Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig

Auteur Topic: Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig  (gelezen 29975 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #100 Gepost op: 22 februari 2013, 20:15:26
JE BLIJFT MET JE VINGERS VAN ANDERMANS SPULLEN!


Met deze laatste zin ben ik wel geheel met je eens.
Helaas is dat in deze tijd een utopie en moeten we er 'op straat' rekening mee houden dat niet iedereen zich daar aan houdt.
Het interesseert mij niet of je nu met een HV, TS, SIV, ..., met z'n zessen of alleen aankomt: je moet gewoon op eigen materieel en materiaal passen.
Never underestimate the power of stupid people


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #101 Gepost op: 22 februari 2013, 20:23:46
Omdat jij het ten onrechte had over een tankautospuit ik kan er niets anders van maken.

Ik weet het wel, want in Ede centrum word voor reanimatie met een Toyota Landcruiser met 3 zitplaatsen uitgerukt welke tot eind vorig jaar ook als HV 3 = een snel inzetbaar voertuig voor technische hulpverlening bij verkeersongevallen, werd ingezet.
Dit is dus absoluut geen tankautospuit.

Het betreft het volgende voertuig :

bron foto: www.brandweervoertuigenonline.nl
Of denk je dat het bovenstaande voertuig een tankautospuit is.

Bij de betreffende melding is weldegelijk de 2731 geweest, en niet de 2772. De HV-3 is uit dienst gehaald als het goed is. Dus nu rukt men uit met de Tankautospuit.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #102 Gepost op: 22 februari 2013, 20:24:07
Helaas moet ik luer lock gelijk geven....
Ik wilde graag dat het anders was maar helaas.

Zijn er diensten die personeel aansprakelijk stellen voor dat soort misstanden? (diefstal uit voertuigen die onbeheerd open achter zijn gebleven?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #103 Gepost op: 22 februari 2013, 20:28:16
Helaas moet ik luer lock gelijk geven....
Ik wilde graag dat het anders was maar helaas.

Zijn er diensten die personeel aansprakelijk stellen voor dat soort misstanden? (diefstal uit voertuigen die onbeheerd open achter zijn gebleven?

Ik zou dolgraag willen dat het ander was. Ik verbaas me vooral dat men claimt te weten hoe het er op straat toe gaat, terwijl ik denk dat hier schijnbaar alleen een aantal ambulanceverpleegkundigen leven met de realiteit hoe het er buiten op straat toe kan gaan.

ArmyMedic heeft al gepost dat het binnen leger gebruikelijk is dat personeel zelf voor de kosten op kan draaien.

ze zitten met 6 man op een tankauto, hoeveel heb je nodig om de BLS optestarten? 2 misschien 3, dan kunnen die andere toch de brandweerauto opslot doen????, als ik op de ambu werk doe ik altijd de auto op slot, ook bij een reanimatie. en de brandweer van ede moet juist weten dat je in de wijk veldhuizen je auto altijd opslot moet doen. dus eigenschuld, bij defensie zou het rekening man zijn.

Firefighter1970 had helemaal gemist dat ArmyMedic al veel eerder gepost heeft over zes man en tankautospuit. Dat zal wel komen omdat het halve forum zich heel scherp bezig aan het houden is met wat 024 weer gaat roepen. Ik wil gewoon een fles wijn ontvangen van SDU deze kerst omdat ik leden werf en zoveel mensen hier bezig kan houden.


Erik van Wijngaarden

  • Werkzaam bij de brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • Denk niet in problemen maar in oplossingen...
Reactie #104 Gepost op: 22 februari 2013, 20:33:07
Sick, sick, sick... Wat valt mij dit zwaar tegen, deze reacties vanuit de witte kolom. Wie heeft spullen gestolen? Wie is de dader? Wie is derhalve verantwoordelijk? Mij als (vrijwillig) hulpverlener (persoonlijk) verantwoordelijk stellen voor de schade van diefstallen? Gevolg: Zoek het lekker zelf uit! >>Hulpverleners gezocht<<


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #105 Gepost op: 22 februari 2013, 20:33:44
024 het ligt er maar aan waar je bij een citaat het accent op legt.

Bij de betreffende melding is weldegelijk de 2731 geweest, en niet de 2772. De HV-3 is uit dienst gehaald als het goed is. Dus nu rukt men uit met de Tankautospuit.

Het onderstaande heb ik begrepen van iemand die zelf werkzaam is bij de brandweer van Ede-Centrum en aangezien ik niet dichter bij de bron kan komen geloof ik deze persoon.
En volgens die persoon blijft de situatie zo, tot de nieuwe TS in dienst gaat.

