoop op begrip


robinhv

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Eventueel voor de liefhebbers meer foto's op www.robinhogervorst.nl


RPA

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Ook RPA 02 aanwezig en RPA15 onderweg met ruim 12,7 knots (was gestationeerd in Hoek van Holland) uitgezonderd de RPA 02 (heeft 1 waterkanon) hebben alle andere schepen uitgebreide FiFi. De RPA 15 heeft een zwaardere fifi Bluscapaciteit 65.000 l/min

RPA 15 heeft een bluscapaciteit van 45.000 liter per minuut. En is niet meer gestationeerd in Hoek van Holland. RPA 15 ligt in de Pistoolhaven. Toen ik aan boord stapte en net alles gecontroleerd hadden werden we gealarmeerd door het HCC. Wij hebben de positie van de RPA 11 ingenomen omdat dit schip problemen had. Verder hebben we met de HW 14-1 standby gelegen voor uitbreiding. Omdat de HOVD besloten had de brand uitslaand te laten worden omdat hij dan makkelijk er smoren was is er ook zo groot opgeschaald met de blusvaartuigen. De burgermeester besliste anders en wou het pand behouden. de RPA 10 heeft aardig wat water naar binnen gegooid. En de RPA 13 en 12 lagen met hun blusarm gereed en voeden enkele TS'sen.


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
p2kflex
00:31:33 11-01-10GROUP-1PRIO 3 aflossing TS202 Koningin Wilhelminahaven Zz 26 Vlaardingen Gebouwbrand (Middel Brand: ja) (Grote Brand: ja) (Zeer Grote B Vak: 6223341
ZGB1400231BRW Rijnmond Noord (Baan) (Kazernealarm)
ZGB1400999BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)

Ik weet het niet zeker hoor maar volgens mij komt de TS202 hier uit dordrecht. Dat is toch een aardig stukje hier vandaan. Of is er in die regio ook een TS202
Ik leer steeds meer op dit forum


DistrictZuid

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • brandweer vrijwilliger & verpleegkundige
Ik weet het niet zeker hoor maar volgens mij komt de TS202 hier uit dordrecht. Dat is toch een aardig stukje hier vandaan. Of is er in die regio ook een TS202

In Rotterdam hebben we ook een TS 20.2  ;)


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
In Rotterdam hebben we ook een TS 20.2  ;)
oke bedankt voor het antwoord O0
Ik leer steeds meer op dit forum