Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig

Auteur Topic: Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig  (gelezen 30276 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #140 Gepost op: 25 februari 2013, 18:04:55
Dus nogmaals: zijn er werkgevers die medewerkers persoonlijk aansprakelijk stellen voor dit soort zaken?

Als niet hulpverlener kan ik je vertellen dat mijn werkgever, medewerkers aansprakelijk stelt als er duidelijk sprake is van nalatigheid en/of verwijtbaar gedrag. Wel wordt het dan intern afgehandeld. Ook is in de bedrijfsregels duidelijk opgenomen wat er verwacht wordt van de medewerker, als het gaat om het beschermen van eigendommen van de werkgever

Edit:
In dit geval zou mijn werkgever waarschijnlijk de werknemer het voordeel van de twijfel geven. Wel ligt het eraan wat er gestolen is. Een laptop met interne bedrijfs gegevens is natuurlijk iets anders dan een zaklamp.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #141 Gepost op: 3 maart 2013, 21:47:53
Gereedschap van brandweerwagen Venlo gestolen
BELFELD -

Onbekenden hebben zaterdag spullen gestolen van een brandweerwagen van de brandweer in Belfeld, gemeente Venlo. Dat maakte de brandweer zondag bekend.

Een vrijwilliger van de brandweer ontdekte zaterdagavond dat een raam van de kazerne op het Geloërveld was ingeslagen. Al gauw bleek dat gereedschap van de brandweerwagen gestolen was. De gestolen spullen zijn direct vervangen omdat brandweerauto's continu klaar moeten zijn om uit te rukken, zei een woordvoerder van de brandweer.
Bron en meer; http://www.telegraaf.nl/binnenland/21348575/__Diefstal_brandweerwagen__.html

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #142 Gepost op: 4 maart 2013, 16:35:53
Moet je als chauffeur je voertuig op slot zetten? Ik vind van wel. Al doe ik het ook lang niet overal. Wat te denken van ''motor laten draaien ivm verwarming en koude''?

De nieuwe politievoertuigen (en sommige oudere) hebben het motorloopsysteem. De sleutel kan er uit, de auto kan op slot maar de motor blijft draaien. Auto kun je dan ook gewoon afsluiten.

Als iemand, zonder sleutel, tracht de auto weg te nemen slaat de motor af  0098 O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

guest14264

• Gast
Reactie #143 Gepost op: 4 maart 2013, 17:19:42
De nieuwe politievoertuigen (en sommige oudere) hebben het motorloopsysteem. De sleutel kan er uit, de auto kan op slot maar de motor blijft draaien. Auto kun je dan ook gewoon afsluiten.

Als iemand, zonder sleutel, tracht de auto weg te nemen slaat de motor af  0098 O0

Nu weet ik ook waarom van de week een politiewagen bij ongeval telkens afsloeg toen ze de auto wilde verzetten.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #144 Gepost op: 4 maart 2013, 18:43:31
Nu weet ik ook waarom van de week een politiewagen bij ongeval telkens afsloeg toen ze de auto wilde verzetten.
Nou het telkens zit er niet in hoor, dat kan één keer. Misschien was deze agent een automaat gewend  998765
Hobby Bobby eenheid Den Haag

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #145 Gepost op: 4 maart 2013, 19:04:04

Ambulances hebben ook steeds vaker dit soort systemen. Al zie ik de meerwaarde niet helemaal aangezien we nogal veel accu bij hebben en een standkachel op diesel, die niet afhankelijk is van de motor.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #146 Gepost op: 30 mei 2013, 22:10:58
Getuigen diefstal goederen uit ambulance gezocht

http://www.politie.nl/nieuws/2013/mei/30/10-getuigen-diefstal-goederen-uit-ambulance-gezocht.html
Laatste update: 30-05-2013 | 14:36

Maastricht - De politie zoekt getuigen die mogelijk informatie hebben over de diefstal van goederen en medicijnen uit een ambulance die woensdagochtend plaatsvond.

Rond 09.00 uur was ambulancepersoneel bezig met hulpverlening op de Burgemeester Ceulenstraat. Uit de ambulance die geparkeerd stond werden medische goederen en medicijnen gestolen. Vermoedelijk gaat het om twee verdachten. Heeft u informatie dan kunt u contact opnemen met de politie via het algemene telefoonnummer 0900 - 88 44, of anoniem via Meld Misdaad Anoniem te bereiken via 0800 - 7000.

De politie vraagt personen die eventueel de medicijnen aantreffen, ze af te geven bij een apotheek of het dichtstbijzijnde politiebureau. U kunt ook bellen met de politie via het algemene telefoonnummer 0900 - 88 44. Als iemand de medicijnen heeft gevonden, maar deze vervolgens heeft weggegooid, wil de politie dit ook graag weten.
Samen sterk in de hulpverlening!

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #147 Gepost op: 16 juni 2013, 22:47:25
Bericht vandaag gespot op twitter:

Gestolen in Amersfoort een Rode Kruis bus met het roepnummer 27-89. Ziet u deze bus rijden, bel dan de politie 112....

Kenteken onbekend
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

peter h

• Forum gebruiker
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #148 Gepost op: 16 juni 2013, 23:03:30
even van Facebook `geleend`:
Gestolen afgelopen nacht rode kruis auto van Amersfoort. 16-GH-PB Fiat ducato 2.0 voertuignummer 2789. gebruikt om de brandkluis mee te nemen en rode steekwagen. Als jullie iets zien of weten graag contact via 033 4727553 inspreken.

gekke_frankie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #149 Gepost op: 17 juni 2013, 12:29:34
Goed bezig Peter met het delen hoe meer mensen het weten des te beter