Onlangs lukte het een verslaggever om twee ampullen morfine te ontvreemden uit een ziekenhuis. Iedere arts of verpleegkundige schrikt daar van. Je hoort dan kritisch te kijken naar je eigen functioneren en organisatie. Het ziekenhuis heeft haar procedures direct aangepast, de overheid heeft direct een brief laten uitgaan naar alle ziekenhuizen met de opdracht om te zorgen dat het niet meer mogelijk is.
De brandweer vindt schijnbaar nergens dat ze haar procedures moet aanpassen waardoor er wel iemand bij het voertuig blijft. Zoals al eerder aangegeven is had er ook een dure motorkettingzaag weggenomen kunnen worden. Verder hebben we in dit land nog politie. Is iedereen het zo normaal gaan vinden in kader van reanimeren dat je allemaal als een dwaze een woning binnen gaat en zelfs geen agent meer het benul heeft dat er nogal wat overheidsvoertuigen onafgesloten op de openbare weg staan?
Natuurlijk kan je in de krant gaan klagen samen met de burgemeester en officier van justitie. Het helpt je helemaal niet om wat te zeuren over moraal en fatsoen. Iedereen weet dat het buiten op straat verre van ideaal is en alles wat los en vast zit gejat kan worden. Goed op je spullen letten (spullen die eigenlijk van ons als belastingbetalers zijn) is het enige wat je werkelijk kunt doen.
Ik geloof dat dit topic juist bedoeld is om eens kritisch naar het functioneren van de brandweer te kijken en om te kijken hoe dit voorval heeft kunnen gebeuren. Ik geloof dat we al een paar maal geroepen hebben dat het voertuig afgesloten diende te worden of iemand bij het voertuig had moeten blijven. Ik vindt het al geen eens interessant meer om te weten om welk voertuig het nu wel of niet ging.
Waar ik mijzelf meer en meer aan stoor is dat dit topic inmiddels door jou weer omgebogen wordt om gal te spuwen over het feit dat de brandweer mee rijdt op reanimaties. Dat liedje kennen we onderhand wel van je, in dit topic is dit zelfs geheel offtopic.