Ja, dat zat in een of ander "police Package" van een fabrikant dacht ik...
Negatief, ik heb daar eens iets over gepost.
Het is een systeem wat gewoon (los) gekocht kan worden en waarmee je de voertuigen stationair kunt laten draaien.
Wanneer hij in de versnelling gezet word en je laat vervolgens de koppeling opkomen slaat de motor af.
Sorry voor de directe benadering, maar ik vindt het vrij naief om je bus draaiend te laten staan.... ik verbaas me ook elke keer weer over de auto's uit de buitenregio's die hun achterdeuren en schuifdeur gewoon open laten staan bij een ziekenhuis in de binnenstad van Amsterdam, of Amsterdam-West..... Niet om het op wat voor manier goed te praten dat ze er met een ambu vandoor gaan, of er iets uit jatten(ja, ervaringsdeskundige) maar je kunt zelf natuurlijk ook al een hoop doen om het te voorkomen...
Ja, tot er iets gebeurd. Er gebeurd zéker in de buitengebieden op dit gebied véél minder, waardoor het mij ook opvalt dat er in bepaalde gebieden inderdaad sleutels in voertuigen achterblijven, deuren open blijven staan etc.
Helaas is het al meerdere malen (tot het inslaan van een ruit aan toe) bekend geworden dat dit tegenwoordig niet meer kan en dat ook navigatiesystemen, lichtbalken, medicatie, bonnenboekjes, slangen en noem maar op niet meer veilig zijn voor grappenmakers of sirieuze criminelen