Ik heb begrepen dat de 2772 voor het HV gedeelte uit dienst is, maar voor het FRB gedeelte voorlopig in dienst blijft.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #106 Gepost op: 22 februari 2013, 20:55:24
Sick, sick, sick... Wat valt mij dit zwaar tegen, deze reacties vanuit de witte kolom. Wie heeft spullen gestolen? Wie is de dader? Wie is derhalve verantwoordelijk? Mij als (vrijwillig) hulpverlener (persoonlijk) verantwoordelijk stellen voor de schade van diefstallen? Gevolg: Zoek het lekker zelf uit! >>Hulpverleners gezocht<<

Onlangs lukte het een verslaggever om twee ampullen morfine te ontvreemden uit een ziekenhuis. Iedere arts of verpleegkundige schrikt daar van. Je hoort dan kritisch te kijken naar je eigen functioneren en organisatie. Het ziekenhuis heeft haar procedures direct aangepast, de overheid heeft direct een brief laten uitgaan naar alle ziekenhuizen met de opdracht om te zorgen dat het niet meer mogelijk is.

De brandweer vindt schijnbaar nergens dat ze haar procedures moet aanpassen waardoor er wel iemand bij het voertuig blijft. Zoals al eerder aangegeven is had er ook een dure motorkettingzaag weggenomen kunnen worden. Verder hebben we in dit land nog politie. Is iedereen het zo normaal gaan vinden in kader van reanimeren dat je allemaal als een dwaze een woning binnen gaat en zelfs geen agent meer het benul heeft dat er nogal wat overheidsvoertuigen onafgesloten op de openbare weg staan?

Natuurlijk kan je in de krant gaan klagen samen met de burgemeester en officier van justitie. Het helpt je helemaal niet om wat te zeuren over moraal en fatsoen. Iedereen weet dat het buiten op straat verre van ideaal is en alles wat los en vast zit gejat kan worden. Goed op je spullen letten (spullen die eigenlijk van ons als belastingbetalers zijn) is het enige wat je werkelijk kunt doen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #107 Gepost op: 22 februari 2013, 20:58:32
Is iedereen het zo normaal gaan vinden in kader van reanimeren dat je allemaal als een dwaze een woning binnen gaat en zelfs geen agent meer het benul heeft dat er nogal wat overheidsvoertuigen onafgesloten op de openbare weg staan?
Tja, het zijn soms net mensen he?


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #108 Gepost op: 22 februari 2013, 21:00:29

De brandweer vindt schijnbaar nergens dat ze haar procedures moet aanpassen waardoor er wel iemand bij het voertuig blijft. Zoals al eerder aangegeven is had er ook een dure motorkettingzaag weggenomen kunnen worden.

Ho ho, daar gaan we weer. Eerst (goed) lezen!

We hebben aangegeven dat het zaak is dat de chauffeur/pompbediener bij het voertuig blijft. Dat is in principe ook procedure. Dat het een keer (door wisselende omstandigheden) niet gebeurt wil niet zeggen dat de hele procedure niet deugd. Wij kregen dat 'vroeger' op school: 1. alle zwanen zijn wit 2. dit voorwerp is wit dus: dit voorwerp is een zwaan.

Ik neem aan dat er ook in de procedure van het ziekenhuis stond dat er geen morfine meegegeven mocht worden aan verslaggevers (of: aan personen voor wie dat niet bestemd is)? Daar is dus ook wat misgegaan, maar je kan het niet altijd op de procedure schuiven.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #109 Gepost op: 22 februari 2013, 21:08:54
Ho ho, daar gaan we weer. Eerst (goed) lezen!

We hebben aangegeven dat het zaak is dat de chauffeur/pompbediener bij het voertuig blijft. Dat is in principe ook procedure. Dat het een keer (door wisselende omstandigheden) niet gebeurt wil niet zeggen dat de hele procedure niet deugd. Wij kregen dat 'vroeger' op school: 1. alle zwanen zijn wit 2. dit voorwerp is wit dus: dit voorwerp is een zwaan.

Ik neem aan dat er ook in de procedure van het ziekenhuis stond dat er geen morfine meegegeven mocht worden aan verslaggevers (of: aan personen voor wie dat niet bestemd is)? Daar is dus ook wat misgegaan, maar je kan het niet altijd op de procedure schuiven.

Geen ziekenhuis, arts, verpleegkundige of wie dan ook heeft besloten om samen met de burgemeester de media op te gaan zoeken en te gaan leuteren over mensen die niet van spullen van hulpverleners afblijven. Dat is vooral het verschil.

Dat de brandweer zich niet aan haar eigen procedure houdt zegt niet dat er dan maar wat moralistisch gevingerwapper moet komen over pubers die stelen. Een klein kind weet nog dat ze niet haar spullen onbewaakt en niet afgesloten op straat moet laten staan. Ik mis in het krantenartikel de passage dat de brandweer verzuimde haar eigen procedure na te leven.

Het is prachtig als politiemensen net mensen zijn, als ze in dienst zijn behoren ze vooral de bewakers en handhavers te zijn van openbare orde. Ik vind het best sneu als er ongeveer onder de ogen van de politie een brandweerwagen wordt leeg geroofd.