Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig

Auteur Topic: Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig  (gelezen 29977 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #80 Gepost op: 22 februari 2013, 13:55:33
Waar staat eigenlijk dat het om een TS gaat? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar het kan net zo goed om een First Responder voertuig gaan....

In Ede dorp is het idd geen TS welke als FRB uitrukt maar de HV 3 waar 3 personen mee uitrukken.
En niet zoals 024 onterecht opmerkt een TS, maar zij is natuurlijk in principe anti brandweer bij reanimatie, dus is dit topic weer een nieuw podium om dat te ventileren.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #81 Gepost op: 22 februari 2013, 14:00:42
...
En niet zoals 024 onterecht opmerkt een TS, maar zij is natuurlijk in principe anti brandweer bij reanimatie, dus is dit topic weer een nieuw podium om dat te ventileren.

Jammer van deze zin. Voegt niets toe aan deze discussie.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #82 Gepost op: 22 februari 2013, 14:14:03
Jammer van deze zin. Voegt niets toe aan deze discussie.

RemRoof

Jahoor, dat mag hier op het forum gewoon. Andersom mag niet omdat ik mij dan schuldig maak aan kwetsend of denigrerend gedrag.

Het is zelfs niet relevant of in een gelijksoortig topic op dit forum iemand een filmpje heeft gepost over een AED inzet waarbij twee ambulances, een grote vrachtwagen met zes brandweermensen, twee politiewagens en later nog een ladderwagen aankomen.

Zaklampen stelen zal echt geen fenomeen zijn wat uitsluitend voor kan komen in Ede. Ik weet niet wat een HV3 is maar zal wel neerkomen op een brandweerwagen die niet op slot kan waar 3 mensen inzitten in plaats van zes.

Het kan mij weinig schelen of er 3 of 6 mensen in de auto zitten, wat ik zei is dat het gaat om goederen die de brandweer ter beschikking heeft gekregen. Het is gemeenschapsgeld waar je gewoon goed op hoort te letten. Zeer zeker als mensen hier gaan posten dat ze heel goed weten hoe het er buiten op straat aan toe kan gaan.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #83 Gepost op: 22 februari 2013, 16:48:53
Jahoor, dat mag hier op het forum gewoon. Andersom mag niet omdat ik mij dan schuldig maak aan kwetsend of denigrerend gedrag.

Voor iemand met zoveel zelfmedelijden komt een dergelijke uitspraak kennelijk hard aan. Volgens mij heb je zelf meermaals aangegeven dat het 'onzin' is dat de brandweer naar een reanimatie komt, simpelweg omdat de ambulancedienst zelf capaciteit tekort heeft om binnen een acceptabele tijd ter plaatse te zijn. Die mening is je goed recht en ik kan het vanuit je standpunt ook wel begrijpen, maar wees dan niet verontwaardigd als Firefighter1970 aangeeft dat het een mooi topic is om te benadrukken dat de brandweer er eigenlijk niets te zoeken had.

Daar moet je dus wel aan denken, hoe jammer dat ook is.

Een uitspraak die lang niet alleen bij de brandweer gebruikt wordt: "spullen zijn vervangbaar, mensenlevens niet". Als ik zou moeten kiezen tussen zaklampen die uit de auto gejat worden of het assisteren met handelingen waarbij een mensenleven gered wordt, dan wist ik het wel. Ik geef je voor de rest gelijk: als er geen noodzaak is om de auto onbeheerd achter te laten (en dat is in heel veel gevallen zo), dan zouden er geen spullen gestolen moeten worden. In die uitzonderlijke gevallen dat een chauffeur/pompbediener echt hard nodig is op een andere plaats kunnen de spullen me eh.....gestolen worden  e050

En tuurlijk; kom maar op met de kritiek. Maar ik denk dat iedere hulpverlener er op deze manier in staat. Gelukkig zijn wij er nog steeds voor de slachtoffers en is het over het algemeen niet nodig om 'bang' te zijn voor omstanders :-\
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #84 Gepost op: 22 februari 2013, 16:55:47
...

Een uitspraak die lang niet alleen bij de brandweer gebruikt wordt: "spullen zijn vervangbaar, mensenlevens niet". Als ik zou moeten kiezen tussen zaklampen die uit de auto gejat worden of het assisteren met handelingen waarbij een mensenleven gered wordt, dan wist ik het wel. Ik geef je voor de rest gelijk: als er geen noodzaak is om de auto onbeheerd achter te laten (en dat is in heel veel gevallen zo), dan zouden er geen spullen gestolen moeten worden. In die uitzonderlijke gevallen dat een chauffeur/pompbediener echt hard nodig is op een andere plaats kunnen de spullen me eh.....gestolen worden  e050

En tuurlijk; kom maar op met de kritiek. Maar ik denk dat iedere hulpverlener er op deze manier in staat. Gelukkig zijn wij er nog steeds voor de slachtoffers en is het over het algemeen niet nodig om 'bang' te zijn voor omstanders :-\

Zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven vind ik het ronduit belachelijk dat er spullen worden gejat, maar het is wel een gegeven en met dat gegeven kun je rekening houden. Tuurlijk zijn er situaties waarin het niet mogelijk is het voertuig te bewaken of op slot te doen.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #85 Gepost op: 22 februari 2013, 17:30:34
Voor iemand met zoveel zelfmedelijden komt een dergelijke uitspraak kennelijk hard aan. Volgens mij heb je zelf meermaals aangegeven dat het 'onzin' is dat de brandweer naar een reanimatie komt, simpelweg omdat de ambulancedienst zelf capaciteit tekort heeft om binnen een acceptabele tijd ter plaatse te zijn. Die mening is je goed recht en ik kan het vanuit je standpunt ook wel begrijpen, maar wees dan niet verontwaardigd als Firefighter1970 aangeeft dat het een mooi topic is om te benadrukken dat de brandweer er eigenlijk niets te zoeken had.


Over welk zelfmedelijden heb je het eigenlijk? Ik zei alleen dat het hier op het forum inderdaad gewoon mag, andersom mag niet. Dat noemt men een constatering, geen zelfmedelijden. Er komt helemaal niets hard aan.

Het klopt inderdaad dat ik niet houd van kwakzalvers en zelfverklaarde medische experts. Op gebied van reanimatie zie ik de brandweer niet als meerwaarde. Het is inderdaad een prachtig topic om weer eens te benadrukken de brandweer niets te zoeken heeft bij een reanimatie. Als je niet eens in staat bent om verantwoordelijk te zijn voor je zaklampen moet je al helemaal niet verantwoordelijk willen zijn voor iemand met een hartstilstand.


guest14264

  • Gast
Reactie #86 Gepost op: 22 februari 2013, 19:17:04
Over welk zelfmedelijden heb je het eigenlijk? Ik zei alleen dat het hier op het forum inderdaad gewoon mag, andersom mag niet. Dat noemt men een constatering, geen zelfmedelijden. Er komt helemaal niets hard aan.

Het klopt inderdaad dat ik niet houd van kwakzalvers en zelfverklaarde medische experts. Op gebied van reanimatie zie ik de brandweer niet als meerwaarde. Het is inderdaad een prachtig topic om weer eens te benadrukken de brandweer niets te zoeken heeft bij een reanimatie. Als je niet eens in staat bent om verantwoordelijk te zijn voor je zaklampen moet je al helemaal niet verantwoordelijk willen zijn voor iemand met een hartstilstand.

Gaat echt weer nergens over 024. Je vergelijkingen komen niet eens in de buurt van een appel en een kameel.
Het reanimeren van een SO staat niet in voor het verantwoordelijk zijn voor een zaklampje. Kortom als er een objectief word gejat van mij, kan ik bij voorbaat al niemand reanimeren?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #87 Gepost op: 22 februari 2013, 19:24:08
In Ede dorp is het idd geen TS welke als FRB uitrukt maar de HV 3 waar 3 personen mee uitrukken.
En niet zoals 024 onterecht opmerkt een TS, maar zij is natuurlijk in principe anti brandweer bij reanimatie, dus is dit topic weer een nieuw podium om dat te ventileren.

Bij de betreffende melding is weldegelijk de 2731 geweest, en niet de 2772. De HV-3 is uit dienst gehaald als het goed is. Dus nu rukt men uit met de Tankautospuit.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #88 Gepost op: 22 februari 2013, 19:29:38
Gaat echt weer nergens over 024. Je vergelijkingen komen niet eens in de buurt van een appel en een kameel.
Het reanimeren van een SO staat niet in voor het verantwoordelijk zijn voor een zaklampje. Kortom als er een objectief word gejat van mij, kan ik bij voorbaat al niemand reanimeren?

Een moderator wilde het graag over zelfmedelijden hebben. Dit hele topic gaat over zelfmedelijden. De brandweer jankt als een klein kind omdat er een paar zaklampen gestolen zijn. De burgemeester moet er iets over zeggen, de officier van justitie, het halve hulpverleningsforum jankt mee.

Ik noem dat zelfmedelijden. Het toont ook dat men de verantwoording niet kan dragen. Alles waar de brandweer mee werkt is namelijk ter beschikking gesteld met publiek geld. Dat schept verplichtigingen. Die verantwoordelijk moet je kunnen dragen. Zoals je al kon lezen mogen jongens in het leger gewoon zelf de schade betalen, omdat daar personeel nog wel voorgehouden wordt wat verantwoordelijkheid nemen werkelijk is.

Noem jij een niet afgesloten brandweervoertuig tankautospuit 2731 onbeheerd ergens laten staan wel verantwoordelijkheid nemen?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #89 Gepost op: 22 februari 2013, 19:35:57
Bij de betreffende melding is weldegelijk de 2731 geweest, en niet de 2772. De HV-3 is uit dienst gehaald als het goed is. Dus nu rukt men uit met de Tankautospuit.

Ik heb begrepen dat de 2772 voor het HV gedeelte uit dienst is, maar voor het FRB gedeelte voorlopig in dienst blijft.