Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig

Auteur Topic: Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig  (gelezen 29972 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #20 Gepost op: 12 januari 2010, 12:02:43
Er is toch ook zo iets (heeft ooit op het forum gestaan) dat je wel de motor laat draaien maar dan de auto niet kan weg rijden en dat je de sleutel gewoon uit het contact kan halen?  ??? :)
Veel nieuwe politieauto's in ZHZ hebben dit systeem ook al.


Ommema

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #21 Gepost op: 24 januari 2010, 18:21:46
Moet eigenlijk bekennen dat ik nagenoeg altijd de motor van de Ambu laat draaien.
Dit heeft voor mij twee redenen, ten eerste, na een spoedrit moet de turbo rustig door de olie kunnen uitdraaien. Dit kan niet als de motor meteen word uitgezet.
Ten tweede wil ik de temperatuur in de ambu voor de patient zo comfortabel mogelijk hebben.
Dus Ambu parkeren spullen pakken alle deuren wel weer dicht, maar niet op slot en motor laten draaien.
Ze zijn bij ons binnen de dienst wel bezig om alle chauffeurs van desbetreffende ambu een losse deurvergrendelzender te geven bv aan de porto oid, zodat de deuren wel op slot kunnen.

Groetjes....


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #22 Gepost op: 24 januari 2010, 18:33:17
Veel nieuwe politieauto's in ZHZ hebben dit systeem ook al.

Klopt helemaal. Werkt perfect. Ook tijdens deze winterse omstandigheden is het een welkome aanvulling! Je vangt je dienst aan, laat de motor draaien>haalt de sleutel uit het contact en een minuut of 10 later is de auto goed voor verwarmd en ontdooid :) En je hoeft niet bang te zijn dat een vreemde met de auto wegrijdt.
Ook de DHG is er zeer over te spreken, voor de honden is het erg aangenaam dat de motor kan blijven draaien ivm de verwarming of koeling van het hok.


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #23 Gepost op: 24 januari 2010, 18:39:31
Dit is gewoon echt ziek.... Je gaat toch geen ambu jatten, al is het voor de grap...

Op Terschelling stond er een ambulance voor een huis, maar de bus kon er niet langs. Stapte de buschauffeur uit, stapte in de ambu, reed 'em een stukkie naar voren zodat de bus erlangs kon en toen reden we er langs ;D
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #24 Gepost op: 25 januari 2010, 16:11:57
Ik snap niet dat het ambulance personeel niet meerdere sleutels meekrijgt om het voertuig toch af te kunnen sluiten, terwijl dat de motor blijft draaien.

Er word dan geen gebruik gemaakt van de centrale vergrendeling. Gewoon elke deur appart openen en afsluiten met een sleutel die de ambu pleeg en chaufeur bij zich hebben terwijl er 1 sleutel in het contact blijft steken.

Ik heb dit gezien en een amerikaans eerste hulp programma. Daar reed de ambulance een van de betere achterbuurten binnen in een amerikaanse stad en direct na aankomst werden alle deuren van buitenaf gesloten en gingen de ambulance medewerkers naar de plek van het ongeval.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #25 Gepost op: 25 januari 2010, 18:02:53
Dat is ook geheel niet nodig daar zijn immers Systemen voor waarbij de motor gewoon blijft draaien terwijl je de sleutel gewoon uit het contact haalt en de deuren kan je gewoon open laten staan.
Maar als er dan toch nog iemand de auto mee wil nemen en hij trapt het koppelings pendaal of de rem in of haalt hem vande handrem af slaat de motor uit.


http://www.rauwers.be/index.php?option=com_content&task=view&id=56&place=e&Itemid=78
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #26 Gepost op: 25 januari 2010, 20:07:22
Wij hebben in Brabant (nog) chevvy's en die laat ik idd wel eens met draaiende motor staan. Steeds meer met de deuren op slot dmv de tweede sleutel/afstandbediening

straks krijgen we sprinters EN DIE KUNNEN DUS NIET OP SLOT MET EEN DRAAIENDE MOTOR!
ook schijnt zo'n systeen met in de versnelling en koppeling op komen enzo niet te kunnen in een sprinter

Dit omdat mercedes dit stuk boordcomputersoftware niet wil vrijgeven cq niet wil aanpassen!
1:87 modelletjes:  


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #27 Gepost op: 25 januari 2010, 21:28:01
Dat is ook geheel niet nodig daar zijn immers Systemen voor waarbij de motor gewoon blijft draaien terwijl je de sleutel gewoon uit het contact haalt en de deuren kan je gewoon open laten staan.
Maar als er dan toch nog iemand de auto mee wil nemen en hij trapt het koppelings pendaal of de rem in of haalt hem vande handrem af slaat de motor uit.


http://www.rauwers.be/index.php?option=com_content&task=view&id=56&place=e&Itemid=78
op mooi systeem, maar dan kan de ambulance nog steeds leeggeroofd worden. Wat ik bedoel is motor gewoon laten draaien met of zonder sleutel. ( en dat systeem dat je beschrijft tegen diefrstal is dan natuurlijk nog steeds goed).

Ik bedoel dat het centrale vergrendelingssysteem onklaar gemaakt word zodat iedere deur handmatig met een sleutel geopend en gesloten moet worden. En dan voor kom je dat het voertuig gestolen word en dat het leeggeroofd word. Voor diefstal is het eerder genoemde systeem van de koppeling of rem intrappen dan wel beter geschikt.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #28 Gepost op: 25 januari 2010, 22:32:16
Dat is toch niet te doen??!!!!

je komt met blauw aan voor een reanimatie............ oh even wachten hoor.......
even met de sleutel een rondje om de auto om de deuren af te sluiten......
1:87 modelletjes:  


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #29 Gepost op: 26 januari 2010, 11:07:52
Dat is toch niet te doen??!!!!

je komt met blauw aan voor een reanimatie............ oh even wachten hoor.......
even met de sleutel een rondje om de auto om de deuren af te sluiten......

Ik begrijp je idee helemaal.   maar de deuren kunnen voor de spoedrit al afgesloten worden, bij aankomst pak je het materiaal dat je nodig hebt en sluit je de deur weer af. Zo ging dat in die eerder genoemde amerikaanse documantaire ook.
Maarjah beter een ambulance op slot achterlaten dan kostbare apparatuur kwijt zijn door diefstal want dan kan er geen eerste hulp meer verleend worden.