Agent mag hanenkam hebben

Auteur Topic: Agent mag hanenkam hebben  (gelezen 3252 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 12 januari 2010, 09:41:34
Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden?   ???
Ikzelf was erg verbaasd toen ik dit las, ik persoonlijk vind dit veel te ver gaan, maar aan de andere kant, waar leg je de grens?
 ::)

Agent mag hanenkam hebben

12 januari 2010

(Novum) - Politieagenten met een hanenkam mogen ook gewoon op straat werken. Dat heeft de Centrale Raad van Beroep bepaald, meldt de Nederlandse Politiebond.

Een agent van het korps Rotterdam-Rijnmond had de zaak in 2006 aangespannen. Hij was met een hanenkam op zijn werk verschenen. Vanwege zijn 'rechts-extremistische' uitstraling mocht hij alleen nog maar kantoorwerk doen.

Door de agent tot het bureau te verplichten wordt hij volgens de raad in zijn grondrechten beperkt. Het korps zou de onaantastbaarheid van het lichaam niet hebben gerespecteerd, want de agent kan het kapsel niet alleen onder werktijd anders modelleren.

lees verder: http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2960897.ece/Agent_mag_hanenkam_hebben.html


Samen sterk in de hulpverlening!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2010, 13:12:48
Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden?   ???
Ikzelf was erg verbaasd toen ik dit las, ik persoonlijk vind dit veel te ver gaan, maar aan de andere kant, waar leg je de grens?
 ::)

Er is al eens een soort gelijkbare discussie geweest, dat begon toen over tattoo's en daar kwam ook de haardracht in naar voren.
Bij ons korps mag het niet, staat overigens in het kledingregelement, misschien dat dit bij Rotterdam-Rijnmond niet zo was.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,18737.0.html
 ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2010, 20:30:21
Het verhaal waar jij op duid, gaat over een wijkagent die met tot aan zijn billen liep. Daar vond men ook van dat het niet kon en mocht.
Ik vind doe gewoon normaal, zolang het niet aanstoot gevent is laat het dan.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2010, 20:39:47
Het verhaal waar jij op duid, gaat over een wijkagent die met tot aan zijn billen liep. Daar vond men ook van dat het niet kon en mocht.
Ik vind doe gewoon normaal, zolang het niet aanstoot gevent is laat het dan.

Volgens mij heeft hij zijn haar gedoneerd aan een goed doel ;)


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2010, 14:56:40
Daar heb jij weer gelijk.


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2010, 15:17:50
Ik kan me voorstellen als leek zijnde, dat je als agent zijnde geen lang haar en geen piercings mag dragen uit veiligheidsoverweging. Want waarom dragen agenten dan wurgvveilige stropdassen?
Maar terwijl ik dit typ, bedenk ik me ineens dat vrouwelijke agenten ook lang haar kunnen hebben.

En dus heb ik als leek de vraag: Zijn daar algemene regels voor?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2010, 15:40:32
IK, en dan spreek ik op persoonlijke titel, vind het niet kunnen. Ondanks dat het een afspiegeling van de maatschappij zou moeten zijn, denk ik dat je niet serieus genomen zal worden als jij zo ergens komt...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2010, 17:02:11


En dus heb ik als leek de vraag: Zijn daar algemene regels voor?

gejat van Jerommeke:

in het Nederlandse politie Protocol Kleding en Presentatie staat
Haardracht: Iedere medewerker heeft verzorgd haar in een natuurlijke kleur.

(maximale lengte staat er niet omschreven zowel voor de mannen als voor de vrouwen)


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2010, 11:20:17
Ik vind doe gewoon normaal, zolang het niet aanstoot gevent is laat het dan.

Daar zit hem de kneep... 'Aanstootgevend' is nogal moeilijk definieerbaar, sommige personen vinden zelfs een donkere (of juist een blanke, al komt dat minder voor) huidskleur aanstootgevend.
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #9 Gepost op: 17 januari 2010, 11:36:33
De eerste (visuele) indruk is vaak bepalend voor de houding tegenover elkaar. Als ik de keus had tussen twee agenten zou ik in eerste instantie niet op de hanenkam aflopen. Maar het zou zomaar kunnen dat de neutrale agent een veel onplezierig persoon blijkt te zijn dan de agent met de hanenkam. Lastig om er zo iets van te zeggen dus.  :)