Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig

Auteur Topic: Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig  (gelezen 29976 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #10 Gepost op: 11 januari 2010, 22:50:44
Waren ze bij een patiënt? ???

Ja:

Citaat
Ambulance gestolen in Reusel
maandag 11 januari 2010 | 17:15 | Laatst bijgewerkt op: maandag 11 januari 2010 | 22:45
 
REUSEL - Ambulancebroeders kregen maandagnacht rond half één te maken met een nare verrassing; ze waren bezig in een huis aan de Bakkerstraat in Reusel en hadden hun ambulance met draaiende motor voor de deur laten staan om indien nodig snel weg te kunnen rijden.

Toen ze weer buiten kwamen, was hun ambulance echter verdwenen.

De opgetrommelde politie vond de ziekenwagen uiteindelijk op de Markt in Bladel terug. Er was niemand bij de auto aanwezig. De politie heeft de ambulance weer terug gebracht naar het huis in Reusel.

De diefstal heeft geen nadelige gevolgen gehad voor de Reuselse patiënt, maar als deze persoon met spoed vervoerd had moeten worden, had het volgens de politie slecht kunnen aflopen. De politie is dan ook op zoek naar getuigen van de ambulancediefstal.

http://www.ed.nl/regio/kempen/6071726/Ambulance-gestolen-in-Reusel.ece


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 11 januari 2010, 23:09:31
Zal deze ambu met AVLS (of vergelijkbaar) uitgerust zijn?

Dat maakt het zoeken namelijk een stuk makkelijker en maakt ook de kans op een heterdaadje groter :)
(niet als doel, maar als bijkomend voordeel)

In snap overigens niet wie zoiets in z'n pan haalt :|
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #12 Gepost op: 11 januari 2010, 23:11:30
waar zijn die gasten mee bezig die zoiets doen die horen niet thuis hier in deze maatschapij
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #13 Gepost op: 11 januari 2010, 23:23:51
Sorry voor de directe benadering, maar ik vindt het vrij naief om je bus draaiend te laten staan.... ik verbaas me ook elke keer weer over de auto's uit de buitenregio's die hun achterdeuren en schuifdeur gewoon open laten staan bij een ziekenhuis in de binnenstad van Amsterdam, of Amsterdam-West..... Niet om het op wat voor manier goed te praten dat ze er met een ambu vandoor gaan, of er iets uit jatten(ja, ervaringsdeskundige) maar je kunt zelf natuurlijk ook al een hoop doen om het te voorkomen...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #14 Gepost op: 11 januari 2010, 23:26:56
Het personeel had de wagen met draaiende motor aan de Bakkerstraat gezet, om eventueel weer snel weg te kunnen rijden.

En zou dat nu echt zoveel tijd schelen, om met een draaiende motor te blijven staan?!
Hier in 020 en omstreken wordt de motor altijd uitgezet.
Never underestimate the power of stupid people


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 11 januari 2010, 23:27:32
Er is toch ook zo iets (heeft ooit op het forum gestaan) dat je wel de motor laat draaien maar dan de auto niet kan weg rijden en dat je de sleutel gewoon uit het contact kan halen?  ??? :)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #16 Gepost op: 11 januari 2010, 23:35:06
Er is toch ook zo iets (heeft ooit op het forum gestaan) dat je wel de motor laat draaien maar dan de auto niet kan weg rijden en dat je de sleutel gewoon uit het contact kan halen?  ??? :)
Ja, dat zat in een of ander "police Package" van een fabrikant dacht ik...

 een reden die ik zou kunnen bedenken om de motor te laten draaien is een onderkoelingsslachtoffer wat je op gaat halen, maar dan verwacht je dat ze buiten naast de auto wachten.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #17 Gepost op: 12 januari 2010, 01:19:22
oké, de motor laten draaien is niet zo'n heel slimme actie.. maar welke halve %&#$@*^&%^ haalt het in ze botte hersens om een ambulance te jatten ! hoe respectloos kun je zijn.. het wordt echt steeds gekker.. Nederland is krankzinning geworden :'( :-X >:(


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 12 januari 2010, 01:33:43
Ja, dat zat in een of ander "police Package" van een fabrikant dacht ik...

Negatief, ik heb daar eens iets over gepost.
Het is een systeem wat gewoon (los) gekocht kan worden en waarmee je de voertuigen stationair kunt laten draaien.
Wanneer hij in de versnelling gezet word en je laat vervolgens de koppeling opkomen slaat de motor af.


Sorry voor de directe benadering, maar ik vindt het vrij naief om je bus draaiend te laten staan.... ik verbaas me ook elke keer weer over de auto's uit de buitenregio's die hun achterdeuren en schuifdeur gewoon open laten staan bij een ziekenhuis in de binnenstad van Amsterdam, of Amsterdam-West..... Niet om het op wat voor manier goed te praten dat ze er met een ambu vandoor gaan, of er iets uit jatten(ja, ervaringsdeskundige) maar je kunt zelf natuurlijk ook al een hoop doen om het te voorkomen...

Ja, tot er iets gebeurd. Er gebeurd zéker in de buitengebieden op dit gebied véél minder, waardoor het mij ook opvalt dat er in bepaalde gebieden inderdaad sleutels in voertuigen achterblijven, deuren open blijven staan etc.
Helaas is het al meerdere malen (tot het inslaan van een ruit aan toe) bekend geworden dat dit tegenwoordig niet meer kan en dat ook navigatiesystemen, lichtbalken, medicatie, bonnenboekjes, slangen en noem maar op niet meer veilig zijn voor grappenmakers of sirieuze criminelen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Glenn2

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 12 januari 2010, 11:41:44
Sick.

Zie ze in Zaanstad ook veel met draaiende motor en/of deuren open staan